AimEffect Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 (endret) Hei! Jeg skal bygge min egen PC og jeg lurer på om denne listen med komponenter vil holde til en rask og god PC for spilling. Er det feil, eller noe som ikke passer sammen i listen, så bare si ifra.... MAX 10000 kr.... Kabinett - Antec Nine Hundred Skjermkort 1 - Asus EAH4850/HTDI/512M Hovedkort - Asus P5Q Pro PSU - Corsair TX 650W Prosessor - Intel Core 2 Duo E8400 RAM - Kingston HyperX DDR2-800 4 GB (2x2048) CD-brenner - Nec AD-7203S Harddisk - Samsung Spinpoint F1 750 GB Skjerm - Samsung SyncMaster 2032BW OS - Vista Home Premium SP1 64-bit Norsk OEM Armlenke - OEM Antistatisk armlenke Totalsum - 9558,- EKSTRA Lydkort - Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Vifte - OCZ Vendetta 2 Skjermkort 2 - Asus EAH4850/HTDI/512M Totalsum - 2180,- _____________________________________________________________________________________ *Trenger vel ikke lydkort når det følger med kabinettet? *Trenger vel ikke ekstra vifte når det er 4 i kabinettet(3x 120mm og 1x 200mm)? *Er det nødvendig med 2 skjermkort? Hvis dere kan anbefale noe så hadde det vært fint... Endret 18. januar 2009 av Lasse001 Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Du trenger ikke ekstra lydkort, med mindre du har veldig høye krav. CPU kjøler som du har valgt er mye bedre enn den som følger med. Prøv med 1 skjermkort først og oppgrader ved behov. 2 skjermkort gir ikke dobbel ytelse, og det vil variere veldig fra spill til spill hvor mye ekstra ytelse diu får (om du overhodet får noe). Jeg ville sjekket reviews av skjermkort 4850/4870 etc. i forhold til hvilke spill som er aktuelle. Det kabinettet har god kjøling, så flere vifter er vel unødvendig med ditt oppsett. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 ser veldig greit ut det der. *det følger ikke med lydkort på kabinett men på hovedkortet ja, og dette er godt nok til å tilfredstille de aller fleste. *nei, du trenger ikke flere vifter, men en CPU-vifte som Vendetta kan være greit for å overklokke og minske støynivået. *det er ikke nødvendig med 2 skjermkort, men det vil øke ytelsen din noe, se her Lenke til kommentar
AimEffect Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 OK! Takk for svar! Da blir det ingen lydkort, skjermkort 2 eller vifte med det første... Jeg skal skjekke anmeldingene på skjermkortet... Men "spillern" som er et spille eks. her på hardware inneholder dette skjermkortet.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå