Trollfjes Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Hei der, jeg skal søke inn på holtet videregående, også videre inn på ambulansefag vg2, men vil helst vite hva snittet for å komme inn på ambulansefag der ER. Noen som vet? Evt. kan forklare litt om ambulansefag, osv osv. Lenke til kommentar
akle Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Hva snittet er kommer jo an på søkerne på linjen. Har hørt at ambulansefag vg2 har et høyt snitt, pga at det ikke er et så stort yrke. Men er vel fult mulig og komme inn på hvis man har lyst. Står en del nytting info her. Noe du bør tenke gjennom er hva du skal gjøre når du blir for gammel til og kjøre/arbeide i ambulanse, regner med man ikke kan gjøre det til man er 65(eller hva nå pensjonsalderen er). Har hørt at eneste tilbudet er å bli portør. Men det finnes jo noen spennende videreutdanninger også. Dette var drømmen min før. Men vurdere og gå politihøyskolen nå! Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 Hva snittet er kommer jo an på søkerne på linjen. Har hørt at ambulansefag vg2 har et høyt snitt, pga at det ikke er et så stort yrke. Men er vel fult mulig og komme inn på hvis man har lyst. Står en del nytting info her. Noe du bør tenke gjennom er hva du skal gjøre når du blir for gammel til og kjøre/arbeide i ambulanse, regner med man ikke kan gjøre det til man er 65(eller hva nå pensjonsalderen er). Har hørt at eneste tilbudet er å bli portør. Men det finnes jo noen spennende videreutdanninger også. Dette var drømmen min før. Men vurdere og gå politihøyskolen nå! Jeg skal bare bruke utdannelsen videre til politihøgskolen Godt å ha superkvalifiserte politibetjenter. Men så fremt at man trenger et høyt snitt så stiller jeg dårlig ann, regner med at det blir bedre når jeg starter på helse og sosialfag til neste år. Har også noen andre planer: Resturang og matfag > slakterfag, Service og samferdsel > sikkerhetsfag, Helse og Sosial fag > ambulansefag. Alle disse tre er ting jeg har lyst til, men som sagt så er dette bare noe jeg skal ha FØR politihøgskolen. Skal på død og liv bli politimann. Lenke til kommentar
akle Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Virket som en grei vei og gå det der. Lurt og velge noe man har lyst til, motivasjon og slikt blir bedre, og da blir karakterer bedre. Påbygging til generellstudiekompetanse skal vist være ganske tøft etter hva jeg har hørt. Men det er bare og stå på, høres ut som du har veldig lyst til og bli politi. Snittet til PHS har vist ligget på 49-50 konkurransepoeng (karaktersnitt*10 + et fra forsvaret/folkehøyskole + kanskje noe mer) etter slik jeg har forstått det. Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 Virket som en grei vei og gå det der. Lurt og velge noe man har lyst til, motivasjon og slikt blir bedre, og da blir karakterer bedre. Påbygging til generellstudiekompetanse skal vist være ganske tøft etter hva jeg har hørt. Men det er bare og stå på, høres ut som du har veldig lyst til og bli politi. Snittet til PHS har vist ligget på 49-50 konkurransepoeng (karaktersnitt*10 + et fra forsvaret/folkehøyskole + kanskje noe mer) etter slik jeg har forstått det. Yepp ganske vanskelig, men jeg har tenkt ut en plan Lenke til kommentar
akle Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Yepp ganske vanskelig, men jeg har tenkt ut en plan Har du en noen annen måte å "sanke" poeng på, eller er planen og jobbe hardt? Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 Yepp ganske vanskelig, men jeg har tenkt ut en plan Har du en noen annen måte å "sanke" poeng på, eller er planen og jobbe hardt? Jeg har ingen annen plan altså, men skal man bli politi her i Norge må man jobbe hardt. I andre land er det som regel veldig lett, a la elektriker osv. fordi det som regel bare er en enkel videregående skole utdanning. Men jeg og en kompis har tenkt på sikkerhetsfaget siden det inngår mye som politiet driver med, pluss å ta GSK via påbyggning etter læretid som vekter. Da vil det si at jeg har erfaring osv. og de ser mer på person en karakterer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå