Gå til innhold

BK: Strand båthavn ved morgengry

tomsi42

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Komponeringer var grei, men fargene var litt blasse...

Kunne også vært fint og "croppe" himmelen litt?

Tok meg den friheten og endrett litt på det:

post-115344-1232301459_thumb.jpg

Prøvde også litt med Sort / Hvit:

post-115344-1232301487_thumb.jpg

Si ifra om du ikke likte deg jeg gjorde, så sletter jeg det :thumbup:

Edit: Fikse vedleggene...

Endret av Kristian Moe
Lenke til kommentar

Dette var helt greit. Grei stemning på båthavnen og liker godt radene av tomme plasser som lager fine linjer i bildet. Blir trukket inn mot midten på grunn av desse linjene. Kanskje litt mer kontrast ja ellers en fin vinterstemning:)

Endret av Eltviken
Lenke til kommentar

Hmm, jeg synes det originale bildet er best. Noe av den vare roen og stillheten jeg opplever i bildet blir en tanke forstyrret i den "oppfriskede" versjonen.

Godt eksponert og fin komp. Liker godt den pene overgangen i farger fra forgrunnen til bakgrunnen.

Ser du har fått deg en oly, Tom. Er du fornøyd? 25mm Pancake?

Jeg holdt nesten på å havne i Olympusleiren selv når jeg gikk til innkjøp av slr, men ble overtalt til å gå for Canon av selgeren på Japanphoto...

Edit: Er ikke helt enig at s/h ikke gjør seg her, men jeg ville gjort en annen konvertering for å beholde "roen" i bildet.

post-109531-1232402256_thumb.jpg

...men jeg holder nok likevel en knapp på det originale bildet.

Endret av Tor Arne Bjørn
Lenke til kommentar

Tor Arne, jeg synes at sort/hvit konvertering din ble en del bedre. Nettopp fordi den bedre passer med originalen.

Jeg har gått over på blandingsbruk. Kombinerer Olympus og Canon. E-420 + pancake er såpass liten at den kan fungere som "kompakt" frem til det kommer ekte kompakt-kameraer som holder mål :) Den erstatter 350D som nå bare vil være reserve-kamera (hvis jeg ikke selger den da).

På Canon-siden blir det vel 5D MkII etterhvert ...

Tom

Lenke til kommentar
Den erstatter 350D som nå bare vil være reserve-kamera (hvis jeg ikke selger den da).

Tenk på meg da, Tom. Du vet jeg gjerne vil ha en 350D, men de som finnes på bruktmarkedet er stort sett grusomt overpriset. Og så må man faktisk betale for et plastrør med glassbiter inni som nesten enhver canonist har funnet ut er for lett til å være en praktisk brevvekt.

Hvis det er 350D som kanskje selges, selvfølgelig. Jeg liker ideen om Olympus som et kompakt 2-system (og backup), men har ikke råd til slike utskeielser. Det får heller bli en xxxD som blir kompaktsystem med en 28mm for meg foreløpig.

Når det gjelder backup så kan egentlig jobbens gamle Nikon D100 med den 24-70 zoomen som står på fungere helt greit for meg. Så lenge jeg kan fotografere digitalt med akseptabelt resultat så klarer jeg meg frem til jeg får kanonen tilbake fra service og slikt. Men den kan jeg jo ikke bare stikke av med den sånn uten videre. Kanskje jeg skulle tilby dem litt gratis overtid for å få ta over Nikon-bagen. Det er jo ingen som har brukt den på to år.

Nok OT. Jeg skal ikke bruke Toms tråd til mine filosoferinger over hva som kunne og hvem og hvor og hvorfor ikke bla bla bla.

Jeg synes forresten sorthvitt fungerer fint til motivet, men heller litt mot en kontrastrik gjengivelse. Som om man brukte presset film og grad 4 Agfa-papir.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...