Jobby Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Heisann. Jeg kjører idag 3 CS 1.6 og 1 VT server på Ubuntu(desktop). Det som jeg begynner å bli ganske lei av nå, er å gå fra rommet mitt og ned i kjelleren hver eneste gang jeg skal endre noe på serveren. Noen som har et fjernstyring program eller noe som løser problemet mitt? Takker for all hjelp! -Jobby Endret 19. januar 2009 av Jobby Lenke til kommentar
tsoiland Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 ssh hvis du bare trenger terminalen. vnc om du trenger å styre hele desktopen. Lenke til kommentar
Jobby Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 vnc må jeg ha da. Noen som vet hvordan man installerer dette? Noen som har guider? Lenke til kommentar
tsoiland Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Bruker ikke vnc så ofte. Tror bare du installerer vncserver pakken på serveren og vncviewer på klienten. Så kobler du til vha ip og standardport. Hvis klienten er windows kan du bruke realvnc. Mener på at det skal være en gratis klient. Lenke til kommentar
Jobby Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 OK, skal teste etter skolen. Lenke til kommentar
slett meg! Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 VNC ligger allerde inne på ubuntu som standard. Alt du trenger og gjøre er og enable det. Du finner menyen på: System --> Brukervalg --> Eksternt skrivebord. Lenke til kommentar
Jobby Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 takker for hjelpen, bruker nå vnc =) Lenke til kommentar
cjacobsen Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Stikk innom siden i signaturen min for en guide hvordan du setter opp en sikker ssh forbindelse med VNC (howto del 2). Å sette opp VNC på en server med internett forbindelse kan fort bli en ganske utrygg affære. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå