squittn Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Jeg har nettopp laget en " Beta " side til en klan. Men når man åpner siden i firefox så glir et bilde langt over teksten ( den blir mye større) I internett eksplorer funker det helt fint... Noen forslag til hvordan jeg skal løse dette? Link til side: www.team-arn.com Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 ...Noen forslag til hvordan jeg skal løse dette? ... Yep! Bruk html4.01 eller xhtml1.1. Skill så mellom innhold og formatering. Med andre ord, kast det du har. Eller, behold det du har, hva nå enn det er for noe, men ikke regn med mye hjelp i ett primært html og css forum, for det er IKKE det du benytter. Hva er dette for noe? Koden har masser av referanser til MS, så det er vel ikke å forvente annet enn problemer? Personlig gidder jeg ikke sette meg inn i blindgatene til MS, da kunnskapen jeg da tilegner meg typisk blir null verdt etter 2-3år. Dette er den sykeste koden jeg har sett noensinne på dette forumet, og det sier en hel del. Frode Lenke til kommentar
squittn Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 ...Noen forslag til hvordan jeg skal løse dette? ... Yep! Bruk html4.01 eller xhtml1.1. Skill så mellom innhold og formatering. Med andre ord, kast det du har. Eller, behold det du har, hva nå enn det er for noe, men ikke regn med mye hjelp i ett primært html og css forum, for det er IKKE det du benytter. Hva er dette for noe? Koden har masser av referanser til MS, så det er vel ikke å forvente annet enn problemer? Personlig gidder jeg ikke sette meg inn i blindgatene til MS, da kunnskapen jeg da tilegner meg typisk blir null verdt etter 2-3år. Dette er den sykeste koden jeg har sett noensinne på dette forumet, og det sier en hel del. Frode Har ikke noen særlig erfaring med å lage websiter og slikt. Brukte microsoft publisher for å designe websiden. er det andre program som fungere bedre? hva er xhtml1.1? Som sakt, er ikke skilled innen webdesign og slikt. Jim Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Der var det mye unødvendig kode. Man får mest oversikt over koden, så man kan finne ut hva som er galt hvis man skriver egen kode. Men hvis du ikke vil lære deg det så er vel Dreamweaver bedre å bruke. Men dette problemet ser ut som du kan løse ved å fjerne de to linjeskiftene etter "Bf2 – Team [ARN]". I koden er det: <p class=MsoNormal><span lang=nb-NO style='font-size:26.0pt;language:nb-NO'> </span></p> <p class=MsoNormal><span lang=nb-NO style='font-size:26.0pt;language:nb-NO'> </span></p> Lenke til kommentar
squittn Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 Der var det mye unødvendig kode. Man får mest oversikt over koden, så man kan finne ut hva som er galt hvis man skriver egen kode. Men hvis du ikke vil lære deg det så er vel Dreamweaver bedre å bruke. Men dette problemet ser ut som du kan løse ved å fjerne de to linjeskiftene etter "Bf2 – Team [ARN]". I koden er det: <p class=MsoNormal><span lang=nb-NO style='font-size:26.0pt;language:nb-NO'> </span></p> <p class=MsoNormal><span lang=nb-NO style='font-size:26.0pt;language:nb-NO'> </span></p> Skal jeg bare slette den koden fra fila da? Lenke til kommentar
squittn Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 Der var det mye unødvendig kode. Man får mest oversikt over koden, så man kan finne ut hva som er galt hvis man skriver egen kode. Men hvis du ikke vil lære deg det så er vel Dreamweaver bedre å bruke. Men dette problemet ser ut som du kan løse ved å fjerne de to linjeskiftene etter "Bf2 – Team [ARN]". I koden er det: <p class=MsoNormal><span lang=nb-NO style='font-size:26.0pt;language:nb-NO'> </span></p> <p class=MsoNormal><span lang=nb-NO style='font-size:26.0pt;language:nb-NO'> </span></p> Tusen takk for svar:) Det funket fint nå! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå