Hrodebert Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Det jeg ikke helt skjønner er hvorfor du skal bruke så mange innlegg på å prøve å få meg til å forstå noe jeg har forstått for mange år siden. Selv om man forstår, er det ikke dermed sagt at man aksepterer. Dette er i mine øyne å distansere seg fra realiteten ved å rettferdiggjøre prostitusjon. Helt greit! Men jeg trenger forsatt ikke å like det!? Endret 23. januar 2009 av roberteh Lenke til kommentar
larsingedude Skrevet 23. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2009 Det jeg ikke helt skjønner er hvorfor du skal bruke så mange innlegg på å prøve å få meg til å forstå noe jeg har forstått for mange år siden. Selv om man forstår, er det ikke dermed sagt at man aksepterer. Dette er i mine øyne å distansere seg fra realiteten ved å rettferdiggjøre prostitusjon. Helt greit! Men jeg trenger forsatt ikke å like det!? jeg kommer heller aldri til å synes noe om prostitusjon. - man vet aldri om det er frivillig prostitusjon, eller om det er den enste muligheten for de som gjør det. selv kan jeg ikke forestille meg at noen ville selge sin egen kropp hvis de hadde andre muligheter. - nå vet jeg ikke hvordan de oppleves for kvinnen, men jeg ville følt meg som en lite krypdyr mens jeg hadde sex hvis jeg kun hadde sex for å tilfredsstille meg selv, da hadde vært helt vanvittig å sett en kvinne bare ligge der uten noen som helst passion eller engasjemang også er mine verdier at sex er noe mellom 2 mennesker hvor begge ønsker det, kun for nytelse og uten noen plikt/jobb involvert. Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 selv kan jeg ikke forestille meg at noen ville selge sin egen kropp hvis de hadde andre muligheter. Da har du særdeles dårlig fantasi. Jeg ville gjort det glatt, og vet om mange andre som ville gjort det også - nå vet jeg ikke hvordan de oppleves for kvinnen, men jeg ville følt meg som en lite krypdyr mens jeg hadde sex hvis jeg kun hadde sex for å tilfredsstille meg selv, da hadde vært helt vanvittig å sett en kvinne bare ligge der uten noen som helst passion eller engasjemang Hvor du har det i fra at kvinnen bare ligger der uten noen lidenskap eller engasjemang? Høres ut som en skikkelig dårlig prostituert. Akkurat som folk kan ha heftig og god sex på en ONS så er det ingenting i veien for at sex med en prostituert ikke kan være bra. Faktisk så vil jo prostituerte ofte vite mer om hva de driver med enn ei gjennomsnittlig dame. Og du setter kvinnen veldig sterkt som et offer her. Mens det faktisk er mange prostituerte som gjør dette fordi de vil. også er mine verdier at sex er noe mellom 2 mennesker hvor begge ønsker det, kun for nytelse og uten noen plikt/jobb involvert. Synes du det er greit å presse dine verdier nedover hodene på andre da? Lenke til kommentar
larsingedude Skrevet 23. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2009 selv kan jeg ikke forestille meg at noen ville selge sin egen kropp hvis de hadde andre muligheter. Da har du særdeles dårlig fantasi. Jeg ville gjort det glatt, og vet om mange andre som ville gjort det også - nå vet jeg ikke hvordan de oppleves for kvinnen, men jeg ville følt meg som en lite krypdyr mens jeg hadde sex hvis jeg kun hadde sex for å tilfredsstille meg selv, da hadde vært helt vanvittig å sett en kvinne bare ligge der uten noen som helst passion eller engasjemang Hvor du har det i fra at kvinnen bare ligger der uten noen lidenskap eller engasjemang? Høres ut som en skikkelig dårlig prostituert. Akkurat som folk kan ha heftig og god sex på en ONS så er det ingenting i veien for at sex med en prostituert ikke kan være bra. Faktisk så vil jo prostituerte ofte vite mer om hva de driver med enn ei gjennomsnittlig dame. Og du setter kvinnen veldig sterkt som et offer her. Mens det faktisk er mange prostituerte som gjør dette fordi de vil. også er mine verdier at sex er noe mellom 2 mennesker hvor begge ønsker det, kun for nytelse og uten noen plikt/jobb involvert. Synes du det er greit å presse dine verdier nedover hodene på andre da? jeg presser ingen verdier nedover hode på noen, hvis du ikke er interesert i mine meninger kan du vel bruke kvelden på noe annet, f eks kjøpe deg litt sex? Og du setter kvinnen veldig sterkt som et offer her. Mens det faktisk er mange prostituerte som gjør dette fordi de vil. hvor fant du ut dette? kjenner du mange prostituerte kanskje? tviler strekt på at den average sex kjøper vil gjøre det til en vill kveld for kvinnen, det er så naivt.. Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 jeg presser ingen verdier nedover hode på noen, hvis du ikke er interesert i mine meninger kan du vel bruke kvelden på noe annet, f eks kjøpe deg litt sex? Jeg har ikke noen interesse av å kjøpe sex, iallefall ikke her hvor jeg kjenner mange damer. Kanskje på ferie dog for å prøve av de lokale variantene Og jo, om du ønsker at prostitusjon skal være ulovlig pga at det bryter med dine verdier så ønsker du å presse verdiene dine ned over hodene på andre gjennom lovgivning. hvor fant du ut dette? kjenner du mange prostituerte kanskje? Tja, jeg kjenner en del som ikke hatt noe imot å prostituert seg selv og kjenner noen som har solt kroppen sin på andre måter med. f.eks stripping. tviler strekt på at den average sex kjøper vil gjøre det til en vill kveld for kvinnen, det er så naivt.. Det har jeg da heller ikke sagt. Men når jeg får en kunde på jobben så klarer jeg fint å være engasjert og entusiastisk til hva kunden vil gjøre samme hvor høl i hodet han her Det er snakk om kundebehandling. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 (endret) Og du setter kvinnen veldig sterkt som et offer her. Mens det faktisk er mange prostituerte som gjør dette fordi de vil. "Vil" er et relativt begrep. Det er ikke uvesentlig hvorfor de vil. Som regel er det av økonomiske årsaker. Det jeg har lest av undersøkelser avkrefter myten om at de har utbytte av det på andre måter. 9 av 10 gateprostituerte vemmes over de fleste av sine kunder. Bare en håndfull av hundre har noen nytelse av det seksuelt. De utvikler derfor teknikker for å gjøre kunden "sprekkeferdig" før samleiet/oral sex, slik at denne skal vare så kort som mulig. Dette er ikke det samme som stripping. Det er ikke nakenheten som er problemet, det er å være prisgitt det som kommer, i og utenfor selve prostitusjonen. Ikke sjelden er det vold av ulik karakter, enten det er fra kunder, halliker eller langere, det er frykten for kjønnssykdommer, det er det å ikke kunne avvise en kunde om han viser seg å ikke være helt stabil. Flesteparten av gateprostituerte er utsatt for vold flere ganger, mange av dem har en bakgrunn fra rus og(/eller en voldelig barndom. Mange undersøkelser, deriblant Pro-senterets, dokumenterer dette. En kanadisk undersøklse viser at draps- og selvmordshyppigheten blant gateprostituerte er flere ganger den hos normalbefolkningen. Og det er ikke engang først og fremst kundene som er voldsomme: Halvparten av Oslos prostituerte er blitt banket opp, 17% truet med våpen, en tredjedel voldtatt og en tredjedel tvunget til sex, "utenfor jobben". Avisene kan fortelle at volden ble råere etter at de utenlandske prostituerte kom til landet, fordi det presset prisene ned og dermed endret klientellet seg. Inneprostituerte, som kan velge sine kunder og møter dem under ordnede og anstendige forhold har det litt anderledes. Volden fra kunder er mindre, men ikke fra bakmenn og andre. Jeg kjente også jenter som ikke ville hatt noe imot å prostituere seg når jeg var ung. Noen mente det var lett-tjente penger. De fleste lot det bli med tanken, et par av dem gjorde alvor av det. Det fikk de angre på. De gikk ut og inn av rusavvennings-institusjoner i årevis etter å ha havnet på kjøret. Hvordan det gikk med dem til slutt aner jeg ikke. Geir Endret 24. januar 2009 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 "Vil" er et relativt begrep. Det er ikke uvesentlig hvorfor de vil. Som regel er det av økonomiske årsaker. Ja de fleste jobber nå av økonomiske årsaker. Det burde da si seg selv og ikke være spesielt relevant. Det jeg har lest av undersøkelser avkrefter myten om at de har utbytte av det på andre måter. 9 av 10 gateprostituerte vemmes over de fleste av sine kunder. Bare en håndfull av hundre har noen nytelse av det seksuelt. De utvikler derfor teknikker for å gjøre kunden "sprekkeferdig" før samleiet/oral sex, slik at denne skal vare så kort som mulig. Har ikke påstått dette heller Og slik er det vel i mange yrker det. Ikke alle som er så heldige og ha bare med greie eller behagelige kunder å gjøre. Ikke sjelden er det vold av ulik karakter, enten det er fra kunder, halliker eller langere, det er frykten for kjønnssykdommer, det er det å ikke kunne avvise en kunde om han viser seg å ikke være helt stabil. Flesteparten av gateprostituerte er utsatt for vold flere ganger, mange av dem har en bakgrunn fra rus og(/eller en voldelig barndom. Mange undersøkelser, deriblant Pro-senterets, dokumenterer dette. En kanadisk undersøklse viser at draps- og selvmordshyppigheten blant gateprostituerte er flere ganger den hos normalbefolkningen. Og det er ikke engang først og fremst kundene som er voldsomme: Halvparten av Oslos prostituerte er blitt banket opp, 17% truet med våpen, en tredjedel voldtatt og en tredjedel tvunget til sex, "utenfor jobben". Avisene kan fortelle at volden ble råere etter at de utenlandske prostituerte kom til landet, fordi det presset prisene ned og dermed endret klientellet seg. Er ikke uenig med deg, men dette er en jo en del av problematikken som kan løses av legalisering. Ser ingen grunn til at dette gjør prostitusjon i seg selv fælt. Jeg kjente også jenter som ikke ville hatt noe imot å prostituere seg når jeg var ung. Noen mente det var lett-tjente penger. De fleste lot det bli med tanken, et par av dem gjorde alvor av det. Det fikk de angre på. De gikk ut og inn av rusavvennings-institusjoner i årevis etter å ha havnet på kjøret. Hvordan det gikk med dem til slutt aner jeg ikke. Om de gikk inn og ut av rusavvenningsinstitusjoner så hadde jo da helt klart andre problemer enn prostitusjon. Og ja, det er synd at prostitsjon i stor grad styres svart og at man må inn i det kriminelle miljøet for å få det til. Men det er ikke noe argument mot prostitusjon det heller mener jeg. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Ja de fleste jobber nå av økonomiske årsaker. Det burde da si seg selv og ikke være spesielt relevant. Det er relevant for spørsmålet om prostituerte ville selge kroppen sin hvis de hadde andre muligheter. De fleste av oss tar oss en utdannelse og velger et yrke de interesser seg for og finner en arbeidsplass de trives på. Prostituerte fleste får ingen av delene. Vi må alle ha penger for å leve, men vi drives ikke av nød eller tvang. Har ikke påstått dette heller Og slik er det vel i mange yrker det. Ikke alle som er så heldige og ha bare med greie eller behagelige kunder å gjøre. Jeg har jobbet med kundebehandling på mange måter, i butikk, med support og salg. Jeg har møtt min andel av drittsekker i årenes løp, men aldri har jeg blitt voldtatt eller banket opp av en kunde. Aldri er jeg blitt tvunget til sex av sjefen eller fått en pistol i kjeften med beskjed om å hjelpe kunden selv om han er et kryp. Er ikke uenig med deg, men dette er en jo en del av problematikken som kan løses av legalisering. Ser ingen grunn til at dette gjør prostitusjon i seg selv fælt. Prostitusjon "i seg selv" er ikke fælt, i mine øyne. Hva voksne samtykkende mennesker gjør med hverandre, og om penger veksler hender i sakens anledning, har jeg som liberaler ikke noe problem med. Men voldsproblematikken blir ikke borte av legalisering, det er en myte. Prostitusjon har ikke vært forbudt i Norge siden 1902, (det har derimot hallikvirksomhet og menneskehandel), allikevel har de prostituerte hverdag vært preget av vold. Jeg vet ikke om jeg i en sen nattetime kan forklare hvorfor prostitusjonen er så forrående, men den er det og har vært det. Til alle tider, i alle slags samfunn, og med alle slags lover. Selv i land der organisert prostitusjon og bordeller er tillatt og reklamerer med glade call girls som velter seg i luksus med politikere og rikfolk finnes det en skyggeside av gateprostitusjon og vold. Om de gikk inn og ut av rusavvenningsinstitusjoner så hadde jo da helt klart andre problemer enn prostitusjon. Og ja, det er synd at prostitsjon i stor grad styres svart og at man må inn i det kriminelle miljøet for å få det til. Men det er ikke noe argument mot prostitusjon det heller mener jeg. Dette blir en "høna og egget"-problematikk. Faktum er at før menneskehandel, øst-europeiske bander og afrikanere overtok markedet var de fleste gateprostituerte i Oslo narkomane, alkoholiserte eller på andre måter sosialt handicappede. Det kan være greit å tenke litt på hvorfor. Skippergata er ikke "The best little whorehouse in Texas", og har aldri vært det. Offentlig godkjente bordeller hadde skaffet noen jenter bedre arbeidsforhold, men ikke de som må jobbe på gata. En almen betraktning til slutt: Prostitusjonsdebatten er sørgelig polarisert. På den ene siden står de som mener at prostitusjon som sådan er synd eller vold - denne uhellige alliansen mellom kristenmoralister og feminister, som vil ha prostitusjonen forbudt og fjernet fra gaten av moralske grunner, og på den andre siden idelogiske liberalister som tenker sosialdarwinistiske tanker hvor de som havner i samfunnet grøftekant kan skylde seg selv... Geir Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Det er relevant for spørsmålet om prostituerte ville selge kroppen sin hvis de hadde andre muligheter. De fleste av oss tar oss en utdannelse og velger et yrke de interesser seg for og finner en arbeidsplass de trives på. Prostituerte fleste får ingen av delene. Vi må alle ha penger for å leve, men vi drives ikke av nød eller tvang. Selvfølgelig burde støtteapparatet være der gjennom Nav for å hjelpe prostituerte med å få seg en utdannelse og jobb om de ønsker det. Men om de ikke ønsker det så skal man ikke tvinge dem heller. Og jeg hadde selv solgt sex glatt om noen tilbydde meg penger for sex. Nå hadde jeg ikke akkurat gidded å satt det opp som en jobb for meg, men det er fordi jeg har andre ting jeg vil bedrive tiden med istedet. Men skal da ikke bestemme det for andre. Jeg har jobbet med kundebehandling på mange måter, i butikk, med support og salg. Jeg har møtt min andel av drittsekker i årenes løp, men aldri har jeg blitt voldtatt eller banket opp av en kunde. Aldri er jeg blitt tvunget til sex av sjefen eller fått en pistol i kjeften med beskjed om å hjelpe kunden selv om han er et kryp. Igjen, dette er jo ikke et argument mot prostitsjon, men mot kriminaliseringen av prostitusjon. Risikofylte yrker finnes det mange av, men det er klart at prostitusjon i dag som yrke ikke har nok arbeidsrettigheter (ingen) og dette burde gjøres noe med. Legalisering, bordeller, skattelegging og tilsyn ville fjernet denne problematikken. Men voldsproblematikken blir ikke borte av legalisering, det er en myte. Prostitusjon har ikke vært forbudt i Norge siden 1902, (det har derimot hallikvirksomhet og menneskehandel), allikevel har de prostituerte hverdag vært preget av vold. Jeg vet ikke om jeg i en sen nattetime kan forklare hvorfor prostitusjonen er så forrående, men den er det og har vært det. Til alle tider, i alle slags samfunn, og med alle slags lover. Selv i land der organisert prostitusjon og bordeller er tillatt og reklamerer med glade call girls som velter seg i luksus med politikere og rikfolk finnes det en skyggeside av gateprostitusjon og vold. Prostitusjon i norge har i praksis ikke vært legalisert, men avkriminalisert. Det er en stor forskjell. Om prostitusjon hadde vært ordentlig legalisert så hadde de kunne jobbet på trygge bordeller, hatt arbeidskontrakter, helsetilsyn, etc, etc. Slik prostitusjon er i dag så er det en del av det kriminelle gatemiljøet. Og ja, det vil nok alltid være en skyggeside uansett. Men den er nok betraktelig mye mindre. enn når man gjør det forbudt. Det vil alltid være folk som jobber svart. Dette blir en "høna og egget"-problematikk. Faktum er at før menneskehandel, øst-europeiske bander og afrikanere overtok markedet var de fleste gateprostituerte i Oslo narkomane, alkoholiserte eller på andre måter sosialt handicappede. Det kan være greit å tenke litt på hvorfor. Skippergata er ikke "The best little whorehouse in Texas", og har aldri vært det. Offentlig godkjente bordeller hadde skaffet noen jenter bedre arbeidsforhold, men ikke de som må jobbe på gata. Om man hadde legalisert bordeller kunne man lett ha forbydd gateprostitusjon. Og da hadde det vært mye enklere å slått ned på det, fordi de som jobbet i bordeller måtte ha papirene iorden, etc, men de som er utsatt for menneskehandel og lignende måtte ha vært utenom bordellene. Da kunne politiet vite at om de oppdaget prostitusjon utenfor bordeller så var det menneskehandel (eller svart arbeid iallefall). Sånn som det er nå så er det mye vanskeligere å skille mellom de som selger seg fordi de er offer menneskehandel og de som ikke gjør det. En almen betraktning til slutt: Prostitusjonsdebatten er sørgelig polarisert. På den ene siden står de som mener at prostitusjon som sådan er synd eller vold - denne uhellige alliansen mellom kristenmoralister og feminister, som vil ha prostitusjonen forbudt og fjernet fra gaten av moralske grunner, og på den andre siden idelogiske liberalister som tenker sosialdarwinistiske tanker hvor de som havner i samfunnet grøftekant kan skylde seg selv... Mener du å si at mine synpunkter på dette er sosialdarwinistiske? Jeg ønsker at lovene skal gi prostiuerte den beskyttelsen som trengs og gi politiet de virkemidlene de trenger for å sloss mot menneskehandel. Jeg bare mener ikke at kriminalisering av prostitusjon er måten å gjøre dette på, tvært imot. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Jeg deler - delvis - dine optimistiske betraktninger om legaliserte bordeller. Det har jeg også sagt i flere poster. Det fordrer dog at staten driver - og subsidierer - dem. Ellers vil inntektspotensialet trekke til seg kriminalitet, med menneskehandel og tvang som resultat. Det ser man blant annet i Nederland, der prositusjon er legalisert, organisert og skattlagt slik du ønsker: The Netherlands is a primary country of destination for victims of human trafficking. Many of these are led to believe by organized criminals that they are being offered work in hotels or restaurants or in child care and are forced into prostitution with the threat or actual use of violence. Estimates of the number of victims vary from 1000 to 7000 on a yearly basis. Most police investigations on human trafficking concern legal sex businesses. All sectors of prostitution are well represented in these investigations, but particularly the window brothels are overrepresented. Og jeg har tilgode å finne dokumentasjon på at innføring av legaliserte bordeller endrer på gateprostitusjonen. Det blir selvsagt mindre av den, men i hvor stor grad er vanskelig å si, siden man ikke vet hvor mye av sex-kjøpet som ville vært der uten bordellene. Om du vet noe annet så si fra, ellers er det snakk om antagelser. Ja, man kan selvsagt forby gateprostitusjon, men da er vi vel strengt tatt tilbake til utgangspunktet... For ordens skyld: Nei, jeg har ikke sagt at dine meninger er sosialdarwinistiske. Det var da også derfor jeg skrev at dette var en almen betraktning. Derimot var mitt opprinnelige utgangspunkt å kommentere dine opprinnelige utsagn om at mange prostituerte er det fordi de har lyst, at prostitusjonen involverer lidenskap, og at de prostituertes situasjon dreier seg om kundebehandling. Geir Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Geir: Ja, bare bordeller i seg løser ikke alle problemer automatisk. Men om det gjøres rett så burde det gjøre det lettere å holde styr på. Er det norge er flinke til så er det å kontrollere å styre Men ja, jeg har ingen tall på det. Er mer subjektive meninger på hva jeg antar vil kunne fungere utifra det jeg vet om emnet. For ordens skyld: Nei, jeg har ikke sagt at dine meninger er sosialdarwinistiske. Det var da også derfor jeg skrev at dette var en almen betraktning. Derimot var mitt opprinnelige utgangspunkt å kommentere dine opprinnelige utsagn om at mange prostituerte er det fordi de har lyst, at prostitusjonen involverer lidenskap, og at de prostituertes situasjon dreier seg om kundebehandling. Vel, jeg er klar over at jeg setter det litt på spissen, men det jeg mener er at prostitusjon burde være sett på som et yrke det også for de som ønsker det. Og for de som er havnet inn i det burde det også være greit å komme seg videre og drive med noe annet. Lenke til kommentar
Master_Chef Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 (endret) Det jeg ikke helt skjønner er hvorfor du skal bruke så mange innlegg på å prøve å få meg til å forstå noe jeg har forstått for mange år siden. Selv om man forstår, er det ikke dermed sagt at man aksepterer. Dette er i mine øyne å distansere seg fra realiteten ved å rettferdiggjøre prostitusjon. Helt greit! Men jeg trenger forsatt ikke å like det!? Men du kommer jo ikke med noen meninger eller motsigende argumenter, alt du har å si er at du ser ned på prostitusjon. Alt denne debatten har handlet om fra din side er utenfor tema, og ender etter hvert opp der alle diskusjoner om prostitusjon her i Norge går: Mot menneskehandel... Til nå har du ikke sagt noe som helst relevant om spørsmålet "hvordan kan folk nyte kjøpt sex". Grunnen til det er at det er et naivt standpunkt, og selvfølgelig er det mulig. At du ikke aksepterer den meningen er imho en benekting av sannheten. At du ikke liker det er irrelevant. I forsøket på å forstå problemstillingen "hvordan kan folk nyte kjøpt sex" er du irrelevant. Jeg skjønner at folk er ivrige etter å fordømme horekunder, sitte på den hvite hesten sin og si "hvordan kan du gjøre noe slikt, ditt svin". Det er allikevel lite konstruktivt. Å diskutere med deg er som å diskutere satan med en prest. Eller å delta i special olympics... Endret 24. januar 2009 av Master_Chef Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 (endret) Jeg har ikke mer å tilføye, les det som er skrevet. Som uttalt er dette, sitat "i mine øyne å distansere seg fra realiteten ved å rettferdiggjøre prostitusjon.". Jeg trenger strengt tatt ikke å mene noe om hvorfor noen kan nyte sex med en prostituert. De finnes sikkert. Det jeg har konstatert er mitt syn på saken. Trenger ikke å stå til ansvar for andre en meg selv. Hvis du mener "alle" diskusjoner i Norge som omhandler prostitusjon går mot menneskehandel så er dette kanskje fordi dette er et stort problem. Hva som er relevant i dine øyne kan ikke jeg redegjøre for. Jeg har sagt min mening. Punktum! Endret 24. januar 2009 av roberteh Lenke til kommentar
Master_Chef Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 du har også konsekvent unngått den originale problemstillingen, men ok. Jeg foreslår at du tar meningene inn i et politisk forum. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Ja, det burde jeg Å jeg foreslår at trollet går tilbake i skogen. Lenke til kommentar
Master_Chef Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Ja, trollet hadde jo rett så det er vel på tide å bringe seieren hjem. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Erfaringsmessig så er de som har mest sex flinkest til det også. Kan vel sammenlignes med masse annet. Man kan stille sulten med et kjapt måltid på mac`n, men av og til vil man prøve noe bedre og da er det best å gå til fagfolk og få spist seg mett på et skikkelig gourmet måltid. Forøvrig synes jeg det er verre prostitusjon og ta mange av de typiske kvinnejobbene innen f.eks rengjøring. Kan vel diskuteres hva som er verst, å slave for luselønn med å tørke opp dritten etter andre, eller tjene tusenlapper på noen minutters jobbing noen ganger til dagen. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 (endret) Erfaringsmessig så er de som har mest sex flinkest til det også.Kan vel sammenlignes med masse annet. Man kan stille sulten med et kjapt måltid på mac`n, men av og til vil man prøve noe bedre og da er det best å gå til fagfolk og få spist seg mett på et skikkelig gourmet måltid. Først sier du at kvantitet (mest sex) betyr kvalitet (flinkest). Men burgerflipperne på MacDonalds lager mye mere mat en gourmet-kokken. Skulle det ikke dermed bety at de var flinkest også? Edit: Poenget er selvsagt at gateprostitusjon er "burgerflipping", det vil si å få flest kunder tilfredstilt med et minimum av innsats. Det dreier seg bare om utløsning, fordi det betyr at varen er levert og man kan få betalt. Å oppsøke en gateprostituerte er dermed som å kjøpe fast food. Forøvrig synes jeg det er verre prostitusjon og ta mange av de typiske kvinnejobbene innen f.eks rengjøring.Kan vel diskuteres hva som er verst, å slave for luselønn med å tørke opp dritten etter andre, eller tjene tusenlapper på noen minutters jobbing noen ganger til dagen. Du sammenligner ulike egenskaper her: Arbeidsoppgavene til den ene gruppen, og lønnen til den andre. Lønnen er den primære årsaken til at jenter prostituerer seg, i de tilfellene det skjer "frivillig". Det betyr ikke at arbeidsoppgavene er noe bedre. Hvis prostitusjon ikke betalte noe bedre enn en vaskejobb, hvor mange tror du hadde prostituert seg? Geir Endret 25. januar 2009 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Edit: Poenget er selvsagt at gateprostitusjon er "burgerflipping", det vil si å få flest kunder tilfredstilt med et minimum av innsats. Det dreier seg bare om utløsning, fordi det betyr at varen er levert og man kan få betalt. Å oppsøke en gateprostituerte er dermed som å kjøpe fast food. Ja og det er jo forsåvidt greit. Man får det man betaler for. Luksusprostituerte som man bestiller for en hel kveld er jo da ganske sammenlignbart med gourmetmaten. Det er dyrere, opplevelsen bedre, etc. I tilegg er det bedre betalt for den prostituerte og bedre arbeidsforhold. Men akkurat som ikke alle burgerflippere er flinke nok til å lage gourmet mat så er ikke alle gateprostituerte flinke/pene nok til å være luksusprostiuerte. Selv hadde jeg nok ikke gidda å være gateprostituert. Om jeg ikke var flink nok til å være luksusprostituert så kunne det bare være Men jeg ville heller ikke satset på å være burgerflipper. Du sammenligner ulike egenskaper her: Arbeidsoppgavene til den ene gruppen, og lønnen til den andre. Lønnen er den primære årsaken til at jenter prostituerer seg, i de tilfellene det skjer "frivillig". Det betyr ikke at arbeidsoppgavene er noe bedre. Hvis prostitusjon ikke betalte noe bedre enn en vaskejobb, hvor mange tror du hadde prostituert seg? Tja, gi meg valget mellom å vaske opp dritt etter andre eller sex så velger jeg sex any day Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Mange prostituerte vil nok snarere beskrive det som valget mellom å vaske opp dritten og å ha sex med den. Det er ikke akkurat Pretty Woman som spilles inn i Oslos gater på nattestid, og kundene er ikke Richard Gere. At tilstandene er noe bedre for luksusprosituerte er så, men vi kan ikke alle være Julia Roberts, så det er i motsetning til i gateprostitusjonen ikke hvem som helst som får jobbene. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå