zavageofmidgard Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Hei! Jeg leier leilighet og får nettverkstilgang via en kabel som kommer fra husvertens bredbåndstilkobling, men opplever problemer med å komme meg på internett via mitt Jensen Scandinavia Air:Link WBR 6954 trådløse modem. Jeg finner det trådløse nettverket jeg forsøker å sette opp, men får bare lokal tilkobling og kommer meg ikke på nett. Jeg har testet nettverkskabelen og er sikker på at netttilgangen er ok hvis jeg går utenom det trådløse modemet og benytter trådbundet internett. Jeg lurer på om det er noen som er godt kjent med dette trådløse modemet og vet eventuelt hvilke instillinger jeg skal benytte i menyen for modemet? På forhånd tusen takk for hjelpa! Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Hei, Tipper kabelen du har fra husverten kommer fra hans router og at denne deler ut IP adresser samtitid som din egen Jensen gjør det samme. Forsøk dette: 1. Koble deg til Jensen routeren din og slå av DHCP. 2. Plugg kabelen fra husverten inn i en av LAN portene på Jensen boksen. 3. Restart Jensen boks. Da skal Jensen boksen fungere som et rent aksesspunkt og IP adressene fordeles fra husvertens router. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå