Shiktu Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Hei, jeg har for tiden en del fritid og kunne godt tenkt meg å sette meg litt inn i 3d spill programmering. Jeg har alltid vært en spill entussiast og kunne funnet det veldig spennende å lage noe i 3D. Så jeg lurer om noen er vet om noen "lette" spill programerings program med 3d funksjon og model editing og hele den nødvendige pakken for å lage et enkelt og greit 3D spill? Kunne godt tenkt meg å høre gratis alternativ, men også tips meg om alternativ som koster men er verdt det og eventuell trial for programmet. Håper jeg ikke lager mye forvirring. Takk for fremtidige svar Lenke til kommentar
Shiktu Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 Bumper tråden siden det enna ikke er noen svar. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) Lage modeler og litt 3D? Du kunne jo ha prøvd Blender da. Har også prøvd Milkshape 3D, kom lenger i første omgang en Blender men den har sine begrensninger. Og den er trial da................. Hurtigtaster i Blener: *E = extrude *A = velg/uvalg alle *F = lage maske(Face, altså en overflate mellom punkter) *høyre muse tast = velg polygon, hold ikke shift for å velge flere i tilleg *alt+M = for op merge menyen Når du starter i blender ser du kuben som er der, slett f.eks alt bortsett fra 2 polygoner og extrude og litt sånt for å lage former og modeller. En start da Du kommer lengre i blender når du har funnet ut ting. Endret 21. januar 2009 av del_diablo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå