genser Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Har i helgen hatt problemer med å sende sms. Dette har gjeldt tilfeldige numre, men gjerne det samme nummeret over lang tid mens andre har gått fint å sende til. Har tenkt det er min noe trøblede E90, men ser nå problemet rammer fler i min Tele2-Familie. Andre som har problemer? Lenke til kommentar
aspic Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Jepp. Eg sendte fleire meldingar til same personen, men plutseleg stoppa det opp. Den eine meldinga ville berre ikkje sendast. Det gjekk fint å sende til andre. Ein halvtime seinare gjekk det å sende likevel. Lenke til kommentar
genser Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 Det gjelder flere altså.. Rart det ikke står noe om det hverken på amobil, diskusjon.no eller hos Tele2. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Eg har berre hatt dette problemet èin gong før, sjølvsagt må det vere irriterande om det er ei viktig melding som skal sendast, men ellers plagar det meg ikkje nemneverdig. Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Det har vært noe tekniske problemer med Netcom sitt nett, at folk ikke får sendt ut mld men man kan motta og ringe. Tror det skal være over nå? Det gjelder alle selskaper som bruker netcom sitt nett, som f.eks Tele 2. Lenke til kommentar
genser Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 aspic: Ok, jeg misforsto altså. Det er kun nå i helgen vi har hatt problemer. sir-alex: Okay, regnet nesten med at det lå hos NetCom. Mulig det er over nå, men hadde fortsatt problem med å sende en melding når jeg lagde tråden. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Mulig det er over nå, men hadde fortsatt problem med å sende en melding når jeg lagde tråden. Problemet er der fortsatt. Og Tele2 bruker egen SMS-sentral, så det blir nok feil å skylde på Netcom her... Lenke til kommentar
Bretteville Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Det gjelder alle selskaper som bruker netcom sitt nett, som f.eks Tele 2. Tele2 bruker Network Norway sitt nett, ikke NetComs. Lenke til kommentar
genser Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 Så, noen som har mer info om dette? Hvis det altså er slik at Tele2 har hatt et omfattende problem med sms-distribusjon i løpet av helgen må jo det få noe dekning, selv om det ikke er like stort som om hele NetCom detter ned eller liknende. Ingenting på driftmeldinger. Bretteville: Jeg bor i Oslo hvor NN-dekningen bør være på topp, men står alltid NetCom i mitt display. Æsj, jeg kan alt dette for dårlig merker jeg. Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Det gjelder alle selskaper som bruker netcom sitt nett, som f.eks Tele 2. Tele2 bruker Network Norway sitt nett, ikke NetComs. Feil: Fra tele2 sine hjemmesider: Tele2 benytter NetCom sitt gode og velutbygde mobilnett som dekker over 98% av Norges befolkning. Nettet skal gi deg en god dekning der du bor, jobber og ferdes og vi bygger stadig ut vårt nett for å gjøre det bedre for deg som kunde. Lenke til kommentar
Bretteville Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Det gjelder alle selskaper som bruker netcom sitt nett, som f.eks Tele 2. Tele2 bruker Network Norway sitt nett, ikke NetComs. Feil: Fra tele2 sine hjemmesider: Tele2 benytter NetCom sitt gode og velutbygde mobilnett som dekker over 98% av Norges befolkning. Nettet skal gi deg en god dekning der du bor, jobber og ferdes og vi bygger stadig ut vårt nett for å gjøre det bedre for deg som kunde. Du må ikke tro alt du leser ... ;-) Ganske sløvt av Tele2 å ikke oppdatere sin egen hjemmeside i så fall. Tele2 og Network Norway eier eget mobilnett, og der de ikke har dekning leier de nett av Telenor. Ring gjerne Tele2 og spør de om du ikke tror meg. Mobile Norway, nettet til NwN og Tele2, åpnet i august. Endret 19. januar 2009 av Bretteville Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Det gjelder alle selskaper som bruker netcom sitt nett, som f.eks Tele 2. Tele2 bruker Network Norway sitt nett, ikke NetComs. Feil: Fra tele2 sine hjemmesider: Tele2 benytter NetCom sitt gode og velutbygde mobilnett som dekker over 98% av Norges befolkning. Nettet skal gi deg en god dekning der du bor, jobber og ferdes og vi bygger stadig ut vårt nett for å gjøre det bedre for deg som kunde. Du må ikke tro alt du leser ... ;-) Ganske sløvt av Tele2 å ikke oppdatere sin egen hjemmeside i så fall. Tele2 og Network Norway eier eget mobilnett, og der de ikke har dekning leier de nett av Telenor. Ring gjerne Tele2 og spør de om du ikke tror meg. Mobile Norway, nettet til NwN og Tele2, åpnet i august. Sånn er det: Tele2 roamer (faktisk!) på NetComs nett idag. Flyttingen fra TeleNor til NC ble avsluttet i mars 2008. Tele2 og Network Norway eier 50% hver av mobilselskapet Mobile Norway, som dekker Stor-Oslo, Trondheim og Stavanger. (Og kanskje Bergen, hvem vet...) Med tid og stunder, 2009 sier noen, skal Tele2 over på en delt løsning, ved at de bruker Mobile Norway der de dekker, og NetCom andre steder. På den annen side er det godt mulig at Tele2-kunder kan klare å henge på MN-nettet. Søk nett manuelt og prøv å kople deg til NetworkNorway, evt MobileNorway. Mobile Norway åpnet i Oslo på sensommeren 2006, og stengte 1.2.2007. Senere har de åpnet i de steden jeg har nevnt over. Jeg vet, jeg er pilotkunde... Endret 19. januar 2009 av Slettet-376f9 Lenke til kommentar
techgirl Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Det gjelder alle selskaper som bruker netcom sitt nett, som f.eks Tele 2. Tele2 bruker Network Norway sitt nett, ikke NetComs. Feil: Fra tele2 sine hjemmesider: Tele2 benytter NetCom sitt gode og velutbygde mobilnett som dekker over 98% av Norges befolkning. Nettet skal gi deg en god dekning der du bor, jobber og ferdes og vi bygger stadig ut vårt nett for å gjøre det bedre for deg som kunde. Du må ikke tro alt du leser ... ;-) Ganske sløvt av Tele2 å ikke oppdatere sin egen hjemmeside i så fall. Tele2 og Network Norway eier eget mobilnett, og der de ikke har dekning leier de nett av Telenor. Ring gjerne Tele2 og spør de om du ikke tror meg. Mobile Norway, nettet til NwN og Tele2, åpnet i august. Hvor har så du lest dette? Jeg er Tele2-kunde og jeg har NetCom dekning. Jeg tror du blander Tele2 med et annet selskap..... Edit: takk mia-tuk for oppklaringen! Endret 19. januar 2009 av techgirl Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Hvor har så du lest dette? Jeg er Tele2-kunde og jeg har NetCom dekning. Jeg tror du blander Tele2 med et annet selskap..... Edit: takk mia-tuk for oppklaringen! Det var så lite. Jeg mener å ha hørt at Tele2 bruker svenske sim-kort som roamer på norske nett. Begynner sim.nummeret ditt på 8946? Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Med tid og stunder, 2009 sier noen, skal Tele2 over på en delt løsning, ved at de bruker Mobile Norway der de dekker, og NetCom andre steder. Er du sikker på dette? Sidan One Call, NWN osv. roamar på Telenor skulle ein tru at også Tele2 vil roame på Telenor når dei går over til Mobile Norway. Lenke til kommentar
Bretteville Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Hvor har så du lest dette? Jeg fikk min informasjon fra de som jobber fysisk med utbyggingen av nettet til Tele2 og Network Norway. Hadde ikke noen grunn til å ikke tro på de. I tillegg til det så koster det ekstra for NetCom-kunder å ringe Tele2-kunder, fordi at Tele2 tar mere betalt enn andre operatører for at de skal få sette opp samtaler i deres nett. Endret 19. januar 2009 av Bretteville Lenke til kommentar
fredster Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Jeg har sendt en klage til Tele2 ang. dette og en annen sak som ikke har noe med dette spesifikke problemet å gjøre. Jeg ringte de på lørdag, men da hadde mob.avd. steng kl 16 og ingem kom før på mandag fikk jeg beskjed om. Dette selv om de fleste abbonenten hadde problemer meed å få sendt SMS/MMS ! Helt forkastelig service, spør du meg ! Når noe slikt skjer så rammer det MANGE og da bør det være rutiner på plass for å takle slikt. Ham stakkaren som satt på "nettavd." der hadde virklig fått høre det, men som han sa noe slikt som: "JEG kan desverre ikke gjøre annet enn å beklage dette på det sterkeste, og hvis det gjelder erstatning/refusjoner, så har jeg desverre ikke fullmakt til noe slikt, og i tillegg jobber jeg i en annen avd." Hvilket jeg kan forstå. Syntes fyren var høfflig og viste faktisk litt empati.... ikke vanlig der i gården ! Førsøkte å ringe de flere ganger både på mandag og i går, men jeg gav opp å komme igjennom på tlf. etter å ha ventet flere ganger i både 15 og 20 min. uten svar. Og det som faktisk nesten irriterer meg mest er at de tjener penger på at de har lang kø (i tillegg er musikken RÆVA ) ! Tellerskrittene begynner å løpe fra det øyeblikket du blir satt på vent. Dvs. fra du hører på "muzaken", så koster det 39 øre pr. min + oppstartsavg. på 59 øre. Jeg har med andre ord brukt nesten 100,- på å ikke komme igjennom .... Ikke noe stor sum i seg selv, men i og med at det sikkert er mange andre som har gjort det samme, så håver Tele2 inn penger på sin egen udugelihet ! Prinsipielt så mener jeg at dette er helt forkastelig !! Til slutt så lurer jeg også på hvorfor de ikke har GIDDET å legge ut en dritt om dette på sidene for "driftsmld" ?? Oppfordrer dere andre som også har hatt prob. med dette å sende en klage til de. I mItt tilfelle så går det et vesentlig bedre formulert brev enn dette innlegget (men innholdet er det samme) til noen jeg kjenner godt i media (bla, TV2, VG, E24 og et par andre). JEG finner meg nemlig ikke i slikt når jeg er kunde et sted !! PS ! Hvem som eier/drifter/roamer osv. er for meg knekkende likegyldig, da det er Tele2 som er de jeg forholder meg til som Tele2 kunde (inntil videre i hvertfall) ! Lenke til kommentar
genser Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 Jeg synes det fortsatt er veldig rart at hvis dette er et omfattende problem Tele2 har/hadde, at det ikke har annen dekning enn denne tråden hvor vi såvidt har 3 stykker som kan bekrefte at de er berørt av feilen. Tele2 er vel Norges tredje største operatør? Lenke til kommentar
fredster Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Jeg synes det fortsatt er veldig rart at hvis dette er et omfattende problem Tele2 har/hadde, at det ikke har annen dekning enn denne tråden hvor vi såvidt har 3 stykker som kan bekrefte at de er berørt av feilen. Tele2 er vel Norges tredje største operatør? Da skal DU få lov til å fortsette å syntes det ! De har nemlig innrømmet det på kundesrvice, men de prøver tydeligivs å dysse det ned. Jeg hadde kontakt med endel bedrifter i dag med Tele2 abb. og de ser ikke på dette med blide øyne kan jeg fortelle deg, men for all del; fortsett å syntes hva du vil Det sykeste er at denne ligger nå på driftsmld. hos Tele2: Problemer med å ringe Hendelsestidspunkt: 21/01/2009 20:26 Feilens omfang: Stor feil Melding: På grunn av en fellesfeil i vårt nett, vil det for tiden oppleves problemer med å ringe. Status: Feilretting pågår Beregnet ferdig: 22/01/2009 12:00 Jeg måtte sjekke, når jeg plutselig ikke fikk ringt og heller ikke mottok samtaler, men denne gangen fungerer SMS/MMS ! Da jeg var innom siden første gang, sto det "beregnet ferdig 21/01/2009 22:49. Som dere kan se er det nå endret.... HERREGUD så dritt lei jeg er Tele2 akkurat nå !! Bytter nok så snart bindingen er ute. Lenke til kommentar
genser Skrevet 22. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2009 Jeg tror du misforsto meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå