sssh Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 (endret) Så, da har jeg tråla det meste av forum for å finne løsningen på problemet mitt.. Men siden jeg har prøvd alle tips jeg har kommet over, og ingen av dem har funka for meg, så prøver jeg å legge ut en tråd her. Jeg kjører for øyeblikket windows XP på min stasjonære. Dette medfører at jeg ikke får utnyttet maskinkraften fullt ut (har bl a 4 gig RAM). Men å installere Vista 64 bit har vist seg å ikke være enkelt. Hver gang jeg starter maskinen med installasjonsplata i, kommer jeg til den blå bakgrunnen, og før første dialogboks dukker opp restarter maskinen. Ting jeg har prøvd: - To forskjellige versjoner av Vista 64 bit (begge funker på min bærbare maskin) - Nappe ut 2 gig RAM - Ha kun 1 HDD i under oppstart - Ikke ha i ekstern HDD under oppstart Maskinvare: Asus P5Q hovedkort (skal funke med Vista 64 bit) SATA HDD IDE DVD-brenner div pjatt Tips, noen? Blir jo grå i håret av dette her.. Har leita på forum i sikkert 10 timer nå. Endret 18. januar 2009 av sssh Lenke til kommentar
Agent 47 Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Først jeg vil si at du står i feil forum, den er kun for mobiler ikke for PC https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=238 Prøvd med to forskjellige versjoner??? Hvilket versjoner? (ikke si lastet ned ulovelig) HK fra ASUS er bare dritt... Oppgrader BIOS til HK... Det pleier å være mye bug i BIOS til ASUS... Hvilket CPU har du? Støtter den x64 bit versjoner? I noen ASUS BIOS pleier å være bug slik at du må selv justere RAM og CPU hastighet... Men prøv først med BIOS jeg tror det skal hjelpe deg Endret 19. januar 2009 av Sheraz4you Lenke til kommentar
GSM Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) HK fra ASUS er bare dritt... Mer pisspreik.. Riight. Basert på hva? Har aldri hatt problemer med Asus, og jeg har hatt endel HK. Over til trådstarter: Litt feilpost dette, men kan da prøve å hjelpe uansett Litt stress å gi hjelp med XP64 på dette forumet, da det ikke finnes retail versjon av det, så piratflagget går opp med engang Jeg har samme hovedkort som deg, med en eller annen intel 64bit tokjerne prosessor (husker ikke vilke) Kjører XP 64 "Juan Ruz" (er lastet inn lassevis med drivere på installasjons DVD'en) og det funker fjell Hadde liknende problemer som deg når jeg skulle installere XP64 på Laptop'en. Da var det DVD spilleren som var problemet, den leste DVD'en for dårlig, og jeg måtte brenne ut på bedre plate. Evt kan det være installasjonen du prøver å kjøre mangler sata drivere for ditt HK, og ikke finner hardisken din. Endret 20. januar 2009 av GSM Lenke til kommentar
sssh Skrevet 23. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2009 Fan, feil forum ja.. Skulle gjerne fått flytta den til riktig. Har to forskjellige norske versjoner, den ene skal være SP1, som jeg har lest støtter en del SATA HDD. Prosessoren er en Core 2 Duo E8400 klokka til 3.8, 64 bit kompatibel. Har prøvd å installere med standard klokking, ingen hjelp. Glemte å skrive i første post at BIOS er oppgradert. Og bare så det er sagt, dette Asus hoverdkortet er en drøm å flashe, om du ikke liker å flashe i windows og ikke har floppy til å gjøre dette på gamlemåten, så kan du flashe fra en minnepinne. Dessuten har det 2 stk BIOS, så om det går ad undas, kan du fremdeles bruke den gamle. Har bygget en del maskiner opp igjennom for venner/bekjente/kolleger, aldri hatt noe negativt å si om Asus hovedkort. Lurer på om jeg skal handle meg en optisk SATA, at kanskje problemet ligger der.. Men jeg skal prøve Juan Ruz versjonen først, takk for tipset. *tap tap, vente på DL* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå