Lomaxz Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Har nettopp bygd meg ny pc med e8400 @ 3,00 ghz og radeon 4870 1gb. bruker pc probe og eller speed fan for å se temperaturene. akkurat nå er cpuen på rundt 20 grader, Mobo på 27 og gpu på ca 40. Men i går spillte jeg litt Mass effect, gikk ut av det ut i windows hvor begge programmene viste 112 grader på cpu .. Hvordan i huleste kan den stige fra 20C idle til 112C? Spillte i kanskje 5-10 min. restarta så pcen ganske raskt å gikk inn i bios, da viste den rundt 30 grader .. Er det noe feil på temperaturmålingene, eller kan den faktisk stige fra rundt 20 til 112 i løpet av 5-10 min for å så synke til rundt 30 i løpet av 4-5min? skulle tro det tok lenger tid for den å kjøle seg ned når den var så varm ? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Hvilke programmer brukte du ? Lenke til kommentar
Lomaxz Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 Pc probe og Speed fan Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Du bruker kjøleren som fulgte med? Jeg tror du at programmene du har brukt har bomma litt. Siden du sier at du reboota og skjekka bios, og at den da var 30 grader, så virker det rart at du skulle ha 112 grader like før. Lenke til kommentar
Lomaxz Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Ja syns også det.. Men har testet litt X3:terran conflict også. etter å ha spillt det med maks instillinger på alt i ca 15 min, viser cputempen omtrent 35-40 grader (i de samme programmene). så skjønner ikke hvorfor mass effect skal overhete cpuen så mye mer hvis det er tilfelle. Hvis cpu kjøleren ikke var montert godt nok ville jeg vel merket høyere temperaturer også ved idle, right? Edit: bruker kjøleren som fulgte med ja.. og brukte bare den thermal paden som var på fra før. Endret 19. januar 2009 av Lomaxz Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Jo du ville nok ha merket det også ved idle. Og den ville neppe klart noe særlig load. Hvilket HK kjører du med? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Ser ut som en feillesing i programmene. Men husk, CPU'en er ikke for varm hvis den ikke er ustabil eller noe slikt. Ville uansett ha bytta kjøler. Vet at de Intel-kjølerne er relativt dårlige Brukte du Ai-Suite? Endret 19. januar 2009 av Wikipedersen Lenke til kommentar
Lomaxz Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 Noen som anbefales da? vil isåfall gjerne ha en som kjøler bra og ikke bråker alt for mye . må jeg ha sånn isopropanol for å ta av den gamle kjølepastaen i tillegg da? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Se på Denne Den er meget bra. Selger den også med kjølepasta. Du burde tørke av den gamle pastaen med isopropanol ja Finns også andre midler spesielt beregnet på rensing, men disse er dyre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå