Gå til innhold

Hjemmekino til xbox 360?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg hadde tenkt meg å kjøpe en xbox 360 samt også høyttalere, men jeg klarer ikke på egenhånd og finne ut om jeg trenger en skikkelig reciever og høytalere, eller om de holder me å kjøpe en "hjemmekino pakke" for 3-4000 på lefdal eller komplett liksom?

Eller hva trenger jeg egentlig for og kople opp xboxen til høyttalerene? Jeg setter veldig stor pris på alle svar:-) Takker ekstra for eksempel:-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en billig LG surroundpakke koblet opp til xboxen med komponent lyd inn på surrounden, og det fungerer ganske bra. Jeg tror dog at en optisk kabel mellom surrounden og xboxen vil fungere bedre, men etter min erfaring trenger du ikke svindyrt utstyr for å få en brukbar lyd så lenge du ikke har så alt for store krav.

Lenke til kommentar
Hei, jeg hadde tenkt meg å kjøpe en xbox 360 samt også høyttalere, men jeg klarer ikke på egenhånd og finne ut om jeg trenger en skikkelig reciever og høytalere, eller om de holder me å kjøpe en "hjemmekino pakke" for 3-4000 på lefdal eller komplett liksom?

Eller hva trenger jeg egentlig for og kople opp xboxen til høyttalerene? Jeg setter veldig stor pris på alle svar:-) Takker ekstra for eksempel:-)

Du skriver ikke så mye om romstørrelse og krav til lydkvalitet.

Hvis du skal gå for noe billig kan du like godt kjøpe et Logitech z5500 sett og spare et par lapper. Det er utrolig mye lyd for pengene. Styr unna "alt i ett" surround systemer som det mysser av hos Eljkøp.

Skal du ha lyd med skikkelig dynamikk og trøkk, med lav forvrengning på høye lydnivåer anbefaler jeg receiver. Du får bra receiver til litt over 4000,- feks Yamaha RX-V663. Den kan du ha mye glede av fremover i hjemmekinosammenheng også, med bla dekoding av HD-lyd fra Blu-ray.

En grei høyttalerpakke fra feks surround.no eller lavpris.net koster 4-6000,- og oppover. XTZ høyttalere gir bra kvalitet til lav pris.

Surround må alltid kobles til X360 med en optisk kabel. Den er billig, 50,- på Biltema eller Clasern.

Lykke til !

Endret av Junkers
Lenke til kommentar

Du skriver ikke så mye om romstørrelse og krav til lydkvalitet.

Hvis du skal gå for noe billig kan du like godt kjøpe et Logitech z5500 sett og spare et par lapper. Det er utrolig mye lyd for pengene. Styr unna "alt i ett" surround systemer som det mysser av hos Eljkøp.

Skal du ha lyd med skikkelig dynamikk og trøkk, med lav forvrengning på høye lydnivåer anbefaler jeg receiver. Du får bra receiver til litt over 4000,- feks Yamaha RX-V663. Den kan du ha mye glede av fremover i hjemmekinosammenheng også, med bla dekoding av HD-lyd fra Blu-ray.

En grei høyttalerpakke fra feks surround.no eller lavpris.net koster 4-6000,- og oppover. XTZ høyttalere gir bra kvalitet til lav pris.

Surround må alltid kobles til X360 med en optisk kabel. Den er billig, 50,- på Biltema eller Clasern.

Lykke til !

takk skal du ha... Jeg har ingen store krav til lyd egentlig, og jeg har aldri vert noen ekstrem lyd fan... romstørrelse er på ca 40 kvadrat meter vill jeg anta. Altså størrelsen av en normal stue. Men trenger jeg ingen reciever for logitech settet? For at den skal kunne kobles til xboxen?

Lenke til kommentar

Jeg ville også gått for Logitech settet. Vanskelig å få mere lyd for pengene, i alle fall når det skal brukes hovedsaklig til spilling. Den er grei nok.

Så må du ha en kabel med optisk lyd. I utgangspunktet er det vel ikke noen lyd-ut på xburken, bare den sære MS-kontakten med både lyd og bilde (ikke hdmi).

Du trenger noe á-la denne : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=316041 .. men jeg ville ikke kjøpt Monster Cable, det er latterlig dyrt. Men du trenger i alle fall en sånn kabel fra xboxen, som splittes i bilde (VGA, DVI eller component) + optisk lyd.

Så skal det bli liv i stua :)

Lenke til kommentar
Jeg ville også gått for Logitech settet. Vanskelig å få mere lyd for pengene, i alle fall når det skal brukes hovedsaklig til spilling. Den er grei nok.

Så må du ha en kabel med optisk lyd. I utgangspunktet er det vel ikke noen lyd-ut på xburken, bare den sære MS-kontakten med både lyd og bilde (ikke hdmi).

Du trenger noe á-la denne : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=316041 .. men jeg ville ikke kjøpt Monster Cable, det er latterlig dyrt. Men du trenger i alle fall en sånn kabel fra xboxen, som splittes i bilde (VGA, DVI eller component) + optisk lyd.

Så skal det bli liv i stua :)

Det er vel noen varianter av X360 som har HD kabelen inkludert ? Hvis han må kjøpe denne er jeg enig i at han bør droppe den dyre Monster varianten. Her er et priseksempel på VGA varianten (passer greit til LCD TV): http://dinpris.no/?cid=9&gid=362&s...amp;pid=1355507 Det finnes vel også HDMI og komponent varianter av denne kabelen.

dlarah: Du trenger ikke noen receiver til Z5500 pakka nei. Det er innebygget 5.1 forsterker i settet. Det følger også med en enkel fjernkontroll til lyd volum, etc.

Her er priseksempler: http://dinpris.no/?cid=3&gid=100&s...9&pid=42182

Endret av Junkers
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Til under 4000,- er det vanskelig å anbefale noe annet enn Z-5500; i hvertfall hvis det være et såkalt surroundanlegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...