Gå til innhold

Ny ROM update til HTC Touch Diamond

alaruz

Anbefalte innlegg

Kan lastes ned her:

http://www.htc.com/no/SupportViewNews.aspx...&news_id=44

Oppdaterer innlegget etterhvert som jeg har erfaringer å dele. Fint om andre også gjør det samme. :yes:

Oppdatering:

Brukt den i litt over en time nå.

Ser ut til å fungere bra. Stabil og responsiv. Jeg ville ikke forventet det helt store ytelsesløftet over 1,93 ROM versjonen. Men jeg inbiller meg selv at den er mer responsiv.

- Exchange (noe jeg bruker) fungerer bra i ActiveSync.

- Tastaturet er gjort mindre. Både "Telefon tastatur" og fulltastatur. Iallefall førstnevnte er til det bedre i mine øyne, at man får bedre "plass" når man skal skrive meldinger.

- Tror radio har et annet versjonsnummer. Leste iallfall noen steder på XDA forumet at mange hadde trøbbel med tidligere versjoner av den. (versjon nå: v1.09.25.23)

post-3846-1232358334_thumb.jpg

Endret av alaruz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En kamerat har bestilt mobilen nå. Skal legge inn den nye versjonen når telefonen ankommer. Kommer tilbake med tilbakemeldinger.

Ps. Mobilen ser ut til og ha god bygge kvalitet. En kollega mistet telefonen i do (iike spør meg hvordan). Fungerer like fint!

Endret av WinPhone
Lenke til kommentar
Kan du poste filen til oppdateringen her? Support siden til HTC insisterer på at mitt serienr er ugyldig :realmad:

Hei last ned fra denne linken:

http://dl.htc.com/downloadfiles/RomCode/%5....25.23_Ship.exe

Når den ber om serienummer er det det nummeret som står bak batteriet (S/N) i dette formatet:

HTxxxGNxxxxx

Der hver x representerer 1 tall.

Edit:

Forresten etter å ha brukt oppdateringen siden mandag er jeg strålende fornøyd.

Den er faktisk kjappere, det kan jeg fastslå, og både touch flo, og generell respons ved bruk av telefonen er merkbart bedre enn 1.93. Den bruker ca. like mye minne etter oppstart som forrige versjon, men er som sagt merkbart raskere på tross av dette. Jeg er spesielt fornøyd med det krympede telefontastaturet, herlig å ha bedre plass å svare på meldinger. :)

Endret av alaruz
Lenke til kommentar

Jeg er strålende fornøyd med oppdateringen! Mange forbedringer!

Telefonens responstid har blitt drastisk mye bedre. Gps problemet mitt er borte. Radioen fungerer bedre. fler innstillinger og valg (for de som vet hvor en skal lete :)). Telefonen starter fortere. Tastaturet er mindre. Noe som er bedre i mine øyne. Man kan bruke tlf som modem. Man kan bruke slide funksjon for og besvare en samtale! g-sensor er innebygget. Skrivefeil er rettet. Memory bug er fikset. Kamraet reagerer mye bedre. Kameraet slåes av om man krysser det ut. Bruker ca 60-65% av minne etter oppstart, dette er utweaket.

Ett minus så langt, man må åpne alle meldingene individuelt for og få bort "en ny melding" tegnet selv om det er samme person man snakker med.

Srs_wow_HD fungerer ikke på telefonen lengre. Man mister all lyden om man legger den inn. Fler som melder samme problemet.

Alt i alt en meget velkommen oppdatering!

Lenke til kommentar
Kan du poste filen til oppdateringen her? Support siden til HTC insisterer på at mitt serienr er ugyldig :realmad:

Hei last ned fra denne linken:

http://dl.htc.com/downloadfiles/RomCode/%5....25.23_Ship.exe

Når den ber om serienummer er det det nummeret som står bak batteriet (S/N) i dette formatet:

HTxxxGNxxxxx

Der hver x representerer 1 tall.

Emdte med å laste den ned fra XDA sine sider... HTC sidene nekter på at mitt serienr er gyldig :roll:

Lenke til kommentar

Er også strålende fornøyde med oppdatering, mye raskere nå =)

Lurer på 3 ting.

1. Med meg, når jeg starter Opera Mobile, så starter den med 2 tomme faner, gjør den det også med noen andre?

2.Når jeg starter ny sms, og skal skrive i "Til:" feltet, så kommer ikke kontakten automatisk opp ved å skrive første bokstavene i navnet, kommer ingenting fram...

3. Telefonen vibrerer ikke når jeg mottar tekstmelding når telefonen står på "Vibrer-mode"

Noen som har samme problem?

Lenke til kommentar

Lurer på 3 ting.

1. Med meg, når jeg starter Opera Mobile, så starter den med 2 tomme faner, gjør den det også med noen andre?

2.Når jeg starter ny sms, og skal skrive i "Til:" feltet, så kommer ikke kontakten automatisk opp ved å skrive første bokstavene i navnet, kommer ingenting fram...

3. Telefonen vibrerer ikke når jeg mottar tekstmelding når telefonen står på "Vibrer-mode"

Noen som har samme problem?

Hos meg:

1. Min starter med kun 1 fane. (HTC startsiden med søk på midten) Har du en startside som har popup, og popup blocker er av?

2. Det kommer opp en kontakt hos meg. Men du er nødt å trykke enter (enten tundt tast eller på "telefon tastaturet" etter du har "fullført" navnet eller den ene bokstaven. Først da kommer alternativene opp.

3. Den vibrerer faktisk ikke når jeg mottar meldinger. Hverken i "normal" eller "vibrer" modus. Dette løste seg ved å gjøre dette: Instillinger -> Lyd -> Avansert -> Varsler -> Hend: (Velg: Meldingsbehandling: Ny SMS )

Kryss av for vibrering, avslutt med "ok". Da skal det være i orden.

Lenke til kommentar
...

Hos meg:

1. Min starter med kun 1 fane. (HTC startsiden med søk på midten) Har du en startside som har popup, og popup blocker er av?

2. Det kommer opp en kontakt hos meg. Men du er nødt å trykke enter (enten tundt tast eller på "telefon tastaturet" etter du har "fullført" navnet eller den ene bokstaven. Først da kommer alternativene opp.

3. Den vibrerer faktisk ikke når jeg mottar meldinger. Hverken i "normal" eller "vibrer" modus. Dette løste seg ved å gjøre dette: Instillinger -> Lyd -> Avansert -> Varsler -> Hend: (Velg: Meldingsbehandling: Ny SMS )

1. Gikk inn på innstillinger i opera, og fjernet krysset på "Stopp alle sprettoppvinduer"

Restartet så opera, og problemet var løst. Satte så krysset tilbake. Problem fortsatt løst :) merkelig :p Uansett Takk for løsningen !

2. Før når jeg startet å skrive en bokstav på "Til:" i ny sms, så dukket kontaktene opp på samme måte som med f.esk google og youtube, altså en slags autofullfør, du ser en liste med treff, mens du skriver.

Mens nå, viss jeg feks skriver j eller jan, kommer ingenting, skriver jeg Jan og trykker enter, så kommer jeg til kontaktlisten, men den kommer ikke til Jan, bare til kontaktlisten, men når jeg er først kommet dit,fungerere det å skrive jan.

Litt tungvindt forklart. Men er det slik med deg også? Var så enkelt før ^^

3. Konge tusen takk, hadde aldri funnet det selv !!

Lenke til kommentar
...

Hos meg:

1. Gikk inn på innstillinger i opera, og fjernet krysset på "Stopp alle sprettoppvinduer"

Restartet så opera, og problemet var løst. Satte så krysset tilbake. Problem fortsatt løst :) merkelig :p Uansett Takk for løsningen !

2. Før når jeg startet å skrive en bokstav på "Til:" i ny sms, så dukket kontaktene opp på samme måte som med f.esk google og youtube, altså en slags autofullfør, du ser en liste med treff, mens du skriver.

Mens nå, viss jeg feks skriver j eller jan, kommer ingenting, skriver jeg Jan og trykker enter, så kommer jeg til kontaktlisten, men den kommer ikke til Jan, bare til kontaktlisten, men når jeg er først kommet dit,fungerere det å skrive jan.

Litt tungvindt forklart. Men er det slik med deg også? Var så enkelt før ^^

3. Konge tusen takk, hadde aldri funnet det selv !!

2. Er du sikker på at du ikke tidligere har brukt telefonen uten å ha aktivert T9, men nå bruker T9 ordlisten?

La meg illustrere fra min telefon:

- Bilde 1 har T9 av. Her kan jeg taste eks. 'd' og kontakter på 'd' kommer opp som vist på skjermbildet under. Har du flere kontakter med denne bokstaven eller det navnet du tastet inn kan du velge på en liste bortover ene eller andre veien.

Jeg vet ikke om det er sånn du husker eller mener det var sist? Men det er slik jeg tolker du mener.

- Bilde 2 har T9 på. Her ser jeg kun hvilke bokstavalternativer jeg vil velge (naturlig nok) eventuelt om jeg vil taste videre for å skrive et fullt navn. Når jeg nå er ferdig må jeg enten "trykke" på det ferdige ordet (fra alternativene) eller trykke enter for at det skal komme opp treff, på samme måte som over.

Derimot får du ikke opp 'jan' som alternativ i listen din, med noen av metodene. Da kan det være greit å sjekke kontaktene dine. Jeg har opplevd at kontakter som har telefonnummer oppført under eks. "telefon jobb" istedenfor "mobiltelefon" i adresseboken ikke dukker opp i alternativene. Da må jeg inn i adresseboken "manuelt" og velge det derfra i stedenfor. Derimot oppdaterer jeg kontakten og lagrer som "mobiltelefon" på den det gjelder så fungerer det.

Jeg håper noe av dette løser det for deg. Lykke til! Ha en flott kveld videre.

Ølet kaller... :!:

post-3846-1232737112_thumb.jpg

post-3846-1232737142_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hehe, ja du har rett igjen. Takk for oppklaringen. Ja jeg har abc, problemet med jan, var at det stod lagret litt rart i telefonboken. Testet nå med et annet navn, da funket det ;)

(Kommer også på hvorfor det fungerte før. da redigerte jeg hele telefonboken (som lagret seg på telefonminnet), mens før jeg la inn ny ROM så tok jeg ikke backup av endringene, men bare brukte de som lå på sim-kortet (som ikke var endret))

Endret av ironman666
Lenke til kommentar
Bruker ca 60-65% av minne etter oppstart, dette er utweaket.

Ett minus så langt, man må åpne alle meldingene individuelt for og få bort "en ny melding" tegnet selv om det er samme person man snakker med.

Srs_wow_HD fungerer ikke på telefonen lengre. Man mister all lyden om man legger den inn. Fler som melder samme problemet.

Alt i alt en meget velkommen oppdatering!

Min bruker 50-53% etter oppstart :o

At ny meldingsikonet ikke forsvinner etter å gå til meldingstabben i touchflo er irriterende, håper dette blir fikset snarest..

Srs_wow_HD fungerer helt fint for meg.

Lurer på 3 ting.

Skjedde det samme hos meg de første 2-3 gangene jeg startet Opera, men etter det så var det bare 1 uten at det var noe spesielt jeg gjorde..

Er selv svært fornøyd med hastigheten på mobilen etter upgrade, slide to answer hadde jeg installert på forrige rom og, men fint at det er innebygd nå :D

Endret av Babality
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...