kimosabi Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 (endret) Joda, har havna på vannkjølingsvogna og er for tida i "kjøpefasen" Jeg har hittil fått tak i en Mist 360 radiator m/3xPapst vifter, ApogeeGTZ og XSPC Dual Bay reservoir. Radiatoren kjøpte jeg her på hardware, blokka er fra Microplex og tanken er fra ChilledPC i England: http://www.chilledpc.co.uk/shop/product_in...roducts_id=1012 Jeg kjøpte denne tanken der fordi jeg ville "sjekke ut forholda" og den blir sendt til sverige og henta der av meg. Bor i Halden. Fant ut at EU til EU fjerner endel avgifter og toll. Jeg så på noen sett i USA bla. fra Petra's Tech Shop: http://www.petrastechshop.com/swh2apullico.html PerformancePC's der borte hadde også en overflod av godteri men jeg ble litt usikker på frakt/toll/avgifter til dette landet. Virka ikke på meg som det var penger å tjene i det hele tatt i forhold til å handle på Microplex. Så det jeg egentlig lurer på er om det finnes noen solide forhandlere der ute med gode shipping muligheter evt. NORSKE forhandlere som har vannkjøling bortsett fra Microplex? Sverige virker jo like borte som Norge når det gjelder vannkjøling.... Endret 18. januar 2009 av kimosabi Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Swiftech H20-220 Apex Ultima Liquid Cooling Kit vil havne på rundt 2700 etter toll og andre avgifter, dette inkluderer ikke porto. Tar jeg ikke feil, kan du plusse på 25%+10.5% av norsk pris, for å regne ut toll og avgifter. Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Du betaler kun 25% på elektronikk Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Pris i NOK = Pris i $ inkludert frakt * omregningskurs * 1.25 + 90/190kr (behandlingsgebyr). Eksempel: Pris for vare: $40 Frakt: $15 Omregningskurs: 7.13 (($40+$15)*7.13*1.25))+90kr = 580 kroner Pris i dollar inkludert frakt ganger 9-10 er ofte ganske nøyaktig Behandlingsgebyret er det Posten tar for å ta behandle pakken mtp. toll. For varer under 1000 NOK er gebyret på ca. 90 kroner, for pakker over 1000 er det ca. 190 kroner. Du betaler kun moms på 25%, ingen toll på sånne varer. Endret 19. januar 2009 av Zeph Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Største grunnen for å handle fra usa når det kommer til vannkjøling er det stor utvalget. Vannkjøling blir som regel dyrt uansett. Betaler heller litt mer for større utvalg enn dårlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå