Gå til innhold

U2 - No Line on the Horizon

Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

No Line on the Horizon er i mine øyne som de fleste album pleier å være; få perler av noen låter, omkranset av stallfyll og drit. Låtene "Magnificent" og "Unknown Caller" er mine juveler på dette albumet ihvertfall. Ellers består sangene av sporadiske øyeblikk med kult guitarspill eller fine melodier, men helhetsinntrykket er langt fra overbevisende. For meg, så betyr ikke det så mye, da jeg klarer meg helt fint med de nevnte låten. Når de i tillegg har holdt på i over 20 år, er det forståelig at de ikke lever prima vare den dag idag.

Endret av excel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Ifølge dem selv har de utviklet seg musikalsk for hvert album. Det er spesielt "All That You Can't Leave Behind" og "How To Dismantle An Atomic Bomb" jeg synes de virkelig har imponert. Men jeg tror fortsatt vi vil høre mer bra fra dem.

Lenke til kommentar

Håper og "tror" de vil produsere bra musikk i fremtiden også, selv om de ikke har imponert meg med nytt materiale siden de kom med låta "In a Little While" i 2000.

Litt på siden, men hadde det liggende: hvordan jeg rangerer U2 sine album... (topp fem (seks) er dog nærmest umulig å rangere).

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

1. The Unforgettable Fire (1984)

2. Achtung Baby (1991)

3. Boy (1980)

4. Joshua Tree (1987)

5. Zooropa (1993)

6. War (1983)

7. October (1981)

8. All That You Can't Leave Behind (2000)

9. Pop (1997)

10. How to Dismantle an Atomic Bomb (2004)

11. No Line on the Horizon (2009)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

. Det er kun denne ene gangen de har spilt denne live. Synd, for det er en fantastisk bra sang.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Vil tro du trenger en spotify konto du betaler for. Jeg finner heller ikke plata ved søk. Men låtene ligger på youtube.

Lenke til kommentar

Youtube er ikke det samme.

Bloggen sier:

"U2’s new album now available in the UK and Spain, exclusively on Spotify

February 22, 2009

It’s been almost 5 years since U2’s last album was released, but for Spotify users in the UK and Spain the wait for the new album is over. U2’s latest record, No Line On The Horizon, is now available to all Spotify users in those countries for an exclusive pre-release one week before the album officially goes on sale.

To listen to the album please visit the special U2 page in either the UK or Spain.

Tomorrow the album will be available to Spotify Premium users in Sweden, Norway and Finland and will be available to all Spotify users March 2nd."

Lenke til kommentar

Sitter og hører igjennom den på Spotify nå. Greit inntrykk så langt, men vil ikke dømme for tidlig. Ganske 'chill' musikk så langt.

Problemet med band som har drevet på i en lang tid er at alle fans egentlig ikke ønsker noe nytt, de vil bare ha det samme i ny innpakning.

Lenke til kommentar
Har hørt igjennom et par ganger nå, og må si jeg liker det hele mer og mer. "White as snow" og "Breathe" er to av favorittene hittil.

Noen som vet om u2 skal på europa-turnee med den nye plata?

Håper det :love:

Da skal jeg til Dublin!

Lenke til kommentar

Har venta sykt lenge på plata, og den infridde på det nivået jeg håpa på. 4-5 sanger som definitivt er slagere, og noe helt ok mellom. Get On Your Boots, Breathe, Magnificent, I'll Go Crazy If I Don't Go Crazy Tonight er mine favoritter.

Tour-datoene er sluppet. Skal definitvt innom 2 stykk, lurer på om det blir Göteborg (billettene slippes i morra!) og Paris.

20.06 Barcelona

07.07 Milano

11.07 Paris

15.07 Nice

18.07 Berlin

20.07 Amsterdam

24.07 Dublin

31.07 Göteborg

03.08 Gelsenkirchen

06.08 Chorzow

10.08 Zagreb

14.08 London

18.08 Glasgow

20.08 Sheffield

22.08 Cardiff

Anbefaler virkelig å ehm.. 'finne' den BBC-produserte minifilmen fra 2 uker siden (U2 Live at the BBC) med intervjuer, live performance både inne i studio og oppe på taket foran Regent Street. Er helt knall. Man får blant annet vite at de hadde vurdert et dobbelt-album, men valgte å dele det opp i to, så det er stor sannsynlighet for at det kommer et nytt album alt neste år!

Noen som har lagt merke til hvordan The Edge har endra litt på gitaren i Beautiful Day? Fyfaen så lekkert, får goosebumps hver eneste gang jeg hører introen nå.

Endret av wilzoo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg har billett Göteborg. Mulig jeg ønsker å ta turen til London også og gjøre en tur ut av det. Aldri vært i London, kun på en mellomlanding til Singapore :p

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Jeg har billett Göteborg. Mulig jeg ønsker å ta turen til London også og gjøre en tur ut av det. Aldri vært i London, kun på en mellomlanding til Singapore :p

Da har du absolutt noe å ta opp. Har vært i London 12 ganger på 5 år nå, er absolutt mitt favoritt storby-reisemål. Uteliv, opplevelser, shopping, stemning uten like :). U2 spiller på Wembley, skulle gjerne tenkt meg dit men tror det blir knapt med penger, derfor prioriterer jeg Paris, det passer rett inn i ferieruta mi (skal på roadtrip med noen kompiser fra trondheim>køben>amsterdam(sensation)>london(wimbledon/michael jackson/blur/oasis)>paris(u2))!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...