Gå til innhold

Hjelp. seagate freeagent desk 1.5 tb sluttet å fungere!

Anbefalte innlegg

har hatt denne i snart en måned og behandlet den med omhu. før dag så jeg på en film fra den og gikk for å spise etterpå. da jeg var ferdig fant jeg ikke igjen filene, så jeg dro ut usbkabelen og strømmen. då jeg skulle sette den på igjen surrer den i gang og lager rare klikkelyder og lyser ikke... dette varer i 15 sekunder før den slutter å snurre.

noe det går an å prøve før jeg sender den tilbake til multicom?

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres ut som et klassisk tilfelle av infant death. Noen få prosent av alle harddisker (uavhengig av merke) inneholder produksjonsfeil og har en stor sjangse for å feile de første 3 måndene, selv om de behandles med største omhu og ikke blir tungt belastet.

Siden det som sansynligvis har skjedd er at lesearmens servo har tatt kvelden vil det sansynligvis gå ann å redde innholdet hvis du har noe kjempeviktig du ikke KAN miste. Da må du sende den inn til recovery som koster noen tusenlapper. Hvis du ikke vil betale noen tusenlapper for å få tilbake filer så er det bare å sende den inn igjen på RMA og få en ny.

Lenke til kommentar

har måttet åpnet 4 havarerte freeagent for og ta recovery på diskene, og merkelig nok har det alldri faktisk vært seagate sine egne disker i de så tviler på de lider av firmware feilen som er på enkelte disker av seagate.

de 4 jeg har åpnet hadde alle samsung 250/500gb 2.5", om jeg ikke husker helt feil var vell samsung første ute med 500gb 2.5" så sikkert derfor mye samsung disker brukt.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Backup på en ekstern harddisk er like dårlig som floppy mener jeg :D

Eksterne harddisker har tendens til å ta kvelden oftere enn løse vanlige harddisker. Noe pga varme og noe pga dårlige tilkoblinger inne i eksterne harddisken (dødsbillige komponenter)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...