Kalinken Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Mange prostituerte vil nok snarere beskrive det som valget mellom å vaske opp dritten og å ha sex med den. Det er ikke akkurat Pretty Woman som spilles inn i Oslos gater på nattestid, og kundene er ikke Richard Gere. Jeg tror man skal være forsiktig med å slå fast at horekunder er så mye mindre attraktive enn andre menn. Utifra det jeg har lest er menn fra alle samfunnssjikt og personlighetstyper representert i denne kategorien. Såvidt jeg husker var vel den eneste konklusjonen man kom fram til gjennom granskning av horekunder som gruppe, at en horekunde statistisk sett ikke var forskjellig fra andre menn. Men det er jo mulig at undersøkelser fra et land ikke nødvendigvis er overførbare til et annet land. Leste om dette i en artikkel om horekunder i Scientific American Mind, så det var nok ikke noen norsk undersøkelse de refererte til. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Det som var poenget mitt og som druknet litt i en uheldig formulering er at prostituerte som jobber for at mannen skal få sitt fortest mulig stort sett gjør en bedre jobb enn de fleste one nights eller de fleste koner. De er også med på mer... det med burgertjenestene kom feil ut, tenkte mest på at et fast forhold kan være som å spise på en burgersjappe. Man blir litt mett, det er stort sett greit osv men av og til vil man ha noe mer.... Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Jeg tror man skal være forsiktig med å slå fast at horekunder er så mye mindre attraktive enn andre menn. Utifra det jeg har lest er menn fra alle samfunnssjikt og personlighetstyper representert i denne kategorien. Horekunder finnes i alle samfunnslag, men de velstående stopper ikke i Skippergata (eller hvor nå de prostituerte holdt til før forbudet.) De finner dem i Blabla (eller har de sluttet med slike annonser?) og kulørte mannfolkblader, og selvsagt på nettet. Som jeg har sagt tidligere er det forskjell på gateprostitusjon og "call girl"-virksomhet. Det gjelder både selger, kjøper og vare. De undersøkelsene jeg har lest antyder at 9 av 10 gateprostituerte vemmes over de fleste av sine kunder. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Det som var poenget mitt og som druknet litt i en uheldig formulering er at prostituerte som jobber for at mannen skal få sitt fortest mulig stort sett gjør en bedre jobb enn de fleste one nights eller de fleste koner. Det har jeg ikke erfaringsgrunnlag nok til å si noe definitivt om. Jeg har bare hatt en kone, og så langt ingen prostituerte. Så jeg får ta ditt ord for det. De er også med på mer... Det kommer nå an på den prostituerte det. Mange av dem setter klare grenser. Og når det gjelder koner så er de nok ikke alle like "pripne". det med burgertjenestene kom feil ut, tenkte mest på at et fast forhold kan være som å spise på en burgersjappe.Man blir litt mett, det er stort sett greit osv men av og til vil man ha noe mer.... Ja, man kan sikkert bli mett av maten hjemme. Og da kan sikkert en pølse på Shell-stasjonen være en grei avveksling. Men noe gourmet-måltid får du ikke for noen hundrelapper i buskene bak Børsen. Geir Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Twfa: Poenget mitt er vel i grunn at det at noen blir tvunget til det eller at det ikke er spesielt lekkert arbeid alltid gjør det ikke moralsk feil med prostitusjon og det gjør heller ikke at man skal frata voksne folk retten til å bedrive med sex på akkurat den måten de vil. Jeg har en dame av meg som ønsker at jeg skal betale henne for sex fordi hun tenner på det. Det er en av hennes fetisher. Med en lovgivning som den vi har i dag så vil dette være ulovlig. Greit nok man blir ikke tatt av det, men som en prinsippsak synes jeg det er moralsk feil at noe seksuelt jeg gjør med noen samtykkende på soverommet skal være på noen måte straffbart. Lenke til kommentar
unserheld Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 jizez pivotal, nice. tror jeg? Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 unserheld: Haha, ja, har ikke noe imot det Men det var heller ikke poenget mitt Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Twfa: Poenget mitt er vel i grunn at det at noen blir tvunget til det eller at det ikke er spesielt lekkert arbeid alltid gjør det ikke moralsk feil med prostitusjon og det gjør heller ikke at man skal frata voksne folk retten til å bedrive med sex på akkurat den måten de vil. Vi er enige om den siden av saken. Prostitusjon som sådan er i mine øyne ikke moralsk feil. Og jeg har ingen problemer med noen typer sex, så lenge den foregår mellom frivillig samtykkende voksne mennesker. Men det forandrer ikke på det faktum at dagens (gårsdagens, nå da) gateprostitusjon har tydelige og betydelige skyggesider, både av kriminell og annen karakter. Vi vet at det er et element av tvang i dette, vi vet at det er et element av menneskehandel, og vi vet at det er et element av sosial nød i dette. Alt dette i så betydelig grad at det er grunn til som kunde å stille spørsmålstegn ved frivilligheten, selv om man har samtykket. The most harmful aspect of prostitution is repeatedly enduring unwanted sex. Although the women agree to sexual activity, it is unwanted. They use drugs or alcohol to disassociate. Det var mitt opprinnelige utgangspunkt i denne tråden, at horekunder som oppsøker gateprostitusjon strengt tatt ikke kan påberope seg uvitenhet om de tvangsmekanismer som opprettholder tilbudet her, men velger enten å ignorere det eller å hylle seg inn i falske forestillinger om at "deres" hore ikke er en av dem. When a man visits a prostitute, the mere act of handing over cash for services removes, in his mind, all emotional obligations to her. Det finnes mennesker - både kvinner og menn - som tenner på mye rart. Og "det forbudte" i prostitusjonen er en opplagt fetish. Derfor kan frie(!) kvinner selvsagt tenne på symbolikken i å få stukket til seg en hundrelapp. Det er ikke noe rart i dette, med mindre man er puritaner av den gamle skolen og tror at kvinner ikke kan ha glede av sex. Selvsagt kan de det. Men ekte prostituerte gjør det ikke, enten de gjør det frivillig eller ei. Når du har sex bokstavelig talt tusenvis av ganger i året blir ting litt anderledes enn for din venninne. De prostituerte ønsker ikke sex, det får de mer av enn noe menneske kunne ønske, og i former som ingen kunne ønske seg. De gjør det for pengene, hverken mer eller mindre, det er en jobb. Geir Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Twfa: Tror vi for det aller meste er enige ^^ Jeg mener bare at det er synd (og feil) at disse kriminelle baksidene skal gå utover en ellers ok ting og i praksis gå utover private saker. Blir litt av den samme holdningen som jeg har til narkotika. Jeg synes de burde slå hardt ned på menneskehandel og tvangsprostitusjon. Men jeg synes virkelig ikke at kriminalisering er en god måte å gjøre dette på, ikke moralsk sett og ikke for de involverte. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Hva med det faktum at ved å benytte deg av slike tjenester kan du indirekte støtte en kynisk å barbarisk menneskehandel? Kanskje hvis du går i en mørk bakgate for å finne deg en prostituert ja. Men det blir som å si at man ikke må kjøpe mat fordi enkelte matkjeder begår lovbrudd, og ved å fortsette å kjøpe mat støtter du indirekte lovbruddene deres. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) Hva med det faktum at ved å benytte deg av slike tjenester kan du indirekte støtte en kynisk å barbarisk menneskehandel? Veier ikke dette tyngre en dine egne behov der å da? Ved å benytte deg av en del vaskefirmaer støtter du indirekte kynisk å barbarisk menneskehandel og slavearbeid. Alle som benytter seg av innleide vaskefirmaer burde gremmes og settes inn i fengsel ikke sannt? (det er en del vaskefirmaer som benytter seg av ulovelige innvandrere uten oppholdstillatelse og som ofte har kommet seg inn i landet ved hjelp av menneskesmuglere, ol. og disse utnyttes av disse vaskefirmaene ved at de ikke følger arbeidsloven (ikke pauser, for lang arbeidstid, ikke noen slags sykerettigheter, ol.) Hvor er da forskjellen på kundene av disse vaskefirmaene og horekundene (med unntak av din moralisme)? Menneskehandel, hallikkvirksomhet, trusler, voldtekt, osv. er allt krimminellt fra før av. Så hva med å håndheve de lovene man faktisk har isendenfor å komme med en tullete moralismelov og et nytt sedelighetspoliti? hvordan kan folk nyte kjøpt sex? Hvordan kan folk nyte kjøpt sjokoladekake? alle vet jo at den blir best når men lager den selv og selve arbeide med å lage den er jo en del av tilfredstillelsen. Og tenk på at det er sikkert flere av de som jobber på sjokoladekakefabrikken som ikke liker spesiellt godt å stå å lage sjokoladekake hele tiden og bare gjør det pga pengene. (tenk på de stakkars sjokoladekakebakerene som ikke liker jobben sin men som gjør det for å tjene penger a. de må jo ha det helt forfærdelig ikke sannt?) Endret 29. januar 2009 av flesvik Lenke til kommentar
Stoop kid Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) Altså, hvordan kan folk nyte kjøpt sex? Hvordan kan folk enjoye sånt? Spesielt de som er prostituerte under tvang. Gatehorene: Man er trøtt, drita og kåt på byen, ser en hore og tenker "Øyh! Fett!", og kjører på. Er ikke snakk om at det nødvendigvis skal tenkes så veldig mye. Netthorene: *Desperate/innesluttede gutter som har gitt opp vanlig sjekking (uten å ha sjekka ut Sjekketråden her på forumet), og vil oppleve intimitet med kvinner en gang i livet. Dette behovet overgår moralske skrupler, dersom de har dem. *Menn som vil oppleve å ha sex med en prostituert. *Menn som ikke synes 1500 / time eller hva det koster høres så veldig ille ut for en runde sex skreddersydd for dem. Kort og godt. Vet at dette innlegget ikke virker så veldig gjennomtenkt, men føler ikke det er så mye mer å si. Emnet er utdebattert, og de dype argumentene fra begge kanter har blitt skrevet overalt. Som paaskehare var inne på, så er det samme debatt-rælet i starten av Gledespiken og Confessions of a Callgirl-bloggene, men de har heldgivis gitt opp nå. Endret 29. januar 2009 av Quicko Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå