kebabtryne Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 (endret) Har bestemt meg for å kjøpe Dynavoice F6 høyttalere. Da disse har fått gode kritikker og gir god lyd for pengene. Har vært viktig for meg å få et billig anlegg som gir suround-lyd! Vil bli brukt til å se en god del film, og litt musikk. Før jeg kjøper anlegget i en fei, har jeg noen spm. i denne tråden jeg håper å få svar på Spm 1 Jeg har et rom som er på 13-14 kvadratmeter. Dette rommet har også en utgang/rompassasje som er 1m. bred. Vedlegg nederst på siden: laget skisse av rommet! Jeg er usikker på om rommet er for lite til slike "store" høyttalere, eller om dette vil gå? Så lurer jeg på om lyden vil forsvinne mye ut av rommet, siden jeg har 1m. utgang, se gjerne vedlagt vedlegg:) spm 2 Jeg ser også at denne dynavoice f6 pakken selges mye bare med de to fronthøyttalerne. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt meg et anlegg med 5 høyttalere (+ de to bak og centeren). Skjønner ikke hvorfor det ikke selges komplett anlegg. Er det slik at det ikke er så nødvendig med full surround, og må jeg kjøpe høyttalerne hver for seg, for å få hele anlegget sammen? edit: ser de selger en pakkeløsning på surround, men hadde håpet på å kanskje finne noe brukt til en rimeligere penge. Bor forøvrig sentralt i Bergen! spm 3 -reciever/forsterker Mitt neste punkt er forsterker/reciever. Jeg trenger noe som driver høyttalerne. Hva kan anbefales til disse høyttalerne? Jeg er ikke på utkikk etter det nyeste og mest fancy teknologien, som gjør at jeg med ut med de ekstra tusenlappene. spm 4 og 5 Jeg har en PS2 til å spille dvd filmer. Er det ikke nødvnedig med en annen spillemaskin til et slikt anlegg? Kommer kabler med når man kjøper høyttalere? Da tror jeg alle spm. er der som jeg trenger svar på for å få et surround-anlegg! Glad for svar Rommet_FORENKLET.bmp Endret 20. januar 2009 av kebabtryne Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Kabler kommer sjelden med når du bare kjøper høyttalere. Nad t744 kan jo være et alternativ, prisen er ikke så ille og lyden fungerer absolutt. Har aldri hørt den med F6, men regner med det skal lage ganske bra lyd. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Den åpningen vil nok "spise" litt lyd, men det er jo bare sånn det er. Ingen rom er perfekte! De selger fult Dynavoice sett på surround.no Personlig kan jeg ikke så mye om surround recivere så det får jeg overlate til andre her på forumet. Tror ikke du trenger noe annet en PS2'en til å spille av filmer. Kommer jo litt ann på tven, men tror ikke du vil merke så mye forskjell på den og en billig dvdspiller. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 F6 fungerer utmerket, så hvis den er i riktig prisklasse ser jeg ingen grunn til å ikke vurdere et par. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå