fredrikoz Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 skulle starte opp maskinen min etter ca et halvt år uten drift. da kommer det kun svart skjerm og en gul LED lyser på hovedkort, dette er et Gigabyte GA-K8NSNXP-939 hovedkort, kan det være skjermkortet som har tatt kveld ? :S Takker for svar. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Anbefaler å titte i denne tråden. Skulle jeg gjettet på noe ville jeg forøvrig gjettet på strømforsyningen. Lenke til kommentar
fredrikoz Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 Anbefaler å titte i denne tråden. Skulle jeg gjettet på noe ville jeg forøvrig gjettet på strømforsyningen. Har forsåvidt samme symptomene som han karen her fikk, men jeg har flyttet på rambrikka og prøvd med to ulike skjermkort osv, fortsatt svart skjerm, alt fungerer strøm-messig, altså det ser ut til at strømforsyninga fungerer. Noen Tips ? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 For å eliminere strømforsyningen kan du prøve å "jumpstarte" strømforsyningen, via denne guiden fra Hardware.no. Dette kan du gjøre om du ønsker å sjekke om strømforsyningen din virker. Men vær forsiktig er du snill. Lenke til kommentar
fredrikoz Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 Det har jeg også gjort Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Har du prøvd å "resette" CMOS/BIOS for å se om det gir noen utslag? Lenke til kommentar
fredrikoz Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 Jepp, men ingen utslag desverre Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Fungerer skjermkortene om du setter de i en annen maskin? Lenke til kommentar
fredrikoz Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 Det har jeg ikke prøvd enda, men jeg prøvde med et annet skjermkort som jeg vet fungerer, og satte det i min maskin. fortsatt svart skjerm :S Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Å du er sikker på at alle kabler er koblet til i maskinen? Dette virker litt underfundig Lenke til kommentar
fredrikoz Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 Har sikkert gått over de 1000ganger men jeg kan sjekke en gang til, hørte og at viss cpu vifta var frakoblet så kunne det og gjøre at den ikke ville starte opp, jeg har vannkjøling så jeg har jo fjerna den, men da jeg koblet den på for og teste så var det fortsatt like dødt, altså absoluttt ALT starter opp og går som det skal, ingen piping fra speaker eller noe, eneste er at det er svart skjerm og en gul LED lyser på HK, Led`en på skjermen blinker grønt. Lenke til kommentar
fredrikoz Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 Fant problemet var en motstand på Hovedkortet som hadde brent seg, loddet på ny og vips, god som gull, merkelig nok ingenting annet som hadde kortsluttet. Takker masse for hjelpen jeg har fått her inne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå