fredd5050 Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 hei. skal begynne å trene snart på et treningsstudio.. og trenger litt veiledning for hvordan jeg skal trene, å få mye muskler xD f.eks trenger svar på hvor mange ganger jeg bør f.eks starte oppvarminga... hvor mange ganger jeg bør løfte opp og ned på benkpressen før jeg tar pauser osv... og hvordan jeg øker og hvor fort jeg skal øve med tyngre vekter for å bli sterkere... forklar alt dere vet takk Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Se veiledning for nybegynnere. Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 (endret) Sirkeltrening er veldig effektivt. Da lager du til noen poster (7-8 stk.) og rullerer mellom dem. Det kan være omtrent slik: 1. Push-ups (armhevninger) 2. Sit-ups 3. Benkpress (finn ut hvor mye du greier og trekk fra noen kilo sånn at du klarer å holde på en liten stund...) 4. Balansetrening (Ja, balanse. Det er viktig, det også ) 5. Div. former for kne/lårøvelser (f.eks. bare å hoppe opp og ned på en benk eller lignende. Det kan være utrolig slitsomt) 6. andre random mageøvelser, som å ligge på ryggen og "sykle" i luften med strake ben (jeg vet det ikke går an å sykle med strake ben, men det var den beste forklaringen jeg kom på i farten) mens du flytter hele bevegelsen opp og ned. Viss du gjør det riktig er dette en veldig slitsom mageøvelse, men også veldig effektiv 7. Ryggøvelser. Det kan være f.eks. å ligge på magen og løfte overkroppen og bena på samme tid. For noen fungerer dette godt, men for noen gjør det vondt. VISS DET GJØR VONDT MÅ DU IKKE FORTSETTE Å GJØRE DET! Det gjorde jeg, og hadde problemer med ryggen i et halvt år i ettertid... 8. Løfte vekter av forskjellige slag (Spør noen som har peiling om hvordan du skal løfte de forskjellige vektene osv.) Du kan bruke omtrent et til to minutter på hver post, ta et halvt minuts pause for deretter å gå til neste post. Nå ramset jeg bare opp noen forslag til øvelser du kan gjøre, og dette var sannsynligvis ikke den beste rekkefølgen, men prøv å sette opp noe lignende. Jeg vet heller ikke hva du har tilgjengelig i studioet, men noe av dette kan kanskje komme til hjelp. Og så en annen ting. Jeg rekner med du er i studioet èn til tre ganger i uka omtrent, men resten av dagene kan det være smart å gjøre noen småøvelser hjemme, som push-ups og sit-ups hver dag, siden disse øvelsene ikke trenger noen form for tilbehør etc. Beklager en rotete og til dels uoversiktlig post. Uansett, lykke til med treningen! Endret 25. februar 2009 av Breidablik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå