Perfidus Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Har kjøpt meg Olympus E-420, mitt første speilrefleks-kamera og aner ikke hva jeg skal bruke til hvilke bilder. Noen som kan fortelle meg litt? Det blir mye lettere når folk forklarer! Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 (endret) Du kan starte med guiden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=984477 og fotokompendiet: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=490679 Endret 18. januar 2009 av ok67 Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Her må du nesten lese deg opp til svaret selv, for det er vanskelig å svare på et så stort og åpent spørsmål i korte poster. Det må en bok til for å svare tilfredsstillende på det spørsmålet. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Hei du, En bok à la "Digital fotografi i praksis" av Magnar Fjørtoft er et godt kjøp om du vil en bok som følger deg etterhvert som du utvikler deg. Den starter med det enkle og ting blir overraskende avansert på sluten. Og mens du venter på boka (om du ikke går i bokhandelen, da), så kan du sette ISO til 400, og skyte i A-modus med så lavt blendertall som mulig. Skru på hjulet på toppen for å endre modus til A, og så snurrer du på det andre hjulet med tommelen til blendertallet er så lavt som mulig. Sett gjerne til JPEG+RAW når du tar bildene. Lenke til kommentar
Perfidus Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 Okei, skal sjekke ut den. Det skal jeg prøve.. Takker for svar! Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) Noen synes nok at den boken er litt avansert, men jeg er ikke enig i det. Det finnes enklere bøker, som de til Scott Kelby. Men fotografering er litt som slow food. Det tar litt lenger tid, men smaker desto bedre. Jeg er en stor tilhenger av slow photography. Med andre ord: Ta deg god tid til å forstå det du leser. Bruk gjerne google til å finne frem til forklaringer på begreper du ikke forstår. Jeg tror alle kan forstå boken til Fjørtoft hvis de bare gidder å tenke samtidig som de leser, for han er faktisk ganske enkel, men også ganske grundig. Du kan ikke lese den boken med et øye på Fox Kids. Endret 20. januar 2009 av PMnormal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå