Gå til innhold

Drivere til NVIDIA!

DewbacK

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke du trenger så ny driver når du har så gammelt kort=) Jeg har GeForce 2 ti, og jeg gidder egentlig ikk eå oppdatere skjermkortdriverne så mye lenger.

Jeg VET ikke, men jeg tviiiler på at nVidia sitter og optimatiserer drivere for GeForce 2 - serien fortsatt :lol: :lol: ...nå har de GeForce 4 og GeForce FX å konsentrere seg om...så jeg tror ikke det er så mye å hente i de nyeste driverne for GF2 kort :)

Lenke til kommentar

Anbefaler deg faktisk å holde deg til 41.09

43.45 inneholder en del småproblemer med diverse spill som som morrowind der antialaising ikke fungerer. Du kan lese mere om det på forumet til guru3d.

Mener faktisk at 43.45 er mer rettet mot FX enn mot geforce 4x serien.

Rett gjerne på meg om jeg tar feil. :)

Lenke til kommentar
Anbefaler deg faktisk å holde deg til 41.09

43.45 inneholder en del småproblemer med diverse spill som som morrowind der antialaising ikke fungerer. Du kan lese mere om det på forumet til guru3d.

Mener faktisk at 43.45 er mer rettet mot FX enn mot geforce 4x serien.

Rett gjerne på meg om jeg tar feil. :)

Hvordan er det aller nyeste driverene fra Guru3d.com da?

Lenke til kommentar

Holder på å teste dem nå...

Skal deinstalere alt av drivere straks, så legge inn di nyeste, holder bilde kvaliteten seg som 43.45 ,og hvis aa har blitt fiksa i morrowind og di andre spillene så skifter jeg til 43.51.

I følge folk på forumet til guru3d så har vist di fleste problemene med 43.45 blitt fiksa, så vi får se...

Poster senere med links...

Lenke til kommentar
Holder på å teste dem nå...

Skal deinstalere alt av drivere straks, så legge inn di nyeste, holder bilde kvaliteten seg som 43.45 ,og hvis aa har blitt fiksa i morrowind og di andre spillene så skifter jeg til 43.51.

I følge folk på forumet til guru3d så har vist di fleste problemene med 43.45 blitt fiksa, så vi får se...

Poster senere med links...

Venter spent...

Lenke til kommentar

Har nettop testa morrowind nå...

Jaggies fortsatt der: ser ingen merkbar forskjell mellom før aa og etter aa. Har da selvsagt funnet flere overflater hvor man burdet kunne se forskjell mellom aa og ikke aa. :(

Tror 43.45 og 43.51 hadde nøyaktig samme ytelse hos meg. pluss minus noen hundre points , egentlig ikke vesentlig (+- 200 points who cares) siden det alltids vill være et sprik opp eller ned mellom tester.

Skal gå tilbake til stabile 41.09 og teste på nytt der.

Lenke til kommentar
Har nettop testa morrowind nå...

Jaggies fortsatt der: ser ingen merkbar forskjell mellom før aa og etter aa. Har da selvsagt funnet flere overflater hvor man burdet kunne se forskjell mellom aa og ikke aa. :(

Tror 43.45 og 43.51 hadde nøyaktig samme ytelse hos meg. pluss minus noen hundre points , egentlig ikke vesentlig (+- 200 points who cares) siden det alltids vill være et sprik opp eller ned mellom tester.

Skal gå tilbake til stabile 41.09 og teste på nytt der.

Kan du ikke prøve 40.72 som noen nevnte over?

Lenke til kommentar

Ok her er en ny oppdatering:

Gikk tilbake til 41.09 (deinstalerte alt av drivere plus reg clean).

Etter å ha prøvd 41.09 , 43.45 og 43.51 så har jeg funnet ut at 41.09 fungerer best. Det er mulig at bildekvaliteten er noe lavere, men det er også sånn at aa fungerer mye bedre med denne versjonen.

Ser ut som 43.45 og 43.51 har problemer med noen spill motorer som sånn morrowind blandt annet.

Burdet kanskje nevne at jeg ikke er ute etter høyest mulig 3dmark score, men et stabilt system hvor i det minste grafik kortet fungerer med di mulighetene det har. Så selv om versjon x gir 5000 mere poeng i x test, betyr det ikke at det gir 5 ekstra fps i x spill...

Ok skal teste noen flere versjoner da...

Lenke til kommentar

Har nettop testet 40.72 og ser faktisk ikke noe stor forskjell mellom den og 41.09 . Derimot øker jeg ca 240 poeng i 3dmark2001se med 40.72

Mener at bildekvaliteten er bedre på 41.09 da.

Har merket noe ganske vesentlig med di siste driverne og det er at det faktisk kan være tegn til artifacts uten at du oc kortet. Enten er det sånn at minnet blir presset maks, men hvis ikke så kan det være tegn på at driverene er mere optimalisert for di siste utgavene av Geforce (eventuelt fx generasjonen).

Siden jeg selv sitter på et standard gef ti 4200 128mb (250/500) som jeg kan overklokke til 305/600 uten artifacts med 41.09 så holder jeg meg til denne driveren.

Og selvfølgelig så fungerer anti-aliasing perfekt på 41.09 og morrowind...

edit: burdet kanskje nevne at jeg ikke testa den i 3dmark2001se men henta min gamle score. Testa den i morrowind sef med 40.72

Lenke til kommentar
Har nettop testet 40.72 og ser faktisk ikke noe stor forskjell mellom den og 41.09 . Derimot øker jeg ca 240 poeng i 3dmark2001se med 40.72

Mener at bildekvaliteten er bedre på 41.09 da.

Har merket noe ganske vesentlig med di siste driverne og det er at det faktisk kan være tegn til artifacts uten at du oc kortet. Enten er det sånn at minnet blir presset maks, men hvis ikke så kan det være tegn på at driverene er mere optimalisert for di siste utgavene av Geforce (eventuelt fx generasjonen).

Siden jeg selv sitter på et standard gef ti 4200 128mb (250/500) som jeg kan overklokke til 305/600 uten artifacts med 41.09 så holder jeg meg til denne driveren.

Og selvfølgelig så fungerer anti-aliasing perfekt på 41.09 og morrowind...

edit: burdet kanskje nevne at jeg ikke testa den i 3dmark2001se men henta min gamle score. Testa den i morrowind sef med 40.72

Legger inn 41.09 da, siden det er den du annbefaler :wink:

Men er det stor forskjell på bildekvaliteten mellom 41.09 og 40.72?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...