Jikla Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Som emnetittelen sier så sliter jeg litt med at pcn restarter seg når jeg går inn på spill og som regel dersom jeg skal ut av spill. Og når jeg alt+tabber i ett spill så låser hele pcn seg. Alt blir helt svart, men jeg kans se delar av menyer osv. Og hvis jeg avslutter oppgave når jeg alt+tabber så restarter den seg også. Og når jeg kommer inn på operativ systemet igjen, så sto det at windows gjorde en ulovlig operasjon og får beskjed om å sende feilraport. Veldig irriterende problem som jeg har begynnt å få etter at jeg har byttet ut noen deler i pcn og formatert. Håper jeg kan få litt hjelp med dette Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Å skjermkort drivere og DiretcX er selvklart oppdatert? Lenke til kommentar
Jikla Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 jau, men directx manglet en dll fil som jeg fikk av min bror + jeg måtte oppdatere skjermkortet manuelt pga dårlig forklaring på hvordan jeg oppdaterte mitt skjermkort. Skjermkortet er ASUS EAH4870 Series. Fikk en zip fil med mangen innstalasjons filer og jeg fikk ikke vite hvilke av de jeg skulle trykke på. Så endte med at jeg gjikk på enhetsbehandling>oppdater driver og henviste til mappen jeg hadde unzippet filene i. Kan vell prøve å laste ned en ny directx igjen, men mener at jeg innstalerte nyeste versjon med far cry 2. Noen links til nyeste directx? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Om jeg skal kunne gi deg riktig DiretcX må jeg vite hvilket operativsystem du innehar. Lenke til kommentar
Jikla Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 windows xp sp2 (ikke 64bit) Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 (endret) Du kan laste ned siste versjon av DiretcX her. Om ikke dette fungerer prøv å laste ned siste driver for skjermkortet ditt her. Endret 18. januar 2009 av roberteh Lenke til kommentar
Jikla Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 har visst nokk ikke genuine windows :/ Mener at keyen jeg hadde var min egen, men så feil kan man ta. Den fila jeg laster ned fra asus er en zip fil full av innstalasjons filer. Må jeg innstalere alle dem? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Hvis det er en fil som heter "setup.exe" skal du kjøre den. Lenke til kommentar
Jikla Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 argh...har gått forbi den flere ganger -.- Men i alle fall så får jeg beskjed om å starte windows på nytt før jeg kan starte programmet. Men det skjer ingenting etter at jeg har restartet. Har prøvd 3 ganger nå, men det skjer ingenting. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Du må først putte filene fra Zip-mappen i en annen mappe, feks på skrivebordet, kjør deretter setup.exe og se om det fungerer. Hvis du ikke ekstrakterer filene til en annen mappe først vil ikke setup.exe finne igjen filene etter oppstart og ingenting vil skje. Lenke til kommentar
Jikla Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 filene ligger i en mappe, unzippet og alt. Prøver å uninstalle alt som har med ati og gjøre og prøver setup.exe igjen. Kanskje det feila litt med at jeg prøvde å instalere driverene gjennom enhetsbehandling Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Du kan eventuelt gå i inn enhetsbehandligen igjen og fjerne driverne totalt, for å deretter starte på nytt og prøve å installere igjen. Lenke til kommentar
Jikla Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 altså, avinstalere på enhetsbehandling? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Ja, det er verdt et forsøk. Hvis du gjør detter og deretter starter maskinen på nytt, skal de selv finne kortet ditt og da kan du installere driverne som du har lastet ned. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå