Locomotiv Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Tenkte det kunne være interessant å høre om hva de fleste bruker her. Kan begynne jeg da.. Siden jeg er helt fersk (omtrent, men lærer en god del fort takket være dere her på forumet) så gikk jeg til innkjøp av en SanDisk Extreme IV CompactFlash 8 GB, mer enn kjapp nok til mitt bruk - tar mest oneshots men seriefoto "does occur from time to time". Hendig med 8GB, trengte såpass.. råformat tar opp en god del plass, og jeg er en ivrig tilhenger av etterbehandling.. Lenke til kommentar
Bherserk Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Jeg bruker et Ducati 4GB SD-kort siden det har den raskeste fargen og lager så fin lyd når det gasser av gårde. Lenke til kommentar
mar1u5 Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Sandisk extreme III 8gb compact flash kort. Lenke til kommentar
Mirror Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Sandisk Extreme III 8gb. Lenke til kommentar
Sirheadly Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 sandisk extreme IV 4.0 gb bruker eg. Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Sandisk Extreme III Endret 19. januar 2009 av von-schnellfahrer Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Lexar Professional 233x Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 SanDisk Extreme III og IV - i str 1,2 og 4gb Lenke til kommentar
chrissn Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Bruker vel egentlig bare SanDisk Akkurat nå har jeg: 2 Stk. SanDisk Ducati 4GB 2 Stk. SanDisk Extreme IV 4GB 1 Stk. SanDisk Extreme III 4GB 1 Stk. SanDisk Extreme II 1GB Bruker primært Ducati varianten, men er ikke alltid den rommet det man skulle ønske at den gjorde;) Endret 21. januar 2009 av Chrissn Lenke til kommentar
Stian V.H Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Sandisk Extreme III,2GB og 4GB variantene. Lenke til kommentar
Locomotiv Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 Er det egentlig så veldig stor forskjell fra 30mb/s til 40mb/s? Tenker på lagring, om man skal knipse serie på 5-6 bilder/s. Sinker lagrinskapasiteten på kortet antall bilder per sekund eller tar kamera like kjappe bilder, deretter lagrer kortet bildene gradvis avhengig av hurtighet? Har ikke helt skjønt det der.. Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Til lagring av 5-6 bilder tatt i serie så merker du nok ikke noe forskjell. Men når du har tatt så mange at bufferet på kameraet er oppbrukt, da kan det være kjekt at bildene blir skrevet så fort som mulig. En annen ting er om du har tatt feks. 4gb, vil du merke forskjell ved kopiering ifra kamera til pc/mac. Lenke til kommentar
Locomotiv Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 Okay. Selvom jeg er en såkalt "entry-dude" så foretrekker jeg å skyte i RAW pga lang erfaring med både Lightroom og Photoshop, og råformat tar jo ganske stor plass, pr bilde altså.. Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Sandisk Extreme III,2GB og 4GB variantene. Meg og Lenke til kommentar
Jonwm Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Kingston SDHC 8GB Class 6 Lenke til kommentar
dePt Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Foreløbig: 2x SanDisk Ultra II 2GB 1x TEKQ 1GB Fikk TEKQ kortet med kamera og de to SanDisk kortene ble nettopp innkjøpt til en kommende 10 dagers klassetur til Praha og Berlin. Budsjettet er stramt, så her ble de mest mulig plass for pengene. Samt jeg ville ikke gå over 2GB pr. kort mht. at de kan forsvinne. Det blir vel et SanDisk Extreme IV, så snart lommeboka tykner igjen. Lenke til kommentar
Vortex Surfer Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Hmm... en god del, men det ser ut som det er SanDisk og Kingston for det meste.... måtte ta en liten opptelling (som ikke er helt komplett heller, men men). Til dslr: -Kingston Compact Flash Elite Pro 133X 4 GB (flittig brukt) -Transcend CompactFlash 133x 8 GB (ikke brukt så mye, men det virker iallefall, med unntak av at kortleseren ikke ser det da men det er kortleseren sin feil og ikke kortet) -SanDisk Secure Digital Ultra II SDHC 4GB (ikke så mye brukt - ennå...) -SanDisk Secure Digital Ultra II SDHC 8GB (ikke så mye brukt - ennå...) Til kompakt: -Kingston Secure Digital ELITE PRO 133X 512MB (flittig brukt) -Kingston Secure Digital 2GB (billigkort på Clas Ohlson) (flittig brukt) -SanDisk Secure Digital Extreme III SD 1GB (flittig brukt) Hadde vel et SanDisk 256MB Ultra kort (for leeenge siden) som tok kvelden etter litt bruk, fikk nytt dobbelt så stort i retur ved henvendelse til norsk agent. Bortsett fra det har alle minnekort jeg har brukt fungert knirkefritt. *banke_i_bordet* Lenke til kommentar
arela Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Jeg testet fire kort for ca et år siden. Satte D300 til å ta 1 bilde i sekundet - for 50 bilder i høyeste NEF oppløsning. Som dere ser begyner de første kortene å slakke etter på ca 20 bilder. De klarer ikke å dytte unna fort nok fra bufferen. Det er vel først ved lange serier du kan tjene på et raskt kort (og også litt på trans til pc) Lenke til kommentar
hertugen Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) ScanDisk Extreme IV CF 8 GB Endret 19. januar 2009 av hertugen Lenke til kommentar
Nimrag Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Ser at svært mange her sverger til dyre minnekort. Jeg gjør forøvrig det selv. Har SanDisk Extreme III 4gb, Lexar Prof. 2gb og Kingston ultra 1gb. Men er det noen som egentlig har merket forskjell på et Kingston 133x kort (eller andre fabrikanter) og et SanDisk Extreme 133x kort? Er SanDisk verdt de ekstra kronene ift andre konkurrenter med tilsynelatende tilsvarende kapasitet/specs? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå