Kjartan E!de Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 har hatt denne i snart en måned og behandlet den med omhu. før dag så jeg på en film fra den og gikk for å spise etterpå. da jeg var ferdig fant jeg ikke igjen filene, så jeg dro ut usbkabelen og strømmen. då jeg skulle sette den på igjen surrer den i gang og lager rare klikkelyder og lyser ikke... dette varer i 15 sekunder før den slutter å snurre. noe det går an å prøve før jeg sender den tilbake til multicom? Lenke til kommentar
unserheld Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Hjelp. Den har nok tatt kveld. Lenke til kommentar
Kjartan E!de Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 16 dager har jeg hatt den faktisk... Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Det høres ut som et klassisk tilfelle av infant death. Noen få prosent av alle harddisker (uavhengig av merke) inneholder produksjonsfeil og har en stor sjangse for å feile de første 3 måndene, selv om de behandles med største omhu og ikke blir tungt belastet. Siden det som sansynligvis har skjedd er at lesearmens servo har tatt kvelden vil det sansynligvis gå ann å redde innholdet hvis du har noe kjempeviktig du ikke KAN miste. Da må du sende den inn til recovery som koster noen tusenlapper. Hvis du ikke vil betale noen tusenlapper for å få tilbake filer så er det bare å sende den inn igjen på RMA og få en ny. Lenke til kommentar
Kjartan E!de Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 (endret) Uff... har mye viktig backup og skolearbeid der.. men det er ikke værdt tusenlapper... Hva kommer klikkingen av? og pleier ikke harddisker å lage litt ulyder før de dør? Endret 18. januar 2009 av Kjartan E!de Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Noen ganger, men ikke nødvendigvis. Det kommer ann på hvordan feilen som dreper disken oppstår. Lenke til kommentar
Kjartan E!de Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 Kan det ha noe med DETTE å gjøre? Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 "Uff... har mye viktig backup og skolearbeid der" -------------------------- Hvis dette er backup'n,så har du vel originalene på en annen harddisk ? Lenke til kommentar
Kjartan E!de Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 Tok backup av hele bærbaren da jeg formatere... rakk ikke ta det over igjen... Men er det en mulighet i havet for at det hjelper med firmware oppdatering? Lenke til kommentar
Kjartan E!de Skrevet 23. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2009 Seagate gidder ikke svare på mail jo... Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Firmware vil ikke hjelpe på ulyder. Det er som sagt trolig noe galt mekanisk. Er det lesehodet som har kommet litt ut av posisjon kan det hjelpe å hive harddisken i fryseren en stund. Men da ville du trolig hørt skrapelyder og ikke klikking. Lenke til kommentar
Kjartan E!de Skrevet 23. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2009 kjøpte en til søstra mi også... har lyst til å få lagt inn firmware før noe ryker:P Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 (endret) har måttet åpnet 4 havarerte freeagent for og ta recovery på diskene, og merkelig nok har det alldri faktisk vært seagate sine egne disker i de så tviler på de lider av firmware feilen som er på enkelte disker av seagate. de 4 jeg har åpnet hadde alle samsung 250/500gb 2.5", om jeg ikke husker helt feil var vell samsung første ute med 500gb 2.5" så sikkert derfor mye samsung disker brukt. Endret 25. januar 2009 av cruzader Lenke til kommentar
Kjartan E!de Skrevet 2. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2009 hah, lol.. nå røk den disken jeg fikk i erstatning som nesten er ubrukt også.. styr for all del unna! har nå mistet 1tb med filer og skal kontakte multicom og si hva jeg mener om saken.. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Si om hva da? Selger eller produsent har intet ansvar for dataene på harddisken de selger eller produserer. Eneste du har krav på er reparasjon/bytte av produkt. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Backup på en ekstern harddisk er like dårlig som floppy mener jeg Eksterne harddisker har tendens til å ta kvelden oftere enn løse vanlige harddisker. Noe pga varme og noe pga dårlige tilkoblinger inne i eksterne harddisken (dødsbillige komponenter) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå