Gå til innhold

Hvorfor blir barna tvangssendt til skolen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette kjenner jeg ikke til. har du en kilde?

Nå tror jeg ikke du har lest mange norsk aviser dersom du tror at det norsk folk synes det er helt greit. Georgie-boy er ikke den mest populære amerikanske presidenten her til lands.

Hvem sprengte(?) tvillingtårnene? mener å huske at Bin-Laden tok på seg skylda...

men du har vel en kilde her også, som leger all tvil til side?

Hvor tar du alt dette fra?

Se de to filmene for å komme unna blindheten om 2.verdenskrig og USAs rolle som helten.

http://www.zeitgeistmovie.com/

Å gjøre motstand her hjemme mens sende soldater i krig er dobbelt moral... meningsløst!

USA sprengte tvillingtårnene

Jeg henter inn all info fra hemmelige nettsteder som norsk media ikke har tilgang på!

Endret av arifkarim
Lenke til kommentar
Dette kjenner jeg ikke til. har du en kilde?

Nå tror jeg ikke du har lest mange norsk aviser dersom du tror at det norsk folk synes det er helt greit. Georgie-boy er ikke den mest populære amerikanske presidenten her til lands.

Hvem sprengte(?) tvillingtårnene? mener å huske at Bin-Laden tok på seg skylda...

men du har vel en kilde her også, som leger all tvil til side?

Hvor tar du alt dette fra?

Se de to filmene for å komme unna blindheten om 2.verdenskrig og USAs rolle som helten.

http://www.zeitgeistmovie.com/

Å gjøre motstand her hjemme mens sende soldater i krig er dobbelt moral... meningsløst!

USA sprengte tvillingtårnene

Jeg henter inn all info fra hemmelige nettsteder som norsk media ikke har tilgang på!

hemmelige nettsider... å ja da så. de snakker jo alltid sant, ikke sant?

har du drekki maling eller?

Lenke til kommentar
I et selvforsynt samfunn jobber man kun for menneskeheten generelt, helt ubetinget om lønn dritt og lignende. Grådigheten og frykt skal ikke få ett menneske i arbeid, men god moral og fri-vilje. Dette er definisjon på virkelig arbeid der man selv viser seg som kontributør og ikke som en konkurrist.

Dessuten kan alle selvsagt ikke bli hva de vil i dette samfunnet, fordi det bare henger seg rundt pengelysten. I det nye samfunnet kan alle de som har lyst og vilje bli, hva de vil, siden de skal ikke krige om plassene, heller hjelpe menneskene... Stor forskjell! hihihi

Du vet at årsaken til at folk gidder å ta lang utdannelse er at de kommer til å tjene relativt godt etter utdanningen, ikke sant? Hvis du tar bort lønnen til folk, så tar du bort en av de viktigste årsakene til at folk orker å yte det lille ekstra. Dette du prater om her er forsøkt i Sovjet, du kan jo se hvordan det gikk. De sliter fortsatt på grunn av kommunismen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Mangler bare at en moderator kommer og informerer om at tråden er feilpostet og vil bli flyttet til riktig kategori; humordelen av forumet.

@Nikka: Men så lenge TS får lov til å bli det han har lyst til uten å måtte gå noe skole for å bli sjørøverastronautpolitibrannmann, så spiller det ingen rolle at det går ad dundass med samfunnet!

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar
men det finnes folk som har utdannet seg i over 16 år, og likevel syns at vi forsett må bruke penger....
Hvis du strever som Maur... unnskyld student... bare for oppnå lån til hus, bil og andre materielle ting, så trenger du egentlig ikke dem når du har et selvforsynt samfunn. Tenk om du er ferdig-utdannet som elektro-ingeniør og har fått jobb i et firma. Måned etter blir du fortalt at du ikke får lønn lenger, hva gjør du? Såklart slipper du det firmaet og søker om et annet... Nå tenk om alle firmaer slutter å gi lønn, har du da noen ting å jobbe for? Nei, såklart... Det betyr at du utdanner deg bare for å tjene penger og altså ikke tjene menneskeheten eller landet ditt!

Det oppgulpet du her serverer, er for det første akkurat det, oppgulp uten mening, og for det andre er det _jævlig_ provoserende.

For det første er det latterlig absurd å påstå at man utdanner seg i over 16 år for å sørge for at man får mest mulig penger. Om man har, som eneste mål, å tjene seg rik, tar man enten yrkesfaglig utdanning innen et felt hvor det er stort behov for arbeidskraft (Ser man på summen av utdanningslån vs inntekt for en som er yrkesfaglig utdannet med en som har mer utdanning er man veldig veldig gammel før den som har høyre utdanning tar igjen den som har yrkesfaglig), eller man tar 3 år på en eller annen jallaskole slik som BI, og går da rett ut i en lederstilling man absolutt ikke er skikket til, og tjener ørten ganger mer enn det man egentlig fortjener.

For det andre. Hvor mange tror du det er som fullfører høyere utdanning, som gjør det med eneste mål at de skal tjene masse penger? De aller aller fleste som gjør noe slikt faller svært fort av systemet. Man tar ikke en mastergrad eller en phd, fordi man vil bli rik, man tar en mastergrad eller en phd fordi man er interesert i det man studerer.

Så jeg utforderer deg. Hvorfor tror du jeg jobbet i over 3 år som assisterende butikksjef med det som når alt kommer til alt var luselønn, samtidig som jeg både sa nei takk til en jobb hvor jeg ville tjent nærmere det dobbelte, og til en stilling som butikksjef, hvor jeg, om jeg fikk den rette butikken, ville tjent penger som om det var gress? Tror du det var

a) Fordi jeg likte jobben så godt at jeg heller ville ha den, enn en mer kjedelig jobb med bedre lønn?

b) Fordi jeg ønsket å tjene meg rik

Og nå er jeg igjen student. I voksen alder. Tror du jeg gjør det fordi jeg ønsker å bli rik, eller tror du jeg gjør det fordi jeg ønsker kunnskap? Et lite hint kan være at drømmejobben min en gang i fremtiden ville være professor ved et eller annet universitet. Tror du jeg gjør det for pengenes skyld?

Lenke til kommentar
Så i dette drømmesamfunnet ditt, skal alle som vil det bli leger da, eller frisører? Hvem skal, ifølge din briljante tankegang, passe på at folk får nok mat, strøm, husly, etc? Og hvorfor skal de gidde å gjøre det, når de heller kunne hatt en jobb de virkelig har lyst på?

Hvorfor fatter du ikke at det du sier faller på sin egen urimelighet. Bruk 5 minutter og tenk ved å bruke det vi lærte på skolen som kalles logikk, og du skjønner at det du prøver å fremstille er en UTOPI.

Tror du at når det ikke fins noe lønn, skal alle gidde å ha nåværende toppjobber, eller? Selvsagt skal jobbene bli fordelt etter behov og personlig lyst. Ingen skal tvinges til må jobbe ,det og det og det, bare fordi du er ressursvak, farget eller annen tullete grunn.

Selvsagt skal teknikere styre samfunnet og holde hjula i gang for resten av folket. Men de skal ikke være herrer som dagens politikere, heller samfunnstjenere. Prioriteten blir forskningen i alle vitenskapelige emner til fredelige mål. All våpen og makt skal fjernes. Og ingen skal tenke mer på penger...

Du syns all dette urimelig akkurat som TV-apparatet var urimelig for 300 år siden

Lenke til kommentar
Må ikke lenger enn til dagens aviser, arbeidsledighetsprosenten skyter i været. Spesielt i byggebransjen, det vil si at det er for mange snekkere etc. Var det svar nok for deg? Samtidig har bla realfags studier mangel på folk.

Økningen av arbeidsledigheten er grunnet finanskrisen. Folk blir sagt opp fordi arbeidsplassene ikke tjener nok til å lønne alle fullt. Hvilke jobbbransjer, ikke studier, er det som har mangel på folk?

Lenke til kommentar
Og hva gjør man om det ikke er nok folk til å dekke etterspørselen, eller for mange? I motsetning til dagens samfunn, der man kan justere lønninger, etc, vil dette ikke være mulig, da det ikke finnes lønninger. Prøv å tenke dere et par slike situasjoner så skjønner dere snart at det ikke er praktisk gjennomførbart. Dog, i arifkarims skrudde ideologi funker sikkert alt, bare han vil det nok. Han har jo ikke blitt hjernevasket av samfunnet...

Etterspørsel og Behov sin ideoligi er basert på utbytte og inntekter. Og det finnes ingen utbytte. Når alle ressurser fordeles rettferdig over jordas befolkningen, har man verken behov eller etterspørsel... Da kan alle ekstra teknikere gå inn i forskningslinja...

Lenke til kommentar
Fordi det skaper grunnlag for å vurdere hvor en vil fordype seg...på vgs kan en ta valgfag innen det en liker, og en kan velge retninger en ønsker å gå dypere i...men hvordan skulle en velge riktig om en ikke visste noe om alt?

Muligheten å forstå flere ting gir mennesket en sjanse til å vurdere valgene, forstå rekkevidden av dem, og velge det en føler passer.

Noen vil alltid være misfornøyd, noen vil alltid endre systemet, og det har de full mulighet til. Men det å si at skolen i dag er ensrettet og former mennesker til A4 personer (slik du impliserer) fremstår som ytterst absurd for min del.

Du får ingen av de jobbene etter 10 år heller, så kan du ikke bruke noe jordnære eksempler for guds skyld.

Men interessant; Muslimer osv er mer dagligdags nå enn før, hvor mye oppstandelse ville det ikke vært om norske barn plutselig begynte å mobbe muslim for hodeplagg,svin osv...er det ikke bedre at en har en viss kunnskap om dette så en slipper å skape konflikter pga noens trosretning?

Gym skader ikke barn, spesielt ettersom majoriteten sitter mye inne, og fedme er et problem i den vestlige verden...så kan ikke helt se at gym skaper noe ulemper? ei heller informasjon om hvordan en skal trene rett og sunt kosthold.

Fleste parten av de elevene som kommer seg rett inn på videregåedeskole fra 10-klassen angrer på sitt valg. Derfor har vi utrolig høy frafall i videregående skoler. Når man uansett får så dårlig informasjon fra skolens sin side at vi ikke klarer å velge riktig uansett, ser jeg ingen grunn til å først drive 10-års generelt skole og så velge blant en mønster av ulike utdanninger uten noe peiling av.

Gym var bare et eksempel på hva man egentlig trenger i forhold til hva man sakl jobbe med senere... Ikke ta det personlig!

Det store frafallet i norsk videregående er at med reformene ble det lovfestet rett å gå videregående. Det fører til at de som egentlig burde ha begynt å jobbe etter grunnskolen "må" gå på videregående, selv om de ikke egentlig trenger, eller har lyst til å gå der i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Etterspørsel og Behov sin ideoligi er basert på utbytte og inntekter. Og det finnes ingen utbytte. Når alle ressurser fordeles rettferdig over jordas befolkningen, har man verken behov eller etterspørsel... Da kan alle ekstra teknikere gå inn i forskningslinja...

Det vil alltid være en etterspørsel. Folk vil tross alt spise seg mette hver dag. Målet må være at tilbudet for alle varer er så stort at etterspørselen vil bli dekket. Dette er sannnsynligvis ikke mulig med de begrensede ressursene vi har på jorda.

Lenke til kommentar

arifkarim:

Kva meiner du skal erstatte pengar? Ingenting? Handel har alltid vore ein del av verda. Før var det på formatet "Ti liter melk mot ei høne? Deal!". Ubrukelig lite praktisk, eller? Og du vil ikkje berre gi frå deg melka di fordi du er snill og grei, for då har jo du sjølv tapt verdifulle ressursar som du kunne brukt sjølv. Derfor blei pengesystemet innført. Du har ein ressurs å forholde deg til, og set ein pris på alt som skal handlast med. Enkelt og greit.

I eit moderne samfunn, så er det eit minstekrav at du kan skrive høveleg greit norsk, at du kan enkel matematikk, og at du kan ein liten tanke om korleis naturen og samfunnet rundt oss fungerer. Rett og slett for å fungere som menneske i lag med alle andre. Om du ikkje vil ha meir utdanning etter grunnskulen, versågod. Du kan sikkert få deltidsjobb på Narvesen og leve på det om du vil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

TS har fremdeles ikke svart på om han/hun jobber selv eller har prøvd å jobbe noe sted. Folk utdanner seg som oftest til noe de har lyst til å bli og dermet trives i jobben sin, inkludert meg selv. Jeg jobber med it og trives svært godt. Ingen som satte driller i hodet mitt da jeg var liten om at jeg måtte begynne å jobbe med it for å supportere elever på en skole.

Men tilbake til det jeg lurte på. Jobber du selv eller ikke? Jeg er egentlig rimelig sikker på svaret, så enten har du droppa ut av skolen og bor i mor og fars kjeller og/eller gidder du ikke å jobbe, slik at du mest sannsynligvis mottar penger fra sosialen som er betalt av skattebetalere sånn som meg og mange flere på dette forumet. Noe som gjør deg til en parasitt. Gidder ikke å gjøre noe for føden selv, men forvente å få penger for å ikke gjøre noe som helst. =)

Kva meiner du skal erstatte pengar?

Sikkert bottlecaps.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar
Tror du at når det ikke fins noe lønn, skal alle gidde å ha nåværende toppjobber, eller? Selvsagt skal jobbene bli fordelt etter behov og personlig lyst.

Og hvis behovet og personlig lyst ikke stemmer overens, hva gjør du da? La oss si at jeg har lyst til å bli baker, men landsbyen har bakere nok og trenger en smed...? Hva gjør du når det ikke produseres nok mat fordi folk ikke har lyst til å jobbe som bønder, (fordi det er tungt arbeid, du må opp klokka 5 om morran, etc.) og du ikke kan betale noen ekstra slik at de får lyst?

Selvsagt skal teknikere styre samfunnet og holde hjula i gang for resten av folket.

Hvorfor er det selvsagt, og hvordan skal du sikre deg at noen gidder å bli teknikere når du ikke skal bruke tvang og ikke kan bruke incentiver?

Men de skal ikke være herrer som dagens politikere, heller samfunnstjenere.

Hvordan hindrer du de som styrer samfunnet å tilrane seg den makten?

Prioriteten blir forskningen i alle vitenskapelige emner til fredelige mål. All våpen og makt skal fjernes. Og ingen skal tenke mer på penger...

Hvordan skal du hindre at folk utvikler nye våpen? Og hvordan vil du stoppe folks tanker?

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...