Gå til innhold

Finnes det gode "rene" krigsfilmer for tiden?

*Magnus*

Anbefalte innlegg

Hei.

Må si at den beste filmsjangeren jeg får se, er krigsfilmer.

Har søket her og der, etter noen gode filmer, om det i det hele tatt er noen (nye)

Jeg ELSKER "rene" krigsfilmer, som saving private ryen, black hawk down, we were soldiers, da alle de tre fokuserer mye på krigfronten.

Har ikke funnet en eneste en god krigsfilm i det siste, i går så jeg på narvesen en "krigsfilm", hvor det på både front coveret, og bak, vart bare krigs basert (bildene osv), filmet het "mark of cain", joa. den hadde 10min med skyting, men det var alt. resten var bare "politikk"

Finnes det noen gode "rene" tvers igjennom krigsfilmer som er relativt nye ?

-Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du fått med deg Letters from Iwo Jima?

jepp :) konge film. er det ikke denne filmen som clint easwood laget en japansk OG amerikans version av? mener, den ene tok for seg japanske sin side av krigen, og den andre den amerikanske?

har bare sett den du linket, men hvis det er det jeg tror, så må jeg kjøpe meg den andre "delen" og :)

edit: jepp. Flags of our Fathers var den andre ja. får vell kjøpe den og ;)

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar

Kan vel nevne noen både "nye" og litt eldre titler.

Thin red line og Windtalkers er vel relativt nye, mens: Platoon, Full metal jacket og Apocalypse now er noen litt eldre godbiter. Men det er vel godt mulig du har sett mange av disse. =) Sett at du foretrekker rene krigsfilmer kan det være et tips og kutte ut "redux versionen" av sistnevnte.

Lenke til kommentar

Jeg likte We Were Soldiers, Saints and Soldiers derrimot var noe ræl.

Jarhead er en film om en sniper i den første Irak krigen som hvertfall jeg likte bra.

Tigerland er også ok selv om de bra trener for å bli sendt til Vietnam.

Du bør også sjekke ut HBO serien Generation Kill, er en serie basert på hva en Rolling Stone reporter opplevde når han var med en tropp under invasjonen av Irak.

Lenke til kommentar
Windtalkers kan du styre glatt unna.

Nåja.. at den ikke er blandt de beste har du helt rett i :p . Men verdt å nevne i denne sammenhengen.

Ellers er Band Of Brothers en VELDIG bra miniserie om andre verdenskrig. Ca ni timer med action og spenning fra begynnele til slutt. Kan absolutt anbefales.

Lenke til kommentar
Har du fått med deg Letters from Iwo Jima?

jepp :) konge film. er det ikke denne filmen som clint easwood laget en japansk OG amerikans version av? mener, den ene tok for seg japanske sin side av krigen, og den andre den amerikanske?

har bare sett den du linket, men hvis det er det jeg tror, så må jeg kjøpe meg den andre "delen" og :)

edit: jepp. Flags of our Fathers var den andre ja. får vell kjøpe den og ;)

Husker jeg rett er det litt mindre krigføring i Flags enn Letters, men førstnevnte er også god (synes ikke Letters er så mye bedre som IMDB-scoren tilsier).

Koreanske Brotherhood of War er nok en innertier for deg. Den er det koreanske svaret på Saving Private Ryan, og den er like bra.

Av litt eldre rene krigsfilmer som ikke er nevnt her synes jeg Glory er veldig god.

Lenke til kommentar

Saints & Soldiers var noe rææl ja. Virkelig et bevis på at man trenger et viss budsjett for å kunne lage en troverdig krigsfilm. Personlig syns jeg Brotherhood of War er merkelig oppskrytt. Jeg syns det fremstår som en koreansk utgave av SPR bare laaaangt dårligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...