Gå til innhold

TAF - Teknisk allmenn fag

Birthe

Anbefalte innlegg

Mener?

Karakter eller hva vi driver med?

Ja begge deler, for er fortsatt ikke helt sikker om jeg skal ha taf på 1...

Hmm, det må du tenke deg om først. Når eg søkte så fekk eg beskjed om at eg måtte ha taf på 1. valget eller så blei eg ikkje vurdert som søkjar i det heile tatt. Husk på at Taf e for dei elevane som verkeleg vil det, og dersom ein ikkje har det på førstevalget så vert ein rekna som mindre engasjert og flytta bak i køen eller rett og slett eksludert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ligger på en 4 at this moment.

Hadde 5 på eksamen i 10.

Det er mye nytt i matten, ting du ikke hadde på ungdomskolen osv, sammenlignet med andre linjer. (Trigonometri, algebra, ligninger++)

Du kan aldri bli sikker på hvilken linje som er rett for deg, søk det du har lyst til.

Lenke til kommentar

Visst en ligger på 3 i matte i taf og 4 i matte på almenn hvem ville da vært mest attraktiv? Den som går på taf med jobberfaring og dårligere matte eller den med kun teoretisk erfaring og 4 i matte?

For tror jeg sannsynligvis vil ligge på 3 i matte på taf eller kanskje 4 mens visst jeg går almenn føler jeg at jeg kan få 4 nesten garantert.

Lenke til kommentar
Visst en ligger på 3 i matte i taf og 4 i matte på almenn hvem ville da vært mest attraktiv? Den som går på taf med jobberfaring og dårligere matte eller den med kun teoretisk erfaring og 4 i matte?

For tror jeg sannsynligvis vil ligge på 3 i matte på taf eller kanskje 4 mens visst jeg går almenn føler jeg at jeg kan få 4 nesten garantert.

Eg ligg på 3ar i matte no, går 2. året. Som takZa seie so e da veldig mykje nytt, ein kan ikkje sammanlikna ungdomsskulen og vidaregåande i matte.

Lenke til kommentar

Siden matten på TAF er vanskeligre så kan det ikke sammenlignes slik.

Husk at du får fagbrev også da, såeh.

Lenke til kommentar
Men:

PÅ vigo må jeg krysse av for å søke både som elev og lærling da?

Jeg søker opplæring ved en videregående skole: Ja Nei

Jeg søker opplæring i bedrift: Ja Nei

Meinar du skal trykke nei på opplæring i bedrift, for du er ikkje lærling før dei to siste åra. Utplasseringsbedrift får du gjennom skulen.

Lenke til kommentar
Men:

Meinar du skal trykke nei på opplæring i bedrift, for du er ikkje lærling før dei to siste åra. Utplasseringsbedrift får du gjennom skulen.

OK takk

Lenke til kommentar
Men:

Det stemmer... Vi har elev - statur de to første årene...

Lenke til kommentar

Sånn da har jeg søkt eller ihvertfall fått kvittering:

> Følgjande ønske er registrerte

> 1 ELELE1P--- Elektrofag, TAF (yrkes- og studiekompetanse), 4-årig 12013 STORD VIDAREGÅANDE SKULE

> 2 STUSP1---- Studiespesialisering (Ordinært løp) 12013 STORD VIDAREGÅANDE SKULE

> 3 STUSP1---- Studiespesialisering (Ordinært løp) 12010 BØMLO VIDAREGÅANDE SKULE

> 4 ELELE1---- Elektrofag (Ordinært løp) 12013 STORD VIDAREGÅANDE SKULE

> 5 ELELE1---- Elektrofag (Ordinært løp) 12012 RUBBESTADNES VIDAREGÅANDE SKULE

>

>

> Advarsel!

> Dersom du søkjer vg1, må du oppgje 3 ulike utdanningsprogram, då retten til inntak er knytt til eitt av tre søkte utdanningsprogram.

Visst jeg ikke har gjort rett så vennligst si ifra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...