Gå til innhold

Internett på mobil via One Call?

Anbefalte innlegg

Jeg har en Sony Ericsson W960i som jeg er godt fornøyd med. Bruker One Call, og tidligere gikk det helt fint å bruke Internett (WiFi) via mobilen, med unntak av at streaming, f.eks. fra Youtube, ikke gikk.

Plutselig får jeg heller ikke surfet lenger, og jeg prøver automatiske innstillinger fra One Calls nettsted. Men uansett hvor lenge jeg prøver: Jeg får ikke brukt nettet via mobilen.

Jeg har selvsagt skrevet til One Call, men har ikke fått svar ennå til tross for at jeg sendte henvendelsene i fjor. Jeg fikk en bekreftelse nå i år på at de hadde mottatt e-posten (men det rekker selvsagt ikke).

Noen som kan veilede meg: Hvordan kan jeg få til Internett og streaming igjen via One Call?

Vennlig hilsen

Jan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en Sony Ericsson W960i som jeg er godt fornøyd med. Bruker One Call, og tidligere gikk det helt fint å bruke Internett (WiFi) via mobilen, med unntak av at streaming, f.eks. fra Youtube, ikke gikk.

Plutselig får jeg heller ikke surfet lenger, og jeg prøver automatiske innstillinger fra One Calls nettsted. Men uansett hvor lenge jeg prøver: Jeg får ikke brukt nettet via mobilen.

Jeg du blander begrepene litt her. Om du har surfet via wifi, kan ikke allverdens oppsett, eller one call hjelpe deg. Wifi benytter ikke mobilnettet.

Endret av dagmann
Lenke til kommentar

Jeg du blander begrepene litt her. Om du har surfet via wifi, kan ikke allverdens oppsett, eller one call hjelpe deg. Wifi benytter ikke mobilnettet.

Nei, det er sant, men mobilinnstillingene må være riktige for at mobilen skal "forstå" hvordan den skal koble seg til nett, tydeligvis. Måtte jo stille inn ved første gangs bruk. Det virket godt det, med unntak av streaming.

Men ikke nå lenger. Må vel vente på One Calls svar, og det har tatt en måned til nå. De svarer bare på e-post, etter det jeg vet.

Jan

Lenke til kommentar

Beklager, men du tar feil angående wifi.

Oppsett du mottar ved første gangs bruk er for mobilt internett/wap og mms.

At det ikke fungerer kan One Call hjelpe deg med (så fremt det ikke skyldes feil på ditt utstyr)

Men wifi har de ikke noe med. Du kan bruke wifi på telefonen din uten simkort innstallert tom.

Du kan ringe dem på 04300, om ikke annet for å purre på mailen.

Lenke til kommentar
Beklager, men du tar feil angående wifi.

Oppsett du mottar ved første gangs bruk er for mobilt internett/wap og mms.

At det ikke fungerer kan One Call hjelpe deg med (så fremt det ikke skyldes feil på ditt utstyr)

Men wifi har de ikke noe med. Du kan bruke wifi på telefonen din uten simkort innstallert tom.

Du kan ringe dem på 04300, om ikke annet for å purre på mailen.

Ja, jeg blander nok begrepene litt. Takk!

Jan

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...