Gå til innhold

Hva er Kravene i Vg2 Flyfag?

Nikokun

Anbefalte innlegg

Etter lange uker med tenking har jeg bestemt meg å bli flymekaniker, så jeg lurer på om noen har noe Info om:

Kravene i Vg2 Flyfag?

Hvordan er Lærings tiden?

Hva er best mellom lærling i sivile flyselskap / flyverksted eller i Luftforsvaret?

Å hva har best lønn av Sivile fluselskap å Luftforsvaret?

Ønsker svar raskest mulig. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kravene i Vg2 Flyfag?

Litt usikker på hva du mener. Du må ha greie karakterer siden det ofte er mange som søker, og det bare er 4 skoler i landet. Nå skal det sies at mange takker nei hvis de ikke kommer inn på skolen de har satt som førstevalg, så hvis du er villig til å flytte på deg burde det ikke være noe stort problem. Gikk selv i Bodø og trivdes veldig godt der. Du må ha plettfritt rulleblad, da flyindustrien krever det.

Hvordan er Lærings tiden?

Den er på to år uansett hva du velger.

Hva er best mellom lærling i sivile flyselskap / flyverksted eller i Luftforsvaret?

Det er nesten bare du selv som kan svare på. Anbefaler deg å lese litt på mil.no om læreordningen og befalsskolen, og se om det er noe for deg. Du kommer uansett til å få mye informasjon om dette hvis du starter på flyfag (det pleier å bli arrangert en tur til befalsskolen på Kjevik der du får vite alt du trenger).

Å hva har best lønn av Sivile fluselskap å Luftforsvaret

Forvaret har best lønn og betingelser i læretiden, mens det sivile har klart bedre lønn etter læretiden.

Håper dette var til nytte for deg, og jeg kan trygt anbefale flyfag hvis du har interessen for det. ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Rettelse: Fyllfag

Haha, det stemmer. Jeg har aldri drukket så mye som de to årene jeg gikk på flyfag. Snittet for å komme inn er rundt 3.5-4 på Sola. Det er mange som takker nei fordi de er i en livssituasjon som tilsier at flytting blir vanskelig.

Av tidligere klassekamerater har jeg fått fastslått at lærlingstiden er utrolig, utrolig bra. Det er mulighet for å jobbe mye overtid, og lønnen er veldig bra. Jeg kjenner til to tilfeller av personer som er helt ekstrem som rett og slett har jobbet seg rik på flymekanikeryrket. Send meg en pm om du vil at jeg skal utrede mer om flyfag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...