Chipsmaster Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Hei, jeg har en data som jeg har satt sammen selv, den består av: - Asus P5Q Pro - Intel Core duo E8500 - Asus Radeon HD 4870 1GB - 4GB RAM - Vista HomePremium 64-bit Problemet er at når jeg kjøpte delene så kjøpte jeg 4 ram brikker på 2GB altså 8GB RAM, men jeg får kun startet Maskinen med 2 av brikkene. altså 4GB RAM. jeg har prøvd med både 8GB og 6GB men det virker som maskinen ikke klarer å starte med så mye RAM. Hva er feil? hva kan gjøres og hva er grunnen? Takk for svar Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Sikkert bug med hovedkortet. Oppdater bios, gi brikkene rett spenning og øk spenningen til North Bridge om du har den muligheten. Lenke til kommentar
Chipsmaster Skrevet 21. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2009 Sikkert bug med hovedkortet. Oppdater bios, gi brikkene rett spenning og øk spenningen til North Bridge om du har den muligheten. Hvordan gjør jeg dette? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 BIOS-update kan lastes ned her Angående spenningen til RAMen kan vi ikke hjelpe deg før du forteller nøyaktig hvilke brikker du har Lenke til kommentar
Chipsmaster Skrevet 21. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2009 BIOS-update kan lastes ned her Angående spenningen til RAMen kan vi ikke hjelpe deg før du forteller nøyaktig hvilke brikker du har Alle brikkene er: OCZ Gold XTC 4096 MB DDR2 PC6400 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå