Bruker-161582 Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Hei, er 15 år og spiller fotball på et nok så høyt nivå. Bryr meg dermed litt om trening. Jeg trener en del styrke. Men det jeg lurer på er. Jeg har en jobb, jobber på en skiutleie. Her har jeg som jobb med å preppe ski, bære de på plass og masse anna tungt løfte arbeid. Etter en lang dag er jeg utrolig sliten i armer og bein. Er dette god styrketrening eller bare nedbrytende? Lenke til kommentar
Fikseren Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Alt av fysisk arbeid er jo bra for kroppen. Men ingen god generell styrketrening er det ikke, at du er sliten etter en dag er fordi kroppen ikke er vandt med slikt arbeid og derfor blir sliten. Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Tror ikke det er styrketrening å løfte et par ski nei. Lenke til kommentar
Bruker-161582 Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 Tror ikke det er styrketrening å løfte et par ski nei. Et par? Over 100 par ! Lenke til kommentar
Matias Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Du vil bli flink til den arbeidsmengden du gjennomsnittlig gjør. Du vil lite trolig bli mye sterkere ut fra hva du potensielt kan bli, ettersom belastningen ikke øker i stor grad. For at kroppen skal adaptere må det innføres mer stress. Da du er helt ny innen vekttrening vil det likevel være mulig du blir en del sterkere, ettersom du er langt fra ditt genetiske potensiale og adapsjonen skjer veldig fort ved endring av stressnivå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå