Gå til innhold

James Bond, hvordan har Bond figuren utviklet seg siden starten og til nå?

MR-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har tenkt på hvordan Bond figuren har utviklet seg fra "gamle dager" til nå? Det er jo liten tvil om at den har gjort det.

Sliter litt med den problemstillingen..

du havner i kategorien "de som ikke skjønte en dritt av de to siste james bond filmene" med 95% av resten av de som har sett bond-filmene

Lenke til kommentar

Skjønte ikke helt hva greia var, men personlig syns jeg bond har mistet veldig mye av identiteten. Spesielt det som var særegent med Bond. De to siste filmene har vært en kraftig nedtur fra å være noe for seg selv til å bli et par random actionfilmer. Greia med bond var jo at han fikk utdelt kule gadgets i begynnelsen av hver film. Ting man ellers bare kunne drømme om i virkeligheten.

Nå er han blitt sånn badboy som blir jaktet på av skurkene og M16 eller hva det nå er, og som løper rundt med en helt vanlig 9mm.

Endret av xdye
Lenke til kommentar
Skjønte ikke helt hva greia var, men personlig syns jeg bond har mistet veldig mye av identiteten. Spesielt det som var særegent med Bond. De to siste filmene har vært en kraftig nedtur fra å være noe for seg selv til å bli et par random actionfilmer. Greia med bond var jo at han fikk utdelt kule gadgets i begynnelsen av hver film. Ting man ellers bare kunne drømme om i virkeligheten.

Nå er han blitt sånn badboy som blir jaktet på av skurkene og M16 eller hva det nå er, som løper rundt med en helt vanlig 9mm.

de to siste filmene, hadler om tiden FØR han ble 00-agent. altså, før han fikk alle de kule gadgetene osv.

Lenke til kommentar
de to siste filmene, hadler om tiden FØR han ble 00-agent. altså, før han fikk alle de kule gadgetene osv.

Serriøst :blush: ?

Jaja, det har jeg ikke fått med meg du.

(kan også legge til at dette har vært et samtaletema med flere bekjente, og ingen av de har sagt noe om det)

Endret av xdye
Lenke til kommentar
Greia med bond var jo at han fikk utdelt kule gadgets i begynnelsen av hver film. Ting man ellers bare kunne drømme om i virkeligheten.

I Dr. No får ikke Bond noen kule gadgets.

Nå er han blitt sånn badboy som blir jaktet på av skurkene og M16 eller hva det nå er, og som løper rundt med en helt vanlig 9mm.

I License To Kill mister Bond tillatelsen til å drepe og blir jaktet på av MI6. Av og til får man følelsen av at de som klager mest på de nye James Bond filmen er de som vet minst om serien.

Lenke til kommentar
Greia med bond var jo at han fikk utdelt kule gadgets i begynnelsen av hver film. Ting man ellers bare kunne drømme om i virkeligheten.

I Dr. No får ikke Bond noen kule gadgets.

I License To Kill mister Bond tillatelsen til å drepe og blir jaktet på av MI6. Av og til får man følelsen av at de som klager mest på de nye James Bond filmen er de som vet minst om serien.

endelig en som skjønner bond-filmene :)

Lenke til kommentar
Noen som har tenkt på hvordan Bond figuren har utviklet seg fra "gamle dager" til nå? Det er jo liten tvil om at den har gjort det.

Bond og filmene har hele tiden vært i utvikling og endring. De har gått i fra å være seriøse actionthrillere til komiske eventyr, og gjerne hoppet frem og tilbake. Akkurat nå har vi fått en mørkere James Bond, som gjerne gjenspeiler den mer realistiske tonen vi finner i mange av andre store actionfilmer, som Batman og Bourne-filmene. Og den stilen vil de antakeligvis holde på en stund til, selv om både Craig og flere har hintet til en mer lystigere film neste gang, siden Bond-begins delen av historien er over.

Lenke til kommentar

du havner i kategorien "de som ikke skjønte en dritt av de to siste james bond filmene" med 95% av resten av de som har sett bond-filmene

Jeg havner definitivt ikke i den katogorien. Jeg vil ha andre meninger om temaet da jeg har særemne om James bond :) :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...