Hutula Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Jeg og samboeren min har bestemt oss for å flytte til England om et år, nærmere bestemt Newcastle Har funne ut at det er mye billigere å bo der enn i nærheten av London. Jeg lurte på om det er noen her som har flyttet til England som kan fortelle meg litt om hvordan det er? Hvordan ordnet dere leilighet? Hadde dere med flyttelass? Slike ting Lenke til kommentar
MsGreen Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Venter du ett par år så skal du få informasjon til du drukner (: Lenke til kommentar
Hutula Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 Venter du ett par år så skal du få informasjon til du drukner (: Skal du flytte til England da? Lenke til kommentar
krage83 Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Jeg og samboeren min har bestemt oss for å flytte til England om et år, nærmere bestemt Newcastle Har funne ut at det er mye billigere å bo der enn i nærheten av London. Jeg lurte på om det er noen her som har flyttet til England som kan fortelle meg litt om hvordan det er? Hvordan ordnet dere leilighet? Hadde dere med flyttelass? Slike ting Dere sakl bare flytte? skole? jobb? eller bare fordi dere vil bort fra Norge? Lenke til kommentar
Hutula Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 Dere sakl bare flytte? skole? jobb? eller bare fordi dere vil bort fra Norge? Jeg skal gå skole etterhvert, men vi flytter egentlig for det er en store drømmen. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Virker jo hyggeli det! har desverre ingen erfaringer med det, da eg fortdatt bor i norge Men håper det ordner seg da. Lenke til kommentar
lilko Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Husk å øv på engelsk dialekten da Lenke til kommentar
Hutula Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 Husk å øv på engelsk dialekten da Jepp Lenke til kommentar
VivaLaRogue Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Jeg og mamma bodde i Newcastle et år Bra valg av sted dere har gjort! Nydelig sted og masse å finne på! Jeg og mamma flyttet dit fordi hu skulle studere på universitet, og jeg fikk bli med hvis jeg ville, og såklart ville jeg det. Jeg gikk på vanlig engelsk skole mens mamma studerte. Mamma fikk ikke hjelp av universitetet til å finne no sted bo, fordi hu hadde tatt med meg. Så vi gikk til en eiendomsmegler og spurte om hjelp, og så var vi igang med å se på leiligheter og sånn. Vi hadde med flyttelass. Vi kjørte en volkswagen polo, og den var helt stappfull!! Kunne ikke legge ned setene foran engang. Fordi det var litt rot med bosted og banken, for mamma skulle få studielønn, og no sånne greier, akkurat de tingene der styrte jeg ikke så veldig mye med, siden jeg bare var 14 år på det tidspunktet. Vi fikk til slutt en fin 2 roms leilighet i Fenham i Newcastle, til 400pund i måneden. Inntil da sov vi i bilen, og innimellom på bed and breakfast, noe som faktisk var ganske moro, for vi benyttet sjansen til å kjøre England rundt Jeg og mamma stortrivdes der, og drømmen for meg er å få flyttet tilbake en vakker dag. Hvis du er interessert i mer info om det finansielle så kan du sende meg en melding, så kan jeg sikkert gi deg mamma's mail, så du kan spørre henne En ting må jeg si, og jeg er utrolig misunnelig på deg og samboer'n din! Dere er utrolig heldige! Lenke til kommentar
krage83 Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Jeg bodde en stund i Dublin, nå er riktig nok ikke Irland og Stor-britania det samme, men en del ting er nok likt alikevel :-) Det var egentlig ikke så mye forskjell på å flytte fra Oslo til Dublin, som på å flytte fra Tromsø til Oslo, bortsett fra tre helt elementære ting da: 1. Språket 2. Folkeregisternummer (i irland het det PPS-nubmer) 3. Ny bankkonto (som var utrolig byrokratisk).... Lenke til kommentar
MsGreen Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Skal du flytte til England da? Har tenkt en god del på det ja. Hørt så mye bra om alle skolene der nede, så skjønner ikke at jeg på noen måte kan tape på å ta ett par år der nede Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå