Matsv Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Heisann. Jeg har modifisert Komplett Gamer - New Generation en smule. Jeg tenker å kjøpe denne, men vil gjerne høre hva dere som har peiling sier før jeg bruker nesten 20k. Her er linken til den originale PC-en: http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10386 Jeg har: - Økt mengden RAM fra 3GB til 6GB - Oppgradert skjermkortet til XFX GeForce GTX 280 670M 1GB PhysX CUDA (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=356907&CKS=PCW) Tenker å gå for denne skjermen, BenQ 24" LCD: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=380179 Ser dette bra ut? Er det noe jeg har glemt? Jeg sitter klar til å kjøpe hvis PC og skjerm ser bra ut . Setter pris på alt av svar! Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Ser greit ut, men når du først skal bruke såpass mye ville jeg også vurdert en VelociRaptor-harddisk eller en bra(!) SSD til å legge OS og programmer på, og så en "vanlig" 7200 rpm-disk til oppbevaring av filer. Lenke til kommentar
Matsv Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 Ser greit ut, men når du først skal bruke såpass mye ville jeg også vurdert en VelociRaptor-harddisk eller en bra(!) SSD til å legge OS og programmer på, og så en "vanlig" 7200 rpm-disk til oppbevaring av filer. Hey, tusen takk for kjapt svar! Du mener å ha to harddisker, hvorav den ene brukes mainly til OS mens den andre til resten? Har harddisken noe å si for maskinytelsen, mtp. rpm o.l.? Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Jepp. Særlig i oppstartsfasen av Windows og programmer generelt er ofte harddisken en liten flaskehals. Jeg ser at Komplett foreslår en 150 GB Velociraptor i oppsettet sitt. Velg den som OS/Program/Spill-disk, og så kan du kanskje velge en litt mindre disk enn 1 TB for å utligne prisforskjellen. En tilsvarende disk på 500 gb vil spare deg for noen lapper som du heller kan bruke på en god musmatte fra steelseries Lenke til kommentar
Matsv Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 Jepp. Særlig i oppstartsfasen av Windows og programmer generelt er ofte harddisken en liten flaskehals. Jeg ser at Komplett foreslår en 150 GB Velociraptor i oppsettet sitt. Velg den som OS/Program/Spill-disk, og så kan du kanskje velge en litt mindre disk enn 1 TB for å utligne prisforskjellen. En tilsvarende disk på 500 gb vil spare deg for noen lapper som du heller kan bruke på en god musmatte fra steelseries Ah, skjønner. Så du mener at spill, programmer o.l. som krever ytelse bør være på den raskeste harddisken, mens annet som filmer, ditt, datt, etc som ikke behøver en rask hastighet kan ligge på den andre? Nå har jeg satt Velociraptor 150 GB som harddisk 1 og en Samsung SpinPoint F1 500GB SATA2 som harddisk 2. Slang også på Razer DESTRUCTOR Mouse Pad. Høres det greit ut? Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Høres ut som et oppsett jeg misunner deg, ja Lenke til kommentar
Matsv Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 Høres ut som et oppsett jeg misunner deg, ja Da er jeg i mål da! Tusen tusen takk for rask og god hjelp . *klikk* Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Høres ut som et oppsett jeg misunner deg, ja Da er jeg i mål da! Tusen tusen takk for rask og god hjelp . *klikk* Enjoy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå