ikono3 Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 (endret) hei eg lurte på om dere viste om noen gode guider på c# 3d spill prorgrmering har tenkt og bruke dirctx. -ikono Endret 18. januar 2009 av ikono3 Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Nå har jeg lest endel av innleggene dine, og det virker som du er helt i startfasen av å lære deg programmering. Foreslår derfor at du dropper DirectX til du har tilegnet deg myyye mer kunnskaper. DirectX 3D er tungt å komme i gang med. Lær deg C# skikkelig først. Det er ikke meningen å være frekk hvis noen skulle oppfatte det slik. Skriver dette kun som et velmenende råd. Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Vil nok anbefale deg å gjøre som kaffenils sier, men du kan jo ta en titt på denne siden, og se hva du forstår/ikke forstår. Men hvis du ikke har peiling fra før av, kommer du til å måtte lese mye/følge en del grunnleggende tutorials andre steder for å gjøre noe annet enn hva Riemers gjør... Lenke til kommentar
ikono3 Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 takk men ikke xna? sorry men har lyst og streve hart for spillet. i directx og c# takk for alt hittil -ikono Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 takk men ikke xna? sorry men har lyst og streve hart for spillet. i directx og c# takk for alt hittil-ikono Lær deg C# først, ellers vil du aldri klare å bruke DirectX. Lenke til kommentar
ikono3 Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 ja men en guid så eg får prøve? -ikono Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Hørt om Google? Prøv "c# directx tutorial" Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Wheelman has been working his magic, look what he found! http://www.google.no/search?q=directX+prog...lient=firefox-a Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Wheelman has been working his magic, look what he found!http://www.google.no/search?q=directX+prog...lient=firefox-a Neinei, bruk denne http://letmegooglethatforyou.com/?q=direct...ogramming+guide Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 HAHAHAHA!!!! Glitrende!!! Den skal jeg bruke på neste support jobb... hehehe Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Wheelman has been working his magic, look what he found!http://www.google.no/search?q=directX+prog...lient=firefox-a Neinei, bruk denne http://letmegooglethatforyou.com/?q=direct...ogramming+guide Ja, jeg vet, men letmegooglethatforyou var nede - så jeg måtte ty til den gode gamle metoden Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 takk men ikke xna? sorry men har lyst og streve hart for spillet. i directx og c# takk for alt hittil-ikono Hvis du tar 2 sekunder og faktisk ser på siden, ser du at det er tutorials for XNA for C#, DirectX 9 for C#, DirectX 9 for C++ og DirectX 9 for VB der.... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 XNA er et supersett av Direct3D for spillprogrammering. Dette er egentlig litt paradoksalt siden Direct3D er laget for spillprogrammering i utgangspunktet (i motsetning til OpenGL) Men det er bare å prøve seg hvis du vil, men hvis du støter på problemer på grunn av manglende C# kunnskaper, kan vi ikke hjelpe deg med Direct3D, siden det egentlig ikke er dette du har problemer med. Det tar lang tid å lære seg spillprogrammering, og det kreves mye matematikk og fysikk-kunnskaper (linje-polygon interseksjon, normal-polygon interseksjon, newton fysikk, matriser etc.) Direct3D har riktignok laget mye for deg, men det er også viktig å forstå dette. Lenke til kommentar
ikono3 Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) ops trodde xna var noe som directx eg min feil... takk for det vet at det er eg som ikke kan nokk om c# emne løst:D letmegoogle eier... brukte den for en stund siden på et annet forum:p Endret 22. januar 2009 av ikono3 Lenke til kommentar
Sikelik Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 XNA er svært behagelig å bruke, og man finner mange tutorials om det på nett. Om man betaler for XBOX-kittet kan man også kjøre spillene fra en xbox 360 om ønskelig. Hvis man er fersk med C# eller programmering generelt, vil det dog være noe tungt. Det er ikke uten videre at man oftest begynner å programmere i helt enkle konsollprogrammer, og deretter bygger på med mer avanserte ting som 3d Lenke til kommentar
ikono3 Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 XNA er svært behagelig å bruke, og man finner mange tutorials om det på nett. Om man betaler for XBOX-kittet kan man også kjøre spillene fra en xbox 360 om ønskelig. Hvis man er fersk med C# eller programmering generelt, vil det dog være noe tungt. Det er ikke uten videre at man oftest begynner å programmere i helt enkle konsollprogrammer, og deretter bygger på med mer avanserte ting som 3d vet har bare lyst og prøve... Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Hvis du har lyst til å se resultater på skjermen gjerne i form av spill, så foreslår jeg at du starter med noe greier i 2D. Kanskje lage et vindu som viser 50 baller som spretter rundt. Så kan du dra dem rundt med musa og få dem til å kollidere med hverandre og sprette av veggene etc. Da får du et lite innblikk i svært generelle ting du vil støte på en hel del i spill o.l., samt littegrann fysikk i form av krefter, farter, akselerasjon(sp?), kollisjon, etc. Du har sikkert en del peiling på dette allerede siden du har lyst til å lage spill. Begynn med å lage en vektor-klasse. Så lager du en ball-klasse. Når du har gjort dette, kan du fortsette med å finne ut hvordan du enkelt kan tegne opp streker og rundinger etc på skjermen. Så trenger du noe for å kontrollere tiden, så ballene ikke fyker rundt med hensyn på framraten, men selve tiden. Når du har kommet så langt, er du så godt som i mål. Jeg ville foreslått OpenGL for 2D. Det er svært enkelt i forhold til DX. (Det er dette jeg driver med om dagen. [Med hjelp fra GeirGrusom over MSN ]) Lykke til! Lenke til kommentar
ikono3 Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 takk, hadde bare lyst og prøve litt. men, takk for alt. dette hjelper veldig mye. Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Det er C++, men du kan jo se litt her. Lenke til kommentar
ikono3 Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 er det bare 2d spill? eller 3d og? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå