Gå til innhold

USA har fått sin første Ateist kongress medlem

Anbefalte innlegg

Dette er egentlig gammelt nytt(to år faktisk)

Men jeg viste det ikke før i dag.

Mannen heter Pete Stark og er kongress man for demokratene og ble outed i januar 07.

Han er den første og så langt den eneste i kongressen som er offentlig ateist.

Så hva tror dere, hvor lenge vil han overleve nå som folket vet om hans ugudlighet.

Han ble gjenvalgt i 08, men han hadde ingen motstandere, vill han vinne viss noen går i moit han, spesielt viss de drar frem hans ateisme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg nekter å tro at Peter Stark er den eneste ateisten i kongressen. Det må være flere,de tør bare ikke å si det. Det må jo være flere oppegående medlemmer i kongressen. :roll:

Uansett så er dette positivt at han tør å vær åpen om det, forhåpentligvis så starter han en snøballeffekt.

Lenke til kommentar
Jeg nekter å tro at Peter Stark er den eneste ateisten i kongressen. Det må være flere,de tør bare ikke å si det. Det må jo være flere oppegående medlemmer i kongressen. :roll:

Uansett så er dette positivt at han tør å vær åpen om det, forhåpentligvis så starter han en snøballeffekt.

Ser ut som det ikke bare er de religiøse som har ett ryktet på seg, av at de tror de er så mye bedre en alle andre. For man kan ikke være ett oppegående medlem i kongressen og være religiøs. Uansett om personen er utrolig dyktig politisk, så må han være ett naut siden han er religiøs. Typisk ateister og tro at de er så mye bedre en alle andre :roll:

Ja den siste setningen var kun for og provosere litt, og ikke hva jeg egentlig mener.

Lenke til kommentar

Ser ut som det ikke bare er de religiøse som har ett ryktet på seg, av at de tror de er så mye bedre en alle andre. For man kan ikke være ett oppegående medlem i kongressen og være religiøs. Uansett om personen er utrolig dyktig politisk, så må han være ett naut siden han er religiøs. Typisk ateister og tro at de er så mye bedre en alle andre :roll:

Ja den siste setningen var kun for og provosere litt, og ikke hva jeg egentlig mener.

Det var jo heller ikke det dette gjalt heller var det vel? :)

Syntes det er fint at flere tørr å stå frem der borte. Det blir liksom TOTALT anderledes enn når noen her hjemme står frem og sier de er ateister, for der borte ender gjerne hetsen med at du står uten jobb og uten venner i et samfunn som hater deg fordi du "TROR" på rasjonelle ting og ser på religion med kritiske øyne.... :roll:

USA trenger å våkne fra de gamle dogmene de er i ferd med å grave seg ned i etter 911. De er jo nesten blitt kristen al'queada i et par stater der borte jo.... En annen faktor som kommer klart og tydelig frem er det moralske forfallet i de mest kristne statene der borte, for merkelig nok ser det ut til at til mer kristent og "retttroende" en stat er til mer genereres det forfallet de kristne tror de jobber så intenst i mot, som tenårings graviditeter, aborter, vold kriminalitet (du skal tukte den du elsker (?) ) og annen kriminalitet. Merkelig egentlig at de sekulære statene har merkbart mindre av dette når det er denne moralen de kristne ønsker å oppnå? Dette har jeg aldri helt skjønnt, men det er sikkert fordi jeg er oppvokst med å tro at ingenting slår kristen moral :) .... Men dette beviser jo egentlig bare det vi ateister "alltid" har hevdet, nemlig at verden blir et bedre sted uten religion... Selv uten den kristne moral og religion, om den er så mye bedre enn andre religiøse moraler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...