Gå til innhold

Olympus E-420 - noen som kan gi meg en innføring?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei du,

En bok à la "Digital fotografi i praksis" av Magnar Fjørtoft er et godt kjøp om du vil en bok som følger deg etterhvert som du utvikler deg. Den starter med det enkle og ting blir overraskende avansert på sluten.

Og mens du venter på boka (om du ikke går i bokhandelen, da), så kan du sette ISO til 400, og skyte i A-modus med så lavt blendertall som mulig. Skru på hjulet på toppen for å endre modus til A, og så snurrer du på det andre hjulet med tommelen til blendertallet er så lavt som mulig. Sett gjerne til JPEG+RAW når du tar bildene.

Lenke til kommentar

Noen synes nok at den boken er litt avansert, men jeg er ikke enig i det. Det finnes enklere bøker, som de til Scott Kelby. Men fotografering er litt som slow food. Det tar litt lenger tid, men smaker desto bedre. Jeg er en stor tilhenger av slow photography.

Med andre ord: Ta deg god tid til å forstå det du leser. Bruk gjerne google til å finne frem til forklaringer på begreper du ikke forstår. Jeg tror alle kan forstå boken til Fjørtoft hvis de bare gidder å tenke samtidig som de leser, for han er faktisk ganske enkel, men også ganske grundig. Du kan ikke lese den boken med et øye på Fox Kids.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...