Matsols Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Hei! Jeg er ute etter å bygge en liten, stillegående og billig datamaskin(barebone?). Datamaskinens primære oppgaver skal være å delvis fungere som filserver, se HD-video på TV, laste ned store filer, samt litt spilling. Jeg bruker til daglig en macbook pro til alt dette, men da jeg synes det er dumt å ha macen på til alle tider, har jeg lyst til å skaffe meg en desktop/barebone/mediesenter-PC til å handle diverse oppgaver. Prisantydningen er under kr 4000. Jeg vil gjerne ha et socket 775-oppsett. Kan noen hjepe meg å sette opp noen deler som ville passet fint sammen? Dersom det blir vanskelig å finne noe så billig, kan jeg til nøds bruke et kabinett jeg har s†ående her hjemme. Trenger altså: -Kabinett/Strømforsyning(?) -Hovedkort -Skjermkort -RAM -Harddisk Alt annet utstyr har jeg. Er en fordel om maskinen kan kjøre nyere spill nogenlunde bra, og at den ikke lager lyd. Er ganske sensitiv på lydnivå. Om dette er en umulig oppgave til denne prisen, gi meg gjerne forslag på oppsett til et annet/større budsjett. Tusen takk, Mats. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå