Gå til innhold

[Løst]Vil jeg tjene på å oppgradere en X2 5200+?

Noble

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjører Crysis uten nevneverdig lagg på very high i 1680x1050 på nevnte hardware. Skal ikke si at det IKKE hakker litt når det skjer masse rundt om, men det er meget spillbart.

Er dette noen jeg vil se forskjell på? Er det verdt å spandere 3k på oppgradering?

Lenke til kommentar

K9N Sli Platinum ser ikke ut til å støtte AM2+ prosessorer etter hva jeg ser på div forum.

Slik det er nå så skal jeg enten oppgradere datamaskinen eller kjøpe et Nikon D80 :p

Heller en anelse mot kamera nå..

Lenke til kommentar

har nesten samme system som deg , litt bedre prosessor men samme hk,

jeg sier bare en ting , oppgrader !!! til phenom II

siden prosessorene vi har er ekstremt dårlige til å makse ut skjermkortet, på en test med hd4870x2 som jeg kjører nå , gikk de fra 80fps(her bruker de amd 6400+) i unreal tournament 3 til 130 fps med en bra quad core!!!

disse gamle x2 prosessorene er alt for trege i forhold til de nye skjermkorta.

PS: har alle rede bestilt meg nytt hk for den nye phenom II 940:D

Lenke til kommentar

Du vil nok merke en del forskjell. Jeg merket forskjell i spill da jeg gikk fra Athlon 6000+ @ 3Ghz til E6400 @ 3Ghz, så oppgradering fra 5200+ til E8400 vil du så absolutt merke!

Om hovedkortet ditt støtter Phenom 2 så vil nok det være et mer fornuftig oppgradering med tanke på pris.

Lenke til kommentar
Hovedkortet ditt støtter disse CPUene: http://global.msi.com.tw/index.php?func=pr...mp;maincat_no=1

Ingen Phenom/PHII støtte.

Du vil tjene noe, i crysis tjener man mye på å ha quad når det gjelder noen lagg spikes.

jeg ville venta hvis du ikke er litt gla i hardware. :whistle:

hvis du oppgraderer eller kjøper nytt hk, kan jeg nevne at nvidia chipsetta har en del problemer iforhold til intel sine eller ati/amd sine.

Lenke til kommentar
Tror at jeg venter, ser ikke ut til at det er noen stor forbedring i det jeg bruker datamaskinen til.

Når spill begynner å bruke crysis engine og har noe likt system krav kan vi begynne å snakke om quads og ny cpu etc.

prøv å behold det du har så lenge det er mulig hvis du ikke er så opptatt av å ha noe heftig, jeg har selv spilt på 5600+ osv, i windows merker jeg IKKE forskjell, hvis du bruker xp hadde ikke jeg lagt merke til om jeg satt på 3800 mhz quadcore ( denna) eller ene switch config pc'n på 1600 mhz singlecore.

men jeg regner med at du kan holde ut til sommeren ;) og da får du nok kansje en core 7 billig nok, eller en phenom 2 på am3, ville (Kansje) ikke sikkert, ikke kjøpt noe LGA775 nytt da, siden det blir snart fasa ut, og am3 lever vell ei stund siden DDR3 har kommet så tregt.

blir det litt lite, kan du nok klokke ett par hundre mhz og få en fin bump =)

200-500 mhz kan man regne med, men sier ikke noe helt sikkert.

Da merker man nok en del =)

Kjøp ny når DU føler at du trenger det ;) og da forhør om hva som er lurt å kjøpe ;)

bare jeg og andre klokkere, teknofile som trenger ubrukelig mye kraft:p

Endret av Imsochobo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...