Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Uten å komme inn på det øvrige du beskriver så må jeg påpeke at dersom det du skriver om avvikende utseende stemmer, så har mpx benyttet seg av villedende markedsføring. Dersom ikke det i annonsen er beskrevet at bildet av varen ikke overensstemmer med den virkelige varen så er det et brudd på markedsføringsloven. Uansett tror jeg ikke du kommer så langt med det, man får heller unngå å handle med bedrifter som ikke tar slike ting så alvorlig. Det tyder nemlig på at de kanskje ikke tar andre ting så alvorlig heller, uten å beskylde mpx for noe. nå er det slik at mpx er en av de mest seriøse nettbutikkene vi har samtidig sier han at han fikk en venn til å bestille kan jo bety at kompisen kanskje har bestilt feil ? så ber jeg deg også tenke på at mpx.no leverer geforce mx 440se fra flere enn en leverandør.. det kan vel ikke ha seg slik at du har sett på et skjermkort, gitt beskjed til kompisen om at du skal ha et mx440se kort og så velger han kortet fra en annen produsent ? Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 mail dem og vis til paragraf 16c i forbrukerkjøpsloven.... Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Sjekk kontoen til vennen din og se hva slags kort han har bestilt. Lenke til kommentar
nag-sinn Skrevet 14. april 2003 Forfatter Del Skrevet 14. april 2003 Jeg vil understreke at mx se er mye dårligere enn mx440 og mx440 er slettes ikke så mye dårligere enn radeon9000,9100,9200 den får nesten like mye poeng i 3dmark 2001se selv uten støtte for directx 8,1. Hvorfor i all verden bruke uforståelig språk og vise bildet av noe helt annet enn hvordan kortet egentlig ser ut om man ikke vil svindle noen? Lenke til kommentar
NULL Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Skal man kalle noen svindlere her, må det vel heller være Nvidia som spekulerer i produktnavnene sine. GeForce4 MX burde etter min mening strengt tatt ikke hele GeForce4 -- mange vil nok kanskje tro det er en forenklet versjon av GeForce4 Ti, mens det i basis er basert på GeForce2-arkitekturen. Man har jo også GeForce4 Ti4800SE -- sett ut fra "systemet" skulle man vel tro at det var bedre enn Ti4600. Sett slikt kan man se Nvidia spekulerer videre -- mens det ikke var spesielle arkitekturmessige forksjeller mellom Ti 4200/4400/4800SE/4600/4800 -- med GeForce FX blir det imidlertid svært store forskjeller mellom FX5200, FX5600 og FX5800. Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Jeg forholder meg til det den som startet tråden beskriver og at det han skrev stemmer. Viser du et fotografi av en vare så skal den varen som blir levert være identisk med den som ble vist hvis ikke det motsatte er presisert. Dette kunne med andre ord vært løst med en liten notis ved bildet der det blir presisert at den leverte varen kan avvike noe fra den det er bilde av. Vanskeligere er det ikke. Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 hahaha FULLBLODS MX KORT , det var dagens Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 hahaha FULLBLODS MX KORT , det var dagens Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 HELE poenget er at fjotten ikke forklarer seg godt nok til at vi kan ta standpunkt i saken! men det jeg kan si, det er et jeg vil vedgå at mpx.no er den nettbutikken som skiller seg ut for å være en av de mest seriøse aktørene på dagens marked, all honnør til dem, de har en kundeservice som andre kan se langt etter.de gjør det meste for at kunden skal bli fornøyd, mine erfaringer tilsier at mpx.no har sitt på det rene,hvis dere ser på hw.no sin webshopavdeling så ser dere hva kundene synes om mpx, kun 5 og 6`ere. scirocco: ifølge mpx er mx440-se nesten dobbelt så dyr og inneholder 128mb minne.. vel, ifølge hver eneste nettbutikk så er det slik du snakker nok om asus v9170 kortet som er en liten oppgradering av gf4mx serien, det har 128 mb ram, 8xagp, tv-ut, o.l men hva har det med saken å gjøre ? det er vel en 8-9 andre muligheter i denne saken, men jeg gidder ikke ta et klart standpunkt i saken før mr.fjott klarer å presisere nøyaktig hva han har gjort... jeg vil gjerne sammenligne hans "detaljerte" forklaring med en annen "detaljert" forklaring bare for å gi et lite bilde av situasjonen og det lille vi har av informasjon om saken.. skademelding til forsikringsselskapet - det var en mandags morgen, jeg gikk ut i bilen, startet opp, kjørte klink-klasj-kloink-bong-boink-bang og nå sitter jeg her med ødelagt bil og det er hans skyld!! Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 scirocco: ifølge mpx er mx440-se nesten dobbelt så dyr og inneholder 128mb minne.. vel, ifølge hver eneste nettbutikk så er det slik du snakker nok om asus v9170 kortet som er en liten oppgradering av gf4mx serien, det har 128 mb ram, 8xagp, tv-ut, o.l men hva har det med saken å gjøre ? Jeg forholder meg bare til det som står på mpx sin side. Det er jo der han kjøpte kortet er det ikke? Ta en titt på denne linken. Hvilket skjermkort er det som har best spesifikasjoner? Lenke til kommentar
NERV Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Kort fortalt har du dumma deg ut og er for kjip til å rette det opp selv (betale porto), så du anklager MPX istedenfor. På tide å ta ansvar for egne handliger snart? Neste gang les bedre Lenke til kommentar
nag-sinn Skrevet 14. april 2003 Forfatter Del Skrevet 14. april 2003 Nå fant jeg noe alle mpx forgudere ikke vil like MPX er noen løgnfanter Det står at skjermkortet mitt har 64mb ddr minne på siden dems så nå fant jeg ut at det er 64mb sdr og det er nok til at de må betale all portoen og alt Hva sier dere NÅ??? Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Hva sier dere NÅ??? At du er en idiot? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Hva sier dere NÅ??? At du er en idiot? Lenke til kommentar
nag-sinn Skrevet 14. april 2003 Forfatter Del Skrevet 14. april 2003 Skal man kalle noen svindlere her, må det vel heller være Nvidia som spekulerer i produktnavnene sine. GeForce4 MX burde etter min mening strengt tatt ikke hele GeForce4 -- mange vil nok kanskje tro det er en forenklet versjon av GeForce4 Ti, mens det i basis er basert på GeForce2-arkitekturen. Man har jo også GeForce4 Ti4800SE -- sett ut fra "systemet" skulle man vel tro at det var bedre enn Ti4600. Sett slikt kan man se Nvidia spekulerer videre -- mens det ikke var spesielle arkitekturmessige forksjeller mellom Ti 4200/4400/4800SE/4600/4800 -- med GeForce FX blir det imidlertid svært store forskjeller mellom FX5200, FX5600 og FX5800. Og du bør ikke disse geforce! Radeon er ikke så mye bedre selv!! De kaller et kort som er dårligere enn radeon 8500 for radeon 9000 så har de 9000pro som er både er bedre enn radeon 9100 og radeon 9200 og radeon 9200 er igjen dårligere enn alle de nevnte radeon korta Så de er like ille og kanskje til og med verre i og med at radeon 9XXX ikke har støtte for directX 9 som navnet egentlig tilsier selv om det kan bortforklares av en el annen idiot!! Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Jeg er helt enig.....Nag-sinn er rett og slett en kron-idiot!!!!! Han burde også fatte poenget med at så mange faktisk omtaler MPX i en fordelaktig tone!!!!! En ting til nag-sinn: Plukk opp den j***a telefonen og ring dem! Man skulle da f**n meg tro at enhver person som faktisk er skrivefør nok til å legge inn en tråd her hadde vett nok til å ringe levrandøren først.....Eller hva! DUST! Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Bør ikke disse G-force......HA,HA, HA,HA "Ja for jeg syns g-force er MYE tøffere enn Radeon..... )For pappaen min har g-force, og da er det best!) DUST! Lenke til kommentar
hodesleng Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Jepp ! Vil anbefalle at du forandrer temaen i topic :wink: Og du bør slutte å forgude mpx! MPX er ganske bra så lenge du vet hva du holder på med.. Lenke til kommentar
hodesleng Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Nå fant jeg noe alle mpx forgudere ikke vil like MPX er noen løgnfanter Det står at skjermkortet mitt har 64mb ddr minne på siden dems så nå fant jeg ut at det er 64mb sdr og det er nok til at de må betale all portoen og alt Hva sier dere NÅ??? DDR-SDRAM tenker jeg.... Btw. lurer på hvem som driter seg mest ut... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Pssst. ikke si det til "han" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå