Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Har to biler stående - en må vekk.. Hvilken?

KarmaZ

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat nå stående to biler her, og jeg vil kvitte meg med den ene av de. Men vet ikke helt hvem av det. Ikke det at det spiller noe altfor stor rolle, men skal iallefall ha 1 til herjing..

Bilene er følgende, med følgende feil.

Toyota Carina DX 1984.

Denne bilen er det egentlig jeg vil ha til herjing, den er lett bak og er faktisk litt rask på gassen. Noe som passer meg utmerket. Etter en sommer med litt herjing, og litt fyll endte det med at bilen fikk litt juling. Bilen er i og for seg helt feilfri, utfra hva jeg selv har erfart.

Men følgende må fikses: Frontruten en kamerat av meg i fylla, så den er sprukket. Går sikkert fint å kjøre med den, men denne vil nok neppe komme igjennom eu-kontroll, hvis det skjer. Og sånn til herjing kan vel glasset bli enda mer ødelagt. Det holder sammen så fungerer egentlig.

Bremsene fungerer ikke. MENER det var bremseklossene som måtte byttes, hvis jeg ikke tar helt feil. Dette koster vel ikke så altfor mye hos en billig sjappe.

Også det neste som trengs byttes, er eksosanlegget, dette er også noe jeg kan få til 1000 lappen?

Mazda 626 1984.

Denne ruller og går, eneste som er problem med den er at clutchen rett og slett er utslitt. Får den ikke til å gå framover, så dette er snakk om kanskje en stor/dyr og kanskje bil. verksted jobb? Noe som er uaktuelt for meg, med tanke på at jeg skal fikse bilene så billig, og ikke på et verksted.

Denne bilen er faktisk og litt daff, i forhold til Toyotaen.

Så er det noen som har noen formeninger? Hva er og blir billigst å fikse, og hvilken bil er egentlig å satse på, HVIS disse er noe å satse på? Planen er ikke å ha skilt på de, bare sånn at det er sagt. ^^

Endret av KarmaZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du skru litt selv, koster det ikke mere enn maks 2000,- for et clutch sett med lamell,trykkplate og utløserlager.

Carinaen tror jeg fort blir dyr, bremser tror jeg ikke det bare er klosser, om du ikke har bremser i det hele tatt!

Frontrute er dyrt, om du ikke kan ta det på forsikringa..

Lenke til kommentar

For å være ærlig ville jeg kvittet meg med begge to. Skjønner ikke at folk klarer å kjøre rundt i gamle sletne biler som koster mye mer å ha enn de er verdt.

Men for å svare på spørsmålet så ville jeg utifra det du sier beholdt mazdaen.

Lenke til kommentar

Som sagt så er det kun til herjing. Har allerede en ganske ny bil stående til daglig bruk. :p

Har skrudd endel faktisk, ikke akkurat clutcher og sånt. Men så lenge jeg vet hvordan det skal være ved feks. noe info fra nettet ville jeg ikke tro det skulle by på noen problem.

Det jeg anser som blir dyrest og mest krevende er faktisk frontruta, for den har jeg ikke mulighet til å ta selv. Og har ikke forsikring på bilen atm, så blir dyrt. Så vet igrunn ikke ^^

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...