qollies Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Du har i allefall satt taf først, da e da einaste eg klara lesa ut av da Forenkla utgave : 1.TAF- elektro på stord vidaregående skule 2. Studiespesialisering på STORD VIDAREGÅANDE SKULE 3. Studiespesialisering på BØMLO VIDAREGÅANDE SKULE 4. Elektrofag på STORD VIDAREGÅANDE SKULE 5. Elektrofag på RUBBESTADNES VIDAREGÅANDE SKULE > > > Advarsel! > Dersom du søkjer vg1, må du oppgje 3 ulike utdanningsprogram, då retten til inntak er knytt til eitt av tre søkte utdanningsprogram. Lenke til kommentar
Emberley Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Håper du blir fornøyd da. Personlig hadde jeg aldri valgt TAF igjen. Lenke til kommentar
qollies Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Håper du blir fornøyd da. Personlig hadde jeg aldri valgt TAF igjen. Hvordan det? Fortell.. Lenke til kommentar
Emberley Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Sikkert bare skolen vår, men vi har dårlige lærere, spessielt i matte og fysikk, som jo er noe av det man vektlegger mest, og dårlige lærere i programmfag, andre året hadde vi ikke bøker, og det er generelt sett bare møkk. Lenke til kommentar
Bonselo Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Sikkert bare skolen vår, men vi har dårlige lærere, spessielt i matte og fysikk, som jo er noe av det man vektlegger mest, og dårlige lærere i programmfag, andre året hadde vi ikke bøker, og det er generelt sett bare møkk. Herlighet, da va no voldsomt, e tragisk at da fortsatt e folk so må ha da sånn på skulen Har de tatt da opp med skuleleiinga? De har faktisk krav på kvalitetsundervisning når de først har komme inn på taf. For ikkje å snakka om at det ein lærer på skulen skal halda tritt med den praktiske opplæringa på jobb. Lenke til kommentar
Birthe Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 De har faktisk krav på kvalitetsundervisning når de først har komme inn på taf. For ikkje å snakka om at det ein lærer på skulen skal halda tritt med den praktiske opplæringa på jobb. En har vel ikke rett på bedre undervisning hvis en går TAF vel... At undervisningen i en TAF klasse kanskje er "bedre" enn i en vanlig vgs klasse tror jeg har mest med motiverte elever som har et godt grunnlag fra tidligere. (Dette er bare en påstand fra min side da) Men jeg har dog inntrykk av at vi blir lettere hørt når vi klager. Helt sikkert fordi det stilles større krav til oss som elever og det dermed får større konsekvenser om lærerne ikke lærer fra seg det de skal. Jeg tror ikke at jeg med god samvittighet kan si at de lærerbyttene vi har hatt i år ikke har vært påvirket av elevenes meninger. Lenke til kommentar
Bonselo Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Jeg tror ikke at jeg med god samvittighet kan si at de lærerbyttene vi har hatt i år ikke har vært påvirket av elevenes meninger. Snakka du om Lisbeth? Håhå, da kom te å skje, før eller seinare. Da e eg hellig overbevist om... Lenke til kommentar
Birthe Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 Jeg tror ikke at jeg med god samvittighet kan si at de lærerbyttene vi har hatt i år ikke har vært påvirket av elevenes meninger. Snakka du om Lisbeth? Håhå, da kom te å skje, før eller seinare. Da e eg hellig overbevist om... Vi fikk jo byttet ut matte læreren også... I tillegg har vi klaget på at vi ahr mange timer uten lærer og lærernes forsentkomming til timer og diverse kontraktsmessige uklarheter. Lenke til kommentar
qollies Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Fikk idag vite at det var julekarakterene som telte på skolen! Og snittet er 4 så er gasnke sikkert jeg ikke kommer inn! Lenke til kommentar
Birthe Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 Selvfølgelig er det dem som teller... hvordan kan du ellers bli kalt inn til intervju før sommerkarakterene er satt? Det burde ikke være noe overraskelse. Lenke til kommentar
qollies Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Selvfølgelig er det dem som teller... hvordan kan du ellers bli kalt inn til intervju før sommerkarakterene er satt? Det burde ikke være noe overraskelse. Visste ikke om taf før i år dessverre og har ikke fått noe info om taf av rådgiver så er ikke så veldig rart. Fikk vite det idag da når jeg skulle få stemplet søknaden. Dessverre visste jeg ikke om taf før i år så er misfornøyd med karakterene jeg fikk i fjor.. Men, men er første året her da så dei som er best går sikkert på knarvik, så kan bare håpe.. Visst ikke blir det Framnes Lenke til kommentar
qollies Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Hmm.... mamma snakket med rådgiveren på Stord eller noe sånt og han sa at det var sommerkarakterende som gjaldt, mens min rådgiver sier det er julekarakterene som teller. Så da er det jo kanskje sannsynlig at dei ser på begge to. Bedriftene på jule og selve skolen på sommer karakterene muligens. Eller så er en av dem ikke skikkelig orientert og tror mest på at det er min rådgiver etter som han andre er på skolen hvor den nye taf linjen skal komme. Så da får jeg bare se Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Hei ! Jeg lurer på om det går ann å være russ uten å ha måtte gått videregående ? Men sånn som 3-5års opplæring/utdanning? Har a gått videregående men funka ikke så bra.. Isåfall hva kalles det, å hvordan får man fikset det? Håper på svar(: Takk ! Lenke til kommentar
username882 Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Tror ikke det, egentlig så vet jeg ikke Lenke til kommentar
Bonselo Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Hei !Jeg lurer på om det går ann å være russ uten å ha måtte gått videregående ? Men sånn som 3-5års opplæring/utdanning? Har a gått videregående men funka ikke så bra.. Isåfall hva kalles det, å hvordan får man fikset det? Håper på svar(: Takk ! For å vera ærlig så har eg ikkje peiling. Du kunne jo lagd ein ny tråd på utdanningsforumet, sånn at det er lettare for folk som veit å svare? Lenke til kommentar
CookieMonsteret Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Hmm.... mamma snakket med rådgiveren på Stord eller noe sånt og han sa at det var sommerkarakterende som gjaldt, mens min rådgiver sier det er julekarakterene som teller.Så da er det jo kanskje sannsynlig at dei ser på begge to. Bedriftene på jule og selve skolen på sommer karakterene muligens. Eller så er en av dem ikke skikkelig orientert og tror mest på at det er min rådgiver etter som han andre er på skolen hvor den nye taf linjen skal komme. Så da får jeg bare se Trur faktisk dei ser på begge, eg fekk vertfall beskjed om at dei såg på julekarakterene først, og så fekk dei ettersendt sommerkarakterene. Dei teller sikkert mest, så om du klarer å forbedre karakteren vil jo den telle mest, for det viser kas nivå du faktisk ligger på no. Lykke til! Lenke til kommentar
Emberley Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Karakterene du fikk til jul er det som teller for og komme inn til intervjuet, Karakterene du får på vitnemålet ditt blir ettersendt til skolen dersom du kommer inn, har de sunket drastisk, sller matte-karakteren din har sunket under 4, tror jeg vel det er, kommer du ikke inn. Og det går ann og være russ selvom man ikke går VGS, riktignok bare tapere som gjør det men det er opp til deg. Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Faen, hadde jeg bare sett mulighetene etter ungdomsskolen. Dette ville jeg definitivt valgt. Fagbrev, studiekompetanse med realfag og lønnet praksis. Trippelwin? Studiespes er kjipern i forhold. Lenke til kommentar
AndyF Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 til gjengjeld er det ganske mye lekser, prøver osv *forbanne matte-prøven i morra* Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Joda, men det er stort sett bare fordeler. Kombinasjonen av teori og praksis er genial. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå