aluxez Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Du er inne på noe viktig her, nemlig latskap.... Og de late har ingen plass i nå værende samfunn... Ja, men da må vi finne på en løsning for dem også. Man kan gi dem utrolig late jobber som passer dems late natur. Husk at det ikke er lov å bli gratis forbruker som dagens sosial klient. Alle må gjøre "noe" for å få tak i naturressursene, men det blir ikke så ekstrem jakt etter penger som vi har idag Eksempler? jeg liker å spille DotA, hvilken jobb kan jeg få? Hvis dere er så utrolig glad i dette samfunnet og er ikke istand til å forstå mannen bak teppene så kan jeg ikke gjøre noe med det. Hvem er mannen bak teppet? ^^ Dette er et begrep, brukes for internasjonale bankeiere og kapitalistene. Som lever skjult men kontrollerer alene all rikdom... Navn takk? Hvordan kontrollerer de all rikdom? Hvordan har du tenkt deg at læring av elementære ting som matte,lese,skrive,naturfag osv skal skje da?Om en fjerner obligatorisk skolegang. Vi lærer det vi lærer fordi samfunnet krever dem av oss senere i tida. Jeg er ikke imot personlig utdanning som er en oppreisning for alle folkeslag. Men jeg avskyr når barna blir tvunget til å lære om ting, hans natur ikke tillater. For eksempel alle kan vel ikke interessere seg for real fag. Mens andre liker bare gym og uteaktiviteter... Dessuten er skolevesenet så komplisert oppbygget at vi i vår "viten" tror at barna får fremgang. I virkeligheten kopierer barnet rett og slett impulser fra samfunnet, og blir tvunget til å akseptere samfunnet som det nå er. svar på spørmålet din dust: Hvordan har du tenkt deg at læring av elementære ting som matte,lese,skrive,naturfag osv skal skje da? Endret 19. januar 2009 av aluxez Lenke til kommentar
arifkarim Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 Eneste jeg kan berømme deg for er at tråden har fått stor oppslutning, noe som mest sannsynelig er resultat av din radikale tankegang. Det var ikke meningen å skape en så stor debatt. Løsningen fant jeg på forrige side... Er glad at så mange leste dette her... Takk! Lenke til kommentar
arifkarim Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 Nei, og det fortel oss jo nettopp at det faktum at du er utlending er fullstendig irrelevant for tråden. Ja, fordi jeg syns tema var ikke så alvorlig, som det ble... Lenke til kommentar
perryman Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 skal man informere må man være informativ. ikke vise til tvilsomme "dokumentarer" og hemmelige nettsider. makan Hvis du tror at amerikansk FBI eller Wikipedia sit nettsted er 100 % informativ, så bør du tenke om. Over 50 % av all informasjon du får er blank løgn! Hemmelige Dokumentarer er i hvertfall kritiske og ikke en del av main stream propaganda nyhetene men dine hemmelige nettsider er 100% korrekte? Lenke til kommentar
arifkarim Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 Eksempler? jeg liker å spille DotA, hvilken jobb kan jeg få? Navn takk? Hvordan kontrollerer de all rikdom? svar på spørmålet din dust: Hvordan har du tenkt deg at læring av elementære ting som matte,lese,skrive,naturfag osv skal skje da? Jeg trodde det bare var en ideoligi, men dere er blitt så jævla seriøse!!! Nå tvinger folk meg å svare på alt... Er det så viktig Alle de som forsatt er interessert i den nå "såkalte ideoligien" kan se de dokumetarfilmene: http://www.zeitgeistmovie.com/ Så slipper dere å lete vilt på nettet om samfunns virkelige herrene. Om Utdanning har jeg fortalt hundre ganger nå kunne vært bestemt av barnet, men når dere er så uenige kan vi ikke gjøre noe mer med det,,, Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Hvordan har du tenkt deg at læring av elementære ting som matte,lese,skrive,naturfag osv skal skje da? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Har sett filmane, og veit at eg må ta innhaldet i dei med ei klype salt. Om du fortsatt trur at ein femåring sjølv kan vete kva som er best for seg sjølv, så tar du fortsatt feil. Det er eit faktum, basert på tusenvis av år med praksis. Lenke til kommentar
arifkarim Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Har sett filmane, og veit at eg må ta innhaldet i dei med ei klype salt. Om du fortsatt trur at ein femåring sjølv kan vete kva som er best for seg sjølv, så tar du fortsatt feil. Det er eit faktum, basert på tusenvis av år med praksis. Tja, dem har ganske sterk innhold, men jeg syns hvis vi ønsker å unngå 3. verdenskrig, kunne vi kanskje studere litt mer om andre ideoligier også. Diskuterer ikke mer om barnet nå, siden fant løsning på forrige side. Endret 19. januar 2009 av arifkarim Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Kvifor ikkje berre ta vare på det vi har som fungerer, og reparere det der det ikkje fungerer (kommunistiske land, f eks)? Lenke til kommentar
arifkarim Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Kvifor ikkje berre ta vare på det vi har som fungerer, og reparere det der det ikkje fungerer (kommunistiske land, f eks)? Trådet har blitt utrolig mye populær enn forventet. Kankje pga mange off.topic postene. Ja det kan tenkes å kombinere idioligier, som vi har i Norge: Blandingsøkonomi Endret 19. januar 2009 av arifkarim Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Det kommer jo an på hvem som skriver historien og hvem som forteller også... Dere syns Hitler var ond fordi han okkuperte deres land. Og dere har ingen mot argumenter her. Vi syntes Hitler var ond på grunn av den grusomme nedslaktningen av jøder, sigøynere, handicappede etc., generelt på grunn av nazismen. Det var ikke fordi han okkuperte Norge, de fleste ikke liker han. De fleste likte ikke han, lenge før han invaderte Norge. Men når amerikanere ligger i Afghanistan, Iraq og Israelerne ligger i Palestine, så begynner det fort å oppstå argumenter og mot-argumenter. Hvorfor? Nettop fordi dere syns at deres land Norge er alt og andre folkets land har mindre prioritet osv... Dette er et helt annerledes scenario. Det var heller ingen som hatet amerikanerne for å hjelpe Europa i andre verdenskrig mot aksemaktene. Joda, vi kritiserer USA for invasjonen i Irak og Afghanistan, men av helt andre grunner. De gikk heller ikke inn der for å drive med nedslaktninger eller grusomheter mot menneskeheten. All den egoistiske tankegangen lærer barna fra skolegangen som går videre i voksen alderen også. Blindhet til å se og kritisere faktiske opplysinger gjør at vi ikke klarer å gjøre forskjell mellom virkelig ond og virkelig godt! Dette er jo helt feil. Skolen (som forøvrig selvsagt ikke er perfekt), lærer (eller skal i det minste lære) barna (etter basiskunnskaper son enkel regning etc.) å kunne tilegne seg informasjon, kunnskap, reflektere over forskjellige synspunkt, livssyn, ideologier osv. for å så kunne komme med egne meninger. Jeg hadde i hvertfall aldri noe opplæring som sa at kapitalisme var det eneste rette, at kommunisme var ondt etc. Jeg lærte imidlertid hva disse var. Hva jeg personlig mente om dem, bestemte jeg selv, Jeg mener forøvrig at kommunisme er en svært god idé i teorien, men tilnærmet, om ikke helt umulig å få til i praksis. Å lære barna grunn elementer i vitenskapen er slett ikke farlig. Det er når skolene begynner med sin teite sosial politikk, er det da barna begynner å bli onde. Dette er jo helt absurd! Mener du at alle barn blir onde, eller alle barn og voskne som er onde i dag, er det fordi de ble indoktrinert med sosial politikk i tidlig alder? Fordi barna er for unge til å sosialisere seg selv, oppstår det ofte konflikter inni mellom. Revansjelyst og grådighet blir da også en del av disse små konfliktene. Feil. Revansjelyst, sjalusi, grådighet og enda mer, finner man for det første alle steder i verden, uansett utdanning, kultur de er oppvokst i, religion, alder, utdanning osv. Faktisk kan man se mye av det i hos mange aper. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Og dessuten kan du ikke kalle bare deg for en slave, for jeg er også en ingeniørstudent! Og driver ikke med sosial tyggeri som dere tror alle utlendinger gjør.... Vent nå litt. Tidligere sa du: men det finnes folk som har utdannet seg i over 16 år, og likevel syns at vi forsett må bruke penger.... Hvis du strever som Maur... unnskyld student... bare for oppnå lån til hus, bil og andre materielle ting, så trenger du egentlig ikke dem når du har et selvforsynt samfunn. Tenk om du er ferdig-utdannet som elektro-ingeniør og har fått jobb i et firma. Måned etter blir du fortalt at du ikke får lønn lenger, hva gjør du? Såklart slipper du det firmaet og søker om et annet... Nå tenk om alle firmaer slutter å gi lønn, har du da noen ting å jobbe for? Nei, såklart... Det betyr at du utdanner deg bare for å tjene penger og altså ikke tjene menneskeheten eller landet ditt! Betyr det at du putter deg selv i denne båsen som du syns er så forferdelig? Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Diskuterer ikke mer om barnet nå, siden fant løsning på forrige side. Nei, vi fant overhodet ingen løsning. Det mange her i tråden har forsøkt å fortelle deg er at du kan ikke spørre et barn under en viss alder om det vil gå på skolen, fordi det ikke forstår konsekvensene av valgene sine. Derfor må barn "tvinges" på skolen inntil de er modne nok til å ta et selvstendig valg. Og derfor har vi også yrkesskoler, lærlingplasser, etc her i landet, slik at de som føler at de er mer praktisk anlagt skal slippe å måtte gå gjennom videregående for å lære noe de ikke vil eller kan skjønner. Hva med at du faktisk leser og tar innover deg det folk sier istedenfor å tolke det på din egen forskrudde måte? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Hvilken forutsetning har en for å vite om en unge liker bil bedre enn båt, eller økonomi bedre enn psykologi?Hvordan forventer du deg at dette skal fungere i praksis...send ungen til profesjonsplass for psykologi, anta poden passer der og så håpe det er noe av han/henne om 20 år? Det er det det er. Hvis du nå sender alle ungene dine til samme skolen og håper om de blir bedre samfunns borgere om 10 år, er det også ganske gamblisk syns jeg! I det minste har de sammen med meg, som har høyere utdanning en mulighet å finne ut hvor de vil senere. Appropo; gambilsk? hva i alle dager mener du med det? (Det ordet har jeg aldri hørt før) Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Hvilken forutsetning har en for å vite om en unge liker bil bedre enn båt, eller økonomi bedre enn psykologi?Hvordan forventer du deg at dette skal fungere i praksis...send ungen til profesjonsplass for psykologi, anta poden passer der og så håpe det er noe av han/henne om 20 år? Det er det det er. Hvis du nå sender alle ungene dine til samme skolen og håper om de blir bedre samfunns borgere om 10 år, er det også ganske gamblisk syns jeg! I det minste har de sammen med meg, som har høyere utdanning en mulighet å finne ut hvor de vil senere. Appropo; gambilsk? hva i alle dager mener du med det? (Det ordet har jeg aldri hørt før) Tror han mener, fra engelsk "gamble". Men gamblisk er ikke ett ord. Lenke til kommentar
arifkarim Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 Betyr det at du putter deg selv i denne båsen som du syns er så forferdelig? Jeg putter meg ikke i denne båsen. Man blir tvunget til å gjøre det, for det er rett og slett ingen annen vei... Lenke til kommentar
arifkarim Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 Nei, vi fant overhodet ingen løsning. Det mange her i tråden har forsøkt å fortelle deg er at du kan ikke spørre et barn under en viss alder om det vil gå på skolen, fordi det ikke forstår konsekvensene av valgene sine. Derfor må barn "tvinges" på skolen inntil de er modne nok til å ta et selvstendig valg. Og derfor har vi også yrkesskoler, lærlingplasser, etc her i landet, slik at de som føler at de er mer praktisk anlagt skal slippe å måtte gå gjennom videregående for å lære noe de ikke vil eller kan skjønner. Hva med at du faktisk leser og tar innover deg det folk sier istedenfor å tolke det på din egen forskrudde måte? Ja, jeg skjønner hva dere mener om barne-valg av skolene og argumentet er at han er umoden. Dette er jo veldig ironisk når man leser stoff om seksual-livet allerede fra 2.klasse. Syns dere at barna er fullt så klar over kjønnsorganer i denne alder? Trenger ikke han å bli litt moden til å forstå alt dette? Dessuten, som tidligere sagt, klarer ikke grunnskole elever å ta riktige valg angående deres fremtid. Det er høy frafall fra videregåede-skoler og mange angrer på sine valg. Hvis du mener at 10-års (tvangs) grunnutdanning er viktig for forståelse av fremtidige-valg. Hvordan kan det ha seg at det ikke fungerer godt i praksis? Lenke til kommentar
arifkarim Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 men dine hemmelige nettsider er 100% korrekte? De er i hvertfall mer sannhets-nær enn "offentlige" propagandasider. Lenke til kommentar
arifkarim Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 Appropo; gambilsk? hva i alle dager mener du med det? (Det ordet har jeg aldri hørt før) Skulle egentlig skrive "å satse" beklager ord-bruken. Lenke til kommentar
perryman Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 men dine hemmelige nettsider er 100% korrekte? De er i hvertfall mer sannhets-nær enn "offentlige" propagandasider. sprøyt. hva med å hoste opp noen linker? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå