mushi Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Igår var jeg i dyrebutikken og kjøpte en algeskrape som skulle fjerne alger som har grodd helt fast. Brukte den nå, og hele akvariet mitt er fult av riper og ser helt grusomt ut. Jeg må nå kjøpe nytt. Det jeg kjøpte til å skrape med er ikke orgiginalt laget for å bruke på akvarier, men dyrebutikken solgte det som det, og jeg regnet med de faktisk har prøvd det ut først. Har jeg noen rettigheter? Kan jeg få dyrebutikken til å kjøpe nytt akvarie til meg? Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Høres ut som du brukte en skrape med en slags barberhøvel. Har du plast- eller glassvegger i karet ditt ? Disse skal helst brukes på glass, men det viste du sikkert ? Lenke til kommentar
mushi Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 Ja var noe sånt, den var veldig skarp. Har glassakvarium med stålramme og rette vegger. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Jeg mener det er nesten umulig å lage riper i glass med kniv. Prøv på et annen glass og se selv. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 Jeg er 1000% sikker på at akvariet mitt er av glass hvis det er det du mener. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Sikker på at det ikke er polycarbonatglass eller noe annet slikt da? Og husket du på å ikke gå helt ned i sandkanten? Drar man med seg opp sand derifra så blir det riper. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 Var forsiktig med det ja. Skrapet også i en 90 graders vinkel som jeg har lest at man skal gjøre med metalskraper. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 Fikk tips om at jeg skal ta med skrapet til dyrebutikken og vise dem på glasset deres der hvis de ikke tror meg. Får håpe jeg kommer noe vei med dette. Lenke til kommentar
phax Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Klarer du å kjenne ripene med fingrene? Hadde lignende problem på bilen da jeg hadde brukt en isskrape av metall. Det gikk bort med litt polering. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Selv kjøpte jeg en magnetskrape som er en slags borelås på innsiden. Litt gnikking og gnukking må til, men så absolutt et godt redskap. Eneste ripen jeg har fått var selvforskyldt, ettersom jeg gikk litt langt ned og dro med meg sand opp. Absolutt å anbefale denne typen. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 Har en sånn, er ikke sjangs i havet til å ha fått vekk med det. Men nå er algene vekk og akvariet fult av riper. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Jøsses. Sliter du såpass med alger altså? Har du en CO2-pumpe forresten? Etter at jeg installerte det, så har jeg knapt hatt alger på glasset. I tillegg har jeg tre siamesiske algespisere og en ancistrus. Men så er det ikke så alt for stort akvariet mitt da (75 liter). Lenke til kommentar
mushi Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Har ikke skrapt alger på en god del måneder så sideglassene så det grodde stein fast.. Har egentlig nesten ikke alger, mye algespisere har jeg også Endret 19. januar 2009 av mushi Lenke til kommentar
Caze Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Min erfaring er at barberblad-skrape er best for glass-akvarier. Disse magnet-løsningene lager ofte riper, da mikroskopiske steiner/sand ALLTID klarer å lure seg inn mellom glasset og magneten. Med barberblad har jeg aldri klart å ripe opp glasset... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå