Gå til innhold

TAF - Teknisk allmenn fag

Birthe

Anbefalte innlegg

• 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Er en i året under oss som gjør det.. Hun var den eneste av ganske mange søkere med et realistisk snitt, så de tok bare inn henne.

Så vidt jeg forstår det syns hun det er helt ok, men du blir på en måte en del av to gjenger.. er med de i fellesfagene og med de i programfagene liksom.

Lenke til kommentar

Kva du vil jobbe med blir vel egentlig fastsett av firmaet. Alle feriar utanom helligdagar er jobb, for at du skal kunne opparbeide nok timar til å ta fagprøve i tide. Det vil sei at alle planleggingsdagar er jobb, haustferie, vinterferie og fire av vekene i sommarferien. Helger er det i utgangspunktet ikkje, men dersom du er villig til å jobbe helg kan ein det mot helgetillegg.

Alt slikt vert ein informert om på intervju og ved skulestart :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg går nå i 9.klasse og et av de viktigste valgene i livet mitt kommer det neste året ! Jeg har utrolig lyst til å gå TAF. Her i Nord-Trøndelag er det jo TAF på Levanger og Verdal , men jeg vet ikke hvilken av de som lønner seg best. Siden jeg bor på Steinkjer som er 30 min unna , noe som vil si at jeg må pendle fram og tilbake hver dag i 4 år ! Har også hørt at Levanger , den skolen som ligger lengst unna er den med best læremiljø og klassemiljø!

Akkurat som det er nå så får jeg 4,8 i snitt til sommeren , men har bare 4 i matte . Naturfag har jeg 6 , så det skal jeg klare til neste år også .

Noen her som går på Verdal eller Levanger som har lyst til å fortelle litt om hvordan det er ?

Mvh Jan Eskil

Lenke til kommentar
Jeg går nå i 9.klasse og et av de viktigste valgene i livet mitt kommer det neste året ! Jeg har utrolig lyst til å gå TAF. Her i Nord-Trøndelag er det jo TAF på Levanger og Verdal , men jeg vet ikke hvilken av de som lønner seg best. Siden jeg bor på Steinkjer som er 30 min unna , noe som vil si at jeg må pendle fram og tilbake hver dag i 4 år ! Har også hørt at Levanger , den skolen som ligger lengst unna er den med best læremiljø og klassemiljø!

Akkurat som det er nå så får jeg 4,8 i snitt til sommeren , men har bare 4 i matte . Naturfag har jeg 6 , så det skal jeg klare til neste år også .

Noen her som går på Verdal eller Levanger som har lyst til å fortelle litt om hvordan det er ?

Mvh Jan Eskil

Det er jo to helt forskjellige taf linjer her så du nok velge hva som passer for deg.

Lenke til kommentar
Håper og tror på TAF-helse i Fusa til høsten :):) (Har vert på besøk :) )

Hørte det var så få som hadde søkt, men lykke til.. snakkes vel til høsten vi da :p

Veldig få som kommer til å komme inn for å si det sånn... kopi frå klassen under deg Birthe kanskje? .....

Lenke til kommentar

Hvilke TAF-linjer er det på levanger og Verdal da? noen som vet?

Er du virkelig helt hjelpesløs? Hva med å sjekke på de respektive skolenes nettsider?

Men jeg skal være grei og fortelle deg det. På Verdal er det innen bygg og anlegg og på Levanger er det innen TIP.

Lenke til kommentar
*snipp*

Kan vel tenke meg at det blir Aud (øverste leder) og Hilde (nestleder)...

Kjenner ikke Aud så godt, men Hilde er kjempe hyggelig (men kan gjerne se litt sur/streng ut). Hun var veilederen min hele første året, veldig flink. Det er også hun som har ansvaret for deg de to siste årene, ganske tett oppfølging da...

På mitt intervju fikk jeg spørsmål om hva TAF var, måtte forklare det ganske nøye. Fikk ellers de standard spørsmålene: interesser, drømmer, hva jeg vil bli osv.

Jeg fikk også spørsmål om besteforeldrene mine, jeg antar at det var for å vite om de var pasienter ett sted i systemet.

Musikk interesse kan du antagelig dra nytta av å fortelle om hvis du har det :innocent:

Lykke til da :thumbup:

Lenke til kommentar
*snipp*

Kan vel tenke meg at det blir Aud (øverste leder) og Hilde (nestleder)...

Kjenner ikke Aud så godt, men Hilde er kjempe hyggelig (men kan gjerne se litt sur/streng ut). Hun var veilederen min hele første året, veldig flink. Det er også hun som har ansvaret for deg de to siste årene, ganske tett oppfølging da...

På mitt intervju fikk jeg spørsmål om hva TAF var, måtte forklare det ganske nøye. Fikk ellers de standard spørsmålene: interesser, drømmer, hva jeg vil bli osv.

Jeg fikk også spørsmål om besteforeldrene mine, jeg antar at det var for å vite om de var pasienter ett sted i systemet.

Musikk interesse kan du antagelig dra nytta av å fortelle om hvis du har det :innocent:

Lykke til da :thumbup:

Snakket med ei veldig hyggelig dame i telefonen då, ho som eg ikkje huska namnet på... Jobba du/ jobber på Luranetunet? Musikk interesser har eg masse av :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...