Gå til innhold

Cpuen blir voldom varm under mass effect

Lomaxz

Anbefalte innlegg

Har nettopp bygd meg ny pc med e8400 @ 3,00 ghz og radeon 4870 1gb.

bruker pc probe og eller speed fan for å se temperaturene. akkurat nå er cpuen på rundt 20 grader, Mobo på 27 og gpu på ca 40.

Men i går spillte jeg litt Mass effect, gikk ut av det ut i windows hvor begge programmene viste 112 grader på cpu :ohmy: .. Hvordan i huleste kan den stige fra 20C idle til 112C? Spillte i kanskje 5-10 min. restarta så pcen ganske raskt å gikk inn i bios, da viste den rundt 30 grader :ermm: ..

Er det noe feil på temperaturmålingene, eller kan den faktisk stige fra rundt 20 til 112 i løpet av 5-10 min for å så synke til rundt 30 i løpet av 4-5min? skulle tro det tok lenger tid for den å kjøle seg ned når den var så varm :hmm: ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja syns også det..

Men har testet litt X3:terran conflict også. etter å ha spillt det med maks instillinger på alt i ca 15 min, viser cputempen omtrent 35-40 grader (i de samme programmene). så skjønner ikke hvorfor mass effect skal overhete cpuen så mye mer hvis det er tilfelle.

Hvis cpu kjøleren ikke var montert godt nok ville jeg vel merket høyere temperaturer også ved idle, right?

Edit: bruker kjøleren som fulgte med ja.. og brukte bare den thermal paden som var på fra før.

Endret av Lomaxz
Lenke til kommentar

Ser ut som en feillesing i programmene.

Men husk, CPU'en er ikke for varm hvis den ikke er ustabil eller noe slikt.

Ville uansett ha bytta kjøler. Vet at de Intel-kjølerne er relativt dårlige

Brukte du Ai-Suite?

Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...