DementedAlbino Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Som fattig og ikke minst lat student vurderer jeg å gå til anskaffelse av en brukt scooter som skal frakte meg til å fra skolen de neste tre årene. Jeg er i utgangspunktet ikke interessert i å betale mer enn maks 4000,- for den, men siden jeg ikke kan noe som helst om disse framkomstmidlene trenger jeg litt hjelp her. Hvor langt kan en scooter gå før motoren tar kvelden? Ser det selges en ikke så langt fra her jeg bor som ligger i min prisklasse, men den har gått rett over 30 000 km, men virker å være i god stand ellers. Så har dere noen gode råd til meg i jakten på en scooter? Hvor mye må jeg beregne i utgifter til vedlikehold? Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Som fattig og ikke minst lat student vurderer jeg å gå til anskaffelse av en brukt scooter som skal frakte meg til å fra skolen de neste tre årene. Jeg er i utgangspunktet ikke interessert i å betale mer enn maks 4000,- for den, men siden jeg ikke kan noe som helst om disse framkomstmidlene trenger jeg litt hjelp her. Hvor langt kan en scooter gå før motoren tar kvelden? Ser det selges en ikke så langt fra her jeg bor som ligger i min prisklasse, men den har gått rett over 30 000 km, men virker å være i god stand ellers. Så har dere noen gode råd til meg i jakten på en scooter? Hvor mye må jeg beregne i utgifter til vedlikehold? 30 000km ER MYE. Hva slags scooter er det i så fall? Merke? Er det 2-taktsmotorer det er snakk om, så kan de vari alt fra 5-20.000km på orginal stempel og sylinder dersom du ikke gjør noe særlig med dem. Men levetiden kommer helt an på hvordan du kjører. Gir du full gass fra den er kald så går ting fort i stykker. Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 30 000 for en scooter syntes jeg er vel mye, selv om den virker som om den er i god stand. Utgifter og slik er det bensin og olje en sjelden gang som kommer til å koste deg mest. En full tank ligger vel på rundt 60-70 kroner +/- hvor mye du fyller og hvordan bensinprisene er. Ville heller betalt litt mer enn 4k så hadde du kanskje fått solgt den til en ok pris om tre år. Pass på når du kjøper en billig scooter at det ikke er noe feil med den. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 (endret) Er denne det er snakk om: http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode...amp;WT.svl=Link Jeg skulle gjerne brukt mer penger på en scooter så jeg er sikker på at jeg gjør en bra deal, men så lenge pengene ikke er tilstede går det dessverre ikke. Jeg er i grunn bare ute etter en så billig som mulig scooter som holder i 2.5 år med så lite utgifter på deler som mulig:) Endret 18. januar 2009 av svortevik Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Scooteren er sikkert helt grei og går fint, men jeg hadde aldri kjøpt en som har gått 31 000 km. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) Scooteren er sikkert helt grei og går fint, men jeg hadde aldri kjøpt en som har gått 31 000 km. Kan du si hvorfor? Moped-deler koster jo nesten ingenting. Og selv om den er kjørt mye betyr det ikke den er dårligere enn de som er kjørt mindre. Hadde det vært en si, 90 modell så er den jo egentlig ikke kjørt så veldig mye gjennom årene.. Ok, på den scooteren tror jeg at jeg må si meg enig Ari. Endret 20. januar 2009 av .Butthead. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Scooteren er sikkert helt grei og går fint, men jeg hadde aldri kjøpt en som har gått 31 000 km. Kan du si hvorfor? Moped-deler koster jo nesten ingenting. Og selv om den er kjørt mye betyr det ikke den er dårligere enn de som er kjørt mindre. Hadde det vært en si, 90 modell så er den jo egentlig ikke kjørt så veldig mye gjennom årene.. Ok, på den scooteren tror jeg at jeg må si meg enig Ari. Spørs hvilket merke det er snakk om.. deler til min Apriliascooter er svindyrt. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Men det er vel fordi det innsprøytning? Slik koster litt fordi det er såpass avansert ja. Men ellers pleier det å være billig. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Men det er vel fordi det innsprøytning? Slik koster litt fordi det er såpass avansert ja.Men ellers pleier det å være billig. Tja, når en mutterskive koster 7 euro og et sett variatorvekter 30 euro så syns jeg at det er SVINDYRT. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 25. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2009 Har funnet noen andre alternativer i min prisklasse, så kanskje noen kan se over de og si om det er noe å holde seg unna eller om det kan være et bra kjøp. Peugeot Ludix SYM Jet Vectra R50X Peugeot Speedfight 2 Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Utenom den der Vectra driten så det greit ut. Ludix er jo veldig enkel og liten scooter, ikke noe særlig pen men gjør det den er lagt for. Sym virker om et litt ukjent merke, men de har holdt på ganske lenge og lager greie scootere. Men litt vanskelig å få tak i deler til. Speedfighten virker bra, men du får jo ikke se bilder av den han har.. Hadde det vært meg hadde jeg ringt og hørt med han som har speedfighten, fått flere bilder samt spørt litt spørsmål om sykkelen. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 25. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2009 Jeg bryr meg i grunn svært lite om hvordan den ser ut, så lenge den går som den skal og ikke gir meg de store utgiftene de neste tre årene:) Da dropper jeg vectra scooteren, så forhører jeg meg litt mer om de andre som var der:) Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 Hva med keeway focus, er det en bra scooter som ikke er så gale med hensyn til deler osv? Hvordan er det å trimme disse? Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Vurderer selv en sånnen som neste scooter hvis jeg i det hele skal ha det da Er ca samme scooter som CPI Hussar, og den er det mange som driver å trimmer osv. Deler er det nok lett å få tak i, siden det er flere scootere med andre navn som er nesten helt like. Trimming(se over) burde gå greit. Vet at man får ganske sprek trim til disse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå