Gå til innhold

Får ikke mikrofonen til å fungere etter harddiskkrasj

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har nesten samme problemet som Sturle i tråden " [Løst]Finner ikke driver til dataen

", men ikke helt. Håper noen kan gi meg en hjelpende hånd...

Harddisken på min laptop (en Fujitsu Siemens Lifebook E8020) krasja, så jeg måtte reinstallere XP på en ny harddisk. Etter dette fungerte få ting på pcn og jeg lastet ned drivere (hadde mista recoverycdn) fra web-supporten til F-Siemens. Nå fungerer mesteparten av de enhetene jeg trenger, bare ikke mikrofonen min. Fra web-siden får jeg en Realtek High Definition Audio (spesifikt FSC_RealtekAC97Audio_510005890_1003822.zip) og den grønne lyd utgangene for hodetelefoner fungerer dermed fint. Men ikke den røde for mikrofon.

Jeg legger ved Everest skjermbilde tilsvarende det dere har lagt ut og håper noen av dere kan gi meg noen tips til hvordan jeg kan få mikrofonen til å fungere igjen.

I vedlagte skjermbilde trykket jeg på lydkortet og "produktinformasjon" og "oppdater driver". Da måtte jeg velge mellom 2, 4 og 8 kanals lyd, og valgte 2 (regner med at det betyr vanlige høretelefoner). Derfra fikk jeg lastet ned "ALC260_Reference Design.zip" som jeg håpte skulle hjelpe. Prøvde ved bruk av min mikrofon (claes olson sak) å spille inn lyd i XPs lydinnspillingssoftware under Start - programmer- tilbehør-lydinnspilling, men den reagerte ikke. Så her står jeg, fortsatt uten mikrofon .

post-182565-1232300125_thumb.jpg

PS: Jeg ser nå at ved siden av lydkort i bildet over står det nå "Realtek ALC260" istedet for "Realtek AC97" som jeg tror det sto der tidligere. Så jeg har sikkert endret driver fra den ene til den andre, uten at noen av dem gjør at mikrofonen fungerer. Hvor får jeg vite eksakt hvilken driver jeg trenger?

Please hjelp

Endret av Heffalump78
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Takk for svar! Jeg gjorde som du sa, og det stemte, den sto på demp. Jeg haket av demp og økte volum til maks. Prøvde å gjøre en ny inspilling men det gikk desverre fortatt ikke (ingen utslag under innspilling eller avspilling). Legger ved en skjermdump av tipsene du ga og egenskapene for innspillingssoftwaren.

Litt kjipt dette her. Føles som jeg går i ring... Har holdt på et par dager nå :(

post-182565-1232317062_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...