Neonlight Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Hei. Jeg har shoppa litt. Delene kommer / har kommet, så jeg venter egentlig bare på å få satt sammen alt: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=88400 vurderer også kortet HIS Radeon HD4870 ICEQ Vil dette bli en god SFF pc å ha i stua? Blir LITT spilling her, men ikke mye. Mest film og internett. Hva tror dere? Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Hovedkortet støtter ikke denne CPUen (140W TDP), det er flere rapporter med svidde hovedkort.. (Hvis du ikke har fått tak i en senere revisjon av kortet) Lenke til kommentar
Neonlight Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Hovedkortet støtter ikke denne CPUen (140W TDP), det er flere rapporter med svidde hovedkort.. (Hvis du ikke har fått tak i en senere revisjon av kortet) Jupp. Stemmer. Så det i siste liten, og fikk avbestillt. Kjøpte en AMD quad core 9650 istedet. Oppdaterer bios til F7 og man har støtte for de kraftigste cpu'ene. ( Phenom II X4 940 er nå støttet av hovedkortet ) Men det var egentlig ikke poenget. Har endelig fått satt sammen maskinen. Kan bare si at den er svært stillegående. CPU / kasse ligger stabilt på 35 grader, og kan gå opp til 40 grader ved spilling. Det er vel ikke mye? Har ikke testet HDMI og DVI utgangene ennå men regner med det vil fungere fint. Alt i alt superfornøyd og hadde ikke regnet med at maskinen, med de delene, skulle bli SÅ stillegående :-) Endret 28. januar 2009 av Neonlight Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 CPU / kasse ligger stabilt på 35 grader, og kan gå opp til 40 grader ved spilling. Det er vel ikke mye? Det er veldig bra. Lenke til kommentar
Neonlight Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 Kanskje jeg skulle spørre om en ting, mens jeg først var igang.. Hovedkortet mitt http://www.gigabyte.lv/products/mb/overvie...8gm-s2h_11.html støtter noe som heter "AMD Hybrid CrossFire Technology" Har forsøkt å lese litt om det, og hvis jeg ikke tar helt feil, kan man altså sette inn et nytt grafikk kort og øke GPU kraften på maskinen, slik at spill og sånt fungerer enda bedre. Spørsmålet er, skal jeg da bare sette inn et nytt kort, uten å koble det til DVI eller VGA? Så vil det interne grafikkortet hente kraften fra det nye? Eller er jeg heeelt på jordet her? Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Du har forstått det riktig, men det er dessverre bare HD3450/70 som støtter Hybrid crossfire. 780g + HD3450 = HD3650 (Omtrent i ytelse). Synd AMD ikke fortsatte å bygge på dette. Lenke til kommentar
Neonlight Skrevet 30. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2009 Takk for svar. Det var jo trist å høre. Virker som kortet du nevner er ganske kjipt? Bedre å gå for et eget grafikk kort, fra f.eks HIS? https://prisguiden.no/product.php?productId=101566 Så hvis jeg kjøper dette kortet, så får jeg ikke "samkjørt" det med det interne? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå