Gå til innhold

Er AMD mer ustabil enn P4?

westad

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har nettopp bygd meg en maskin med AMD XP 2500+ ( barton) og et hovedkort med nForce2-IGP/MCP chipsett. Jeg har lest diverse tråder om at P4 er mer stabil enn AMD. Er dette fakta, eller er dette bare noe noen har hørt. Jeg har ikke tenkt å overklokke.

Jeg har behov for en stabil maskin.......

MVH

Westad

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt en Athlon 1200 og nå har jeg en XP1900.

Har ikke merket noe ustabilt i det hele tatt på mine amd cpu.

Jeg kjøpte en AMD 750 for for lenge siden samt et Asus hovedkort.

Det funka heller dårlig,så jeg byttet det inn i P3 700.men som sagt,det var lenge siden.AMD er stabilt og rocker nå :)

Lenke til kommentar
Det er vel heller operativsystemet og all eventuell drit man kjører som gjør maskinen ustabil, ikke prosessoren.

Stemmer, kombinert med chipset og varme selvfølgelig. Hvis du kjører windows 95 så blir dette selvfølgelig mye mindre stabilt enn windows 2k. xp kan du bare glemme siden over 80% av de jeg har snakka med sier at 10 dagers uptime med XP er 1337, nesten. hvis du er avhengig av stabilitet, og samtidig skal bruke software som støtter det,anbefaler jeg linux. hvis softwaren du skal bruke ikke fungerer, anbefaler jeg 2k med service pack 3 siden de fleste synes det er stabilt, inkludert meg nå som har uptime på snart 3 uker med daglig bruk til spill, surfing, brenning osv.

men til spørsmålet ditt: AMD er ikke mer ustabilt enn Intel. Ditt CPU-kjøp er fullgodt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...