tomsi42 Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 (endret) Litt vinterstemning denne gangen: 1/80s, f/4, 25mm, ISO 200 (E-420 + 25mm f/2.8) Tom Endret 19. januar 2009 av tomsi42 Lenke til kommentar
Carny Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Liker komp'en. Veldig rolig og behagelig uttrykk du har fått til her. Lenke til kommentar
Fotgrafen Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 (endret) Liker godt kompisisjonen og stemningen. God skarphet og lys. Tror jeg ville beskåret himmelen litt. Ser det er litt støy i himmelen, men pytt. Ville også økt kontrasten litt. Endret 18. januar 2009 av Fotgrafen Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 (endret) Komponeringer var grei, men fargene var litt blasse... Kunne også vært fint og "croppe" himmelen litt? Tok meg den friheten og endrett litt på det: Prøvde også litt med Sort / Hvit: Si ifra om du ikke likte deg jeg gjorde, så sletter jeg det Edit: Fikse vedleggene... Endret 18. januar 2009 av Kristian Moe Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Den litt blåere varianten gjorde seg forsåvidt, men synes s/h ble for flatt. OP: God komp som nevnt. Veldig fin stemning - nårtid på dagen er det tatt? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 Bildet var tatt 10:02, på morgenen altså. Ca en time etter soloppgang. @Kristian Moe: Kan være enig i at litt mer farge gjorde seg. Men dette var nok ikke riktig motiv for sort/hvit ... Tom Lenke til kommentar
Eltviken Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 (endret) Dette var helt greit. Grei stemning på båthavnen og liker godt radene av tomme plasser som lager fine linjer i bildet. Blir trukket inn mot midten på grunn av desse linjene. Kanskje litt mer kontrast ja ellers en fin vinterstemning:) Endret 18. januar 2009 av Eltviken Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 @Kristian Moe: Kan være enig i at litt mer farge gjorde seg. Men dette var nok ikke riktig motiv for sort/hvit ... Tom Enig, sort / hvit ble ikke så bra... Ble for lyst. Lenke til kommentar
2r@rn3 Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Hmm, jeg synes det originale bildet er best. Noe av den vare roen og stillheten jeg opplever i bildet blir en tanke forstyrret i den "oppfriskede" versjonen. Godt eksponert og fin komp. Liker godt den pene overgangen i farger fra forgrunnen til bakgrunnen. Ser du har fått deg en oly, Tom. Er du fornøyd? 25mm Pancake? Jeg holdt nesten på å havne i Olympusleiren selv når jeg gikk til innkjøp av slr, men ble overtalt til å gå for Canon av selgeren på Japanphoto... Edit: Er ikke helt enig at s/h ikke gjør seg her, men jeg ville gjort en annen konvertering for å beholde "roen" i bildet. ...men jeg holder nok likevel en knapp på det originale bildet. Endret 19. januar 2009 av Tor Arne Bjørn Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 Tor Arne, jeg synes at sort/hvit konvertering din ble en del bedre. Nettopp fordi den bedre passer med originalen. Jeg har gått over på blandingsbruk. Kombinerer Olympus og Canon. E-420 + pancake er såpass liten at den kan fungere som "kompakt" frem til det kommer ekte kompakt-kameraer som holder mål Den erstatter 350D som nå bare vil være reserve-kamera (hvis jeg ikke selger den da). På Canon-siden blir det vel 5D MkII etterhvert ... Tom Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Må si jeg likte dette mye bedre enn det andre du la ut fra turen Tom. Dette virket rett og slett mer gjennomtenkt, og er også behageligere å se på (for meg). Synes også at det gjør seg best i farger. Tommelen opp. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Den erstatter 350D som nå bare vil være reserve-kamera (hvis jeg ikke selger den da). Tenk på meg da, Tom. Du vet jeg gjerne vil ha en 350D, men de som finnes på bruktmarkedet er stort sett grusomt overpriset. Og så må man faktisk betale for et plastrør med glassbiter inni som nesten enhver canonist har funnet ut er for lett til å være en praktisk brevvekt. Hvis det er 350D som kanskje selges, selvfølgelig. Jeg liker ideen om Olympus som et kompakt 2-system (og backup), men har ikke råd til slike utskeielser. Det får heller bli en xxxD som blir kompaktsystem med en 28mm for meg foreløpig. Når det gjelder backup så kan egentlig jobbens gamle Nikon D100 med den 24-70 zoomen som står på fungere helt greit for meg. Så lenge jeg kan fotografere digitalt med akseptabelt resultat så klarer jeg meg frem til jeg får kanonen tilbake fra service og slikt. Men den kan jeg jo ikke bare stikke av med den sånn uten videre. Kanskje jeg skulle tilby dem litt gratis overtid for å få ta over Nikon-bagen. Det er jo ingen som har brukt den på to år. Nok OT. Jeg skal ikke bruke Toms tråd til mine filosoferinger over hva som kunne og hvem og hvor og hvorfor ikke bla bla bla. Jeg synes forresten sorthvitt fungerer fint til motivet, men heller litt mot en kontrastrik gjengivelse. Som om man brukte presset film og grad 4 Agfa-papir. Endret 19. januar 2009 av PMnormal Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Edit: Er ikke helt enig at s/h ikke gjør seg her, men jeg ville gjort en annen konvertering for å beholde "roen" i bildet. Akkurat hva jeg prøvde på / skulle frem til... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå