knappapap Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 (endret) F/ 1.8 lukker 1/50 etterbehandling i Camera Raw: kontraster, eksponering og hvitbalanse. Hva tror du om bildet? Endret 18. januar 2009 av knappapap Lenke til kommentar
epiktet Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Veldig fint bilde! Men du kunne kanskje ha hatt tredelingsregelen (rule of thirds) i bakhodet neste gang. Jeg føler at fokuspunktet i bildet (hodet og spesielt det synlige øyet til hunden) ligger litt for sentrert i komposisjonen. Hvis du neste gang prøver å ta bildet i landskap, flytte hodet mer mot venstre i bildet, så får du med mye av hunden, samtidig som at det fortsatt blir godt med luft mellom snute og venstre bilderamme. Men jeg vet godt hvor tricky det er å få gode bilder av dyr som aldri vil sitte stille, så jeg synes dette var et veldig fint bilde uansett. Lenke til kommentar
knappapap Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 Veldig fint bilde! Men du kunne kanskje ha hatt tredelingsregelen (rule of thirds) i bakhodet neste gang. Jeg føler at fokuspunktet i bildet (hodet og spesielt det synlige øyet til hunden) ligger litt for sentrert i komposisjonen. Hvis du neste gang prøver å ta bildet i landskap, flytte hodet mer mot venstre i bildet, så får du med mye av hunden, samtidig som at det fortsatt blir godt med luft mellom snute og venstre bilderamme. Men jeg vet godt hvor tricky det er å få gode bilder av dyr som aldri vil sitte stille, så jeg synes dette var et veldig fint bilde uansett. ja, dette var et snapshot av han for å si det sånn. takk for konstruktiv kritikk. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Jeg synes bildet er sånn måtelig fint for almenheten, og sikkert kjempeflott for de som er glade i dyret. Jeg mener altså at det holder mål, selv om jeg synes bildet er for lite arty til den rammen. Men siden den ikke er så kraftig, så synes jeg den fungerer helt fint i den store sammenhengen. Normalt gidder jeg ikke skrive noen kommentar til dyrebilder, for de får uansett en mengde kommentarer. Folk er opptatt av dyrene sine, og diskuterer gjerne andres dyr. Da blir jeg litt unødvendig. Men jeg klarte ikke dy meg denne gang. Ikke fordi bildet er ekstremt bra (for det er det ikke), men for å gi deg kraftig applaus for å ikke kalle det et portrett. Jeg synes ofte det blir litt i overkant pretensiøst å kalle dyrebilder for portretter, og må si at jeg liker det når noen trekker genren ned på bakken igjen. Kanskje ikke så mye å bry seg med, men jeg velger å si bravo til det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå