PlanetEclipse Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 (endret) Hvis jeg har jaktlisens og alt utstyr(kuler, våpen osv. osv.) må jeg betale f. eks 1000 kr for og skyte 1. reinsdyr?? Hvis det er, har du link til kostnadene? Endret 19. januar 2009 av PlanetEclipse Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Hvis jeg har jaktlisens og alt utstyr(kuler, våpen osv. osv.) må jeg betale f. eks 1000 kr for og skyte 1. reinsdyr?? Hvis det er, har du link til kostnadene? Det kommer helt an på. Har du tatt jegerprøven, skyteprøve, og har alt utstyr og våpen må du og ha tillatelse til å jakte i ett terreng. I tillfellet reinsdyrjakt koster det gjerne fra en 7-800 kr i ett "dårlig" terreng (i gjennomsnitt vil du kanskje få ett dr hvert 2-3 år), en tusenlapp i ett middels terreng (hvor du har stor mulighet for å få skutt noe) til 15-20000 i ett terreng der det er mye dyr, store dyr og dyr med flotte trofe-gevir. Ellers kan man få leid rådyrjakt for 4-500 kr mange steder i landet. Elgjakt koster gjerne 2-3000 pluss f.eks 50% av kjøttet. Seljakt er gratis. Sjøfugljakt er gratis (ærfugl, skarv og ender) på Østlandet og Sørlandet (i resten av landet må du jakte fra båt eller ha grunneiers tillatelse). Harejakt koster fra 200 og oppover. Rev, mink kråke osv får man gjerne jakte gratis. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Billigere å kjøpe reinskav i butikken enn å skyte dem selv, altså. Who would've thought. Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Billigere å kjøpe reinskav i butikken enn å skyte dem selv, altså. Who would've thought. Det kommer også an på... Skal du skyte 1 rein er det betydelig dyrere ja, men om du er ett jaktlag på 10-15 personer og kjøper/leier ett jaktområde der det kan skytes 20-30 dyr i året vil det nok gå an å få en kilopris på 40-50 kroner, om du ikke regner inn arbeidstid og slikt da... Lenke til kommentar
PlanetEclipse Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 Oki:P takk for svar. setter stor pris på det. Men det du mener er att småvilt er for det meste gratis?? Lenke til kommentar
junkhouse Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Oki:P takk for svar. setter stor pris på det. Men det du mener er att småvilt er for det meste gratis?? Ikke gratis men forholdsvis rimelig Lenke til kommentar
PlanetEclipse Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 Okaei:D Tusen takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå